3 de juny de 2026
Des de la Federació de Serveis de CCOO PV manifestem el nostre suport i solidaritat amb la vaga de l’ensenyament públic valencià.
Defensar l’educació pública és defensar la igualtat d’oportunitats, els serveis públics i el futur de la classe treballadora. Una escola pública forta, inclusiva i amb recursos suficients és imprescindible per a construir una societat més justa.
Per açò, no podem quedar-nos al marge davant la falta de recursos, l’augment de les ràtios, la sobrecàrrega del professorat, la pèrdua de condicions laborals i l’absència d’una negociació real que done resposta a les necessitats dels centres educatius.
L’actitud de la Conselleria d’Educació i de la seua consellera, María del Carmen Ortí Ferrer, està agreujant el conflicte per la seua falta de diàleg i de voluntat negociadora.
No es pot tancar una reunió sense abordar les reivindicacions del professorat, ni menysprear el malestar de milers de docents qualificant la vaga com una qüestió política. El que està en joc és la defensa de l’Escola Pública Valenciana, els seus recursos i les condicions laborals de les persones que la sostenen cada dia.
Des de Serveis CCOO PV ho diem amb claredat: l’Educació Pública no es defensa amb titulars ni amb imposicions, es defensa negociant, escoltant les persones que sostenen cada dia les aules i posant recursos reals damunt de la taula.
Per tot açò, des de Serveis CCOO PV:
- Mostrem el nostre suport i solidaritat amb el professorat i amb el conjunt de la comunitat educativa en les seues mobilitzacions.
- Defensem una educació pública de qualitat, amb recursos suficients, plantilles estables, ràtios adequades i condicions laborals dignes.
- Exigim a la Conselleria d’Educació que abandone la imposició, desbloquege la negociació i escolte de veritat la representació de les treballadores i treballadors.
- Denunciem la falta de diàleg, la torpea negociadora i l’actitud irresponsable de la consellera d’Educació, que ha contribuït a tensar encara més una situació que requeria responsabilitat, respecte i voluntat d’acord.
- Reivindiquem els serveis públics com a garantia de drets, igualtat i cohesió social davant qualsevol intent de deteriorament, retallada o privatització encoberta.
La lluita de l’ensenyament és també la lluita de tota la classe treballadora.
Governe qui governe, els Serveis Públics es defenen.







