error al insertar registro: Table './servicioses/lectura' is marked as crashed and last (automatic?) repair failed
2ª Reunió Negociació Conveni Col•lectiu de Financeres


Archivado en Comunicats, Salari

2ª Reunió Negociació Conveni Col•lectiu de Financeres


El passat 17 de gener, els dos sindicats majoritaris del sector de Financeres (COMFIA-CCOO i Fes-UGT) vam iniciar la ronda de converses que esperem desemboquin en un acord sobre les condicions laborals que regularan la nostra activitat a través del Conveni Col·lectiu d'aplicació.

Este artículo se publicó originalmente en CATALUNYA (CCOO Serveis Catalunya) ,
En primer lloc, i de manera nova, la patronal ens va fer entrega d'una "plataforma reivindicativa" que considerem extremadament restrictiva, conservadora i fins i tot agressiva, a més de curt termini, i concretar de forma verbal les qüestions de calat:

• Congelació salarial
• Eliminació del sistema d'ascens per antiguitat.
• Vigència a un any

Tant COMFIA-CCOO com Fes-UGT rebutgem aquests tres termes plantejats per la part patronal si bé podríem estudiar alguns dels altres aspectes recollits en la seva proposta.

La representació sindical a taula no presentem plataforma escrita en aquesta primera reunió perquè enteníem que, davant la conjuntura econòmica en què ens trobem, hem de centrar els nostres esforços en aspectes fonamentals:

1. La defensa i supervivència del conveni sectorial: aquest marc ha de ser flexible per permetre a les empreses l'aplicació de mesures de flexibilitat interna negociada i evitar l'aplicació de mesures traumàtiques i conflictives per al manteniment de l'ocupació.

2. Vigència superior a 1 any o en cas contrari, pròrroga de l'actual amb increment salarial sota el mateix sistema per a un sol període.

3. Millores mitjançant paquets flexibles: retribució, jornada o millores socials, lligats al funcionament i situació de cada empresa.

Davant aquest escenari, ens hem emplaçat per a una propera reunió el dia 18 de febrer, on comprovarem la voluntat real de la patronal per apostar per un Conveni que contingui mecanismes flexibles que ens beneficiïn a tots o si, aprofitant l'excusa de la crisi, només pretenguin dotar-se d'un Conveni en la seva mínima expressió, dificultant la possibilitat d'arribar a acords.

Gener 2013

COMFIA-CCOO