Beneficis socials

Assegurances de vida en els préstecs hipotecaris per a empleats de Banc Sabadell

13-11-2013 L'acord de condicions socials i subrogació de 15 de juny de 2012 (Banco CAM), estableix per a tots els empleats una pòlissa col·lectiva única en cas de mort, que s'afegirà a l'assegurança establerta en el Conveni Col·lectiu de Banca, i un descompte en les assegurances de vida per als préstecs hipotecaris de BS.

L’Acord de Condicions Socials i de Subrogació de 15 de juny de 2012 (Banco CAM SAU), estableix en el seu punt 6:

6è.- Beneficis Socials: 1. Assegurança de vida i accidents.

S’estableix que el personal en actiu, i dins de l’àmbit d’aplicació d’aquests pacte estarà en una pòlissa col·lectiva única, amb un capital assegurat d’una, dues o tres vegades el total del salari brut de l’any anterior, en els casos de mort natural, per accident o per accident de circulació respectivament. Aquesta pòlissa establirà que l’infart serà considerat com a mort natural.

Des de juliol d’aquest any ens apareix en la nòmina el concepte G.10 ESPECIE-ASSEG. VIDA COL. Cada treballador tindrà un import diferent, en funció del seu salari brut, i sumarà per al càlcul de la retenció amb la resta de beneficis socials que tingui, R.20 RET. IRPF PAGAMENTS ESP. Aquest import pot semblar molt elevat, però és perquè correspon a tot l’any i està prorratejat en sis mesos.

Us recordem que a febrer de 2013 es va signar un acord que millora l’assegurança de vida, obligatòria per als préstecs hipotecaris:

-          Assegurança obligatòria amb un descompte del 55% (anteriorment era del 35%) que s’aplica no només als préstecs hipotecaris futurs, sinó també als vigents. Aquesta millora s’aplica a partir de l’1 d’abril de 2013, tant per als préstecs hipotecaris nous, com als que ja són vigents. Us recordem que és el treballador qui ha de demanar l’aplicació del descompte en la prima, així com la reducció de la prima en funció del capital pendent a amortitzar cada any.

Addicionalment, coexistint amb l’assegurança de vida i accidents de BS, i d’acord amb l’article 37bis del Conveni de Banca, s’estableix una assegurança col·lectiva de vida per un capital únic assegurat de 6.000 euros per a tot el personal en actiu, el beneficiari d’aquesta assegurança serà exclusivament l’últim cònjuge supervivent.

Per últim, per aquells que han vist eliminats els complements en el seu salari, us comuniquem que l’aportació mínima al pla de pensions col·lectiu D (treballadors Banco CAM SAU) mai serà inferior al 2,75% del salari real anual de l’any 2012, incloent la paga de beneficis de març. En la nòmina de desembre ens hauran de regularitzar l’aportació al pla de pensions per complir el pacte, us animem a què us reviseu aquesta nòmina.

Novembre de 2013