Conveni Col·lectiu - 7

Dos models de coveni, del futur del sector

L'AEB s'ha dedicat a rebutjar punt per punt les plataformes sindicals -nomès en alguns ens diu que els estudiarà- confirmant amb els seus arguments que estem parlant de dos models diferents de sector, de relacions laborals.

La patronal de banca insisteix en el seu discurs neoliberal i de desregulació de les condicions laborals del sector. A la reunió d'avui de la Mesa Negociadora del Conveni Col·lectiu l'AEB s'ha dedicat a rebutjar punt per punt les plataformes sindicals -nomès en alguns ens diu que els estudiarà- confirmant amb els seus arguments que estem parlant de dos models diferents de sector, de relacions laborals. No parlem d'un punt més o menys en el salari, el que es pretén és canviar radicalment el Conveni.

CCOO defensem un Conveni de normalització, i hem explicat reiteradament els punts bàsics d'un acord possible i necessari: que garanteixi l'ocupació, procuri una recuperació salarial certa, millori les condicions de treball i reconegui la professionalitat de les plantilles.

L'AEB pretén un Conveni de retallades i supressió de conceptes salarials, un Conveni de desregulació de la promoció i desenvolupament professional, d'eliminació de drets. Pretén aprofitar la reforma laboral, el límit de la vigència dels convenis, la prudència -o temor- de les plantilles davant la crisi del sector i la desocupació, per donar un cop brutal al Conveni i als nostres drets bàsics.

L'AEB comparteix aquesta intenció, el mateix esquema, amb les patronals d'Estalvi (CECA-ACARL) i Cooperatives de Crèdit / Caixes Rurals (UNACC). La resposta sindical, de rebuig, està sent la mateixa en els tres convenis. En el d'Estalvi es suma la provocació de BANKIA, que imposa unilateralment a la seva plantilla la jornada partida, el que va provocar que en l'última reunió tots els sindicats ens aixequéssim de la Mesa.

Per no paralitzar la negociació, per posar de manifest les diferències i defensar i fer avançar les nostres propostes amb fermesa, hem calendaritzat els blocs de la següent manera:

• 28 de maig. Classificació professional, promoció, formació, mobilitat funcional. Ocupació.
  • 11 de juny. Estructura salarial, conceptes salarials, antiguitat, participació en beneficis.
  • Segona quinzena de juny. Jornada i horaris, conciliació, salut laboral, igualtat, beneficis socials, previsió social complementària, règim disciplinari.

CCOO estem visitant les oficines i centres de treball, explicant la transcendència del repte i preparant mobilitzacions de totes les plantilles, única via per desencallar el bloqueig i intentar aconseguir un Conveni per avançar.