Lideratge: Productivitat, creativitat, motivació, valor afegit

Tirania: Pressió, por, abús de poder, incompetència al grup Banc Sabadell

23-05-12 Comfia-CCOO apostem pel lideratge, la motivació i la creativitat, aquest és el valor afegit que qualsevol dirigent ha d'aportar al seu equip per assolir l'èxit.

(PDF:Cat)

Lideratge: Productivitat, creativitat, motivació, valor afegit
Tirania: Pressió, por, abús de poder, incompetència

L'alt nivell d'exigència actual, l'anomenada competitivitat, ens obliga a tots a un gran esforç i compromís professional, per aconseguir els objectius ambiciosos que garanteixen la màxima rendibilitat i viabilitat empresarial. Quin és el camí ideal per assolir aquests objectius?

Quan es substitueixen aquests valors, per la prepotència, la por, l'abús de poder; quan es volen aconseguir els objectius exclusivament a base de fuetades, es cau en la tirania i els resultats són sempre pitjors.

Quin tipus de lideratge tenim en alguna Territorial? No ho detallarem en aquest comunicat, no fa falta, tothom ho sap de sobres.

Els treballadors i les treballadores estem disposats a continuar fent l'esforç màxim, a mantenir el compromís amb aquesta empresa, ens hi juguem el present i el futur, som absolutament conscients de la situació actual, ho estem demostrant any rere any i això ens dóna la força moral per exigir un altres tipus de lideratge.

La metodologia que es fa servir en algunes Zones és irresistible i impresentable, únicament demostra incompetència i manca de creativitat, no aporten res en absolut, ni una engruna de valor afegit, un becari faria perfectament aquesta feina: enviar piles de correus, fer un munt de trucades per telèfon, DEMANAR REPORTS A TOTES HORES, sense propostes, sense idees per aconseguir els objectius; això només serveix per desmotivar, deprimir i castigar la nostra salut.

Si tot el temps i l'energia que es fa servir en aquestes accions nocives, s'ocupés en acompanyar els gestors de les oficines a visitar clients i en fer propostes encaminades a facilitar l'assoliment dels objectius, ens aniria a tots més bé.

Això sí, no tenen cap recança a forçar, amenaçar i ridiculitzar aquells que realment assoleixen els resultats i, tot seguir, ser ells qui gaudeixin dels millors beneficis i compensacions, tant a nivell econòmic com en espècie, com els incentius en viatges pels resultats en les assegurances.

Hi ha tres tipus de directius, els qui viuen permanentment lamentant els subordinats que tenen, els mediocres que només exigeixen i no afegeixen cap valor a l'assoliment dels objectius i els directius de veritat, que s'impliquen, que aporten que ajuden i creen.

Sabem que les Zones no funcionen a esquenes de la seva Direcció Territorial, tot es fa amb coneixement i consentiment dels seus caps, fins i tot és possible que segueixin instruccions.

Demanar esforços extrems de manera continuada, és irresponsable i suïcida, no hi ha qui ho aguanti, sobretot si es pretén sempre ser el número ú peti qui peti. Primer va ser l'ampliació de capital, després el fons immobiliari i ara, tant se val, una altra campanya demanant més i més, fins arribar a l'extenuació.

La plantilla està disposada a mantenir el nivell de compromís que sempre l'ha caracteritzat, per la seva responsabilitat i professionalitat. Però exigim un altre tipus de lideratge, recolzat en el respecte, el suport, l'acompanyament i la transparència, no ens calen fustigadors, necessitem líders creatius i eficients que complementin el nostre esforç.

Maig de 2012

Decideix-te!