content_copy NotÃcies - Comunicados
CCOO edita un trÃptic per explicar la reforma de les pensions
DOS TEMES DÂ’ACTUALITAT: VACANCES I BOSSA DE TREBALL
El passat 19 de gener CCOO vam publicar un comunicat on exigÃem els criteris en els que sÂ’havia de centrar el conflicte que cada any tenim amb les vacances. I és que la Direcció, pressionada per la demanda interposada per CCOO a lÂ’Audiència Nacional (i que es va retirar temporalment per esgotar la via negociadora) va consensuar el passat divendres amb els sindicats uns criteris que detallem a continuació:
|
Aquestes excepcionalitats s’hauran de tractar expressament amb el consens de RRLL amb els sindicats. Aquà no hi valen imposicions.
CCOO no podem estar totalment dÂ’acord amb aquesta directriu, que creiem es tractadÂ’una mesura provisional i que haurà de ser tractada de manera definitiva en una homologació de les condicions laborals dels treballadors i treballadores de BMN (vacances, jornada laboral, retribucions...) “p.e. CajaGranada té un plus de vacances si es gaudeixen fora del perÃode estival.”
Només queda exigir que, a diferència del que va passar l’any passat, aquestes directrius que la Direcció ha transmès als Territorials arribin a les oficines sense distorsions. No admetrem que les poques excepcionalitats que es presentin es facin mitjançant imposicions unilaterals i sense el consens amb nosaltres. No deixeu que això passi, perquè aniria sempre en contra dels vostres drets. CCOO hi serà per aportar solucions alternatives (que n’hi han).
BOSSA DE TREBALL
Després de molts anys de CCOO demanant una polÃtica de RRHH més justa i plural en el que a la promoció professional es refereix, ens hem dÂ’alegrar que al final les coses agafin en aquest sentit un camà més transparent. El publicar ofertes professionals internes dóna transparència a la gestió dels RRHH, que fins ara era més aviat opaca.
Els perfils que es demanen prà cticament són de caire tècnic, potser aixà s’adonaran que a la xarxa d’oficines hi ha molta gent “desaprofitada” i que poden aportar molt més del que s’imaginen.
Estarem atents a tots aquests moviments, que no han de provocar situacions d’abús en les condicions ofertes. Per això hi som nosaltres. La secció sindical de CCOO resoldrà els teus dubtes si aixà ho consideres.
El nuevo modelo de jubilación flexible con edad variable, garantÃa del sistema público de pensiones
Os informamos sobre la Reforma de las Pensiones a través de un documento, elaborado por CCOO, que entra en el análisis de sus aspectos concretos, e incluye una tabla con el nuevo modelo de jubilación, y otra, con el detalle de lo que el Acuerdo ha conseguido corregir de las propuestas del Gobierno.
19 DE FEBRER: CRÃ’NICA DÂ’UNA MORT ANUNCIADA
Ens van informar el passat divendres dels detalls sobre la convenció del proper dia 19. Però ens trobem que les maneres no han canviat gens. Tot i que l’assistència a l’acte és totalment voluntà ria, la Direcció esgrimeix que per raons de seguretat ha d’acreditar a tothom. Aquesta no és la manera de gestionar aquests esdeveniments, i menys quan es tracta d’un dissabte. CCOO no hi estem gens d’acord.
I és que el que ens diran ja us ho avancem nosaltres. El més rellevant serà la transformació de les quatre caixes en Banc Mare Nostrum i el que això significa: traspassar tots els actius a BMN (actiu, passiu, immobles, personal...) i presentar al nou cap Sr. Carlos Egea i potser alguna altra primera espasa de la gestió econòmica dÂ’aquest paÃs (sic). I ens dirà que compta amb nosaltres, per demanar-nos després sacrificis (més encara?) i alguna quimera més davant empleats, periodistes, i potser algun inversor potencial. Suposem que per això volen quedar bé i fer un aperitiu per a més de 2500 persones.
Una despesa tant irracional com innecessà ria. El que costa moure tanta gent, transports, trens, llogar un espai com l’auditori del Fòrum, el servei de cà tering... no fa més que indignar-nos, sobre tot quan ens estan demanant contenció en la despesa, ens amenacen amb la congelació salarial al Conveni Col·lectiu, eviten abonar augments d’IPC a compte, etc. Però la Direcció continua vivint en aquell núvol dels temps de les vaques grosses, i quan a Caixa Penedès som a la cua en condicions laborals, quan a nosaltres sà ens ve de 50,00 € per passar el mes, la Direcció està abonada en la fastuositat. Un acte com aquest hagués estat bé en aquelles èpoques en que trobà vem a faltar mostres de reconeixement a la nostra professionalitat. Ara és tard.
Doncs sÃ, quan es presenti el moment de parlar dÂ’homologació de condicions al Banc Mare Nostrum, els hi recordarem que un increment dÂ’IPC, una millora en les
condicions dels treballadors i treballadores del Banc Mare Nostrum és una irrisòria quantitat que no posa en perill el futur de la nova empresa. Potser no són els nostres salaris els importants, ni els nostres fons de pensions, és clar.
Companyes i Companys, el proper 19 de febrer anem d’enterrament, Caixa Penedès haurà exhaurit els gairebé 100 anys d’història i comencem una nova aventura. Vosaltres decidiu si permetem que la nova Direcció menystingui la nostra professionalitat i dignitat, ignorant els drets de la plantilla que es recullen al Conveni Col·lectiu.
| Hi han coses que no tenen preu, perdre un cap de setmana o gaudir amb la famÃlia, per a tota la resta: Visa Casteller. |
COMFIA-CCOO convoca mobilitzacions en HP contra els acomiadaments indiscriminats
HP CONSULTORIA I APLICACIONS:Lloc: Av. Generalitat, 163-167 (Edifici Deutsche Bank)
HP OUTSOURCING:Lloc: : Av. Generalitat, (Edifici Site HP -entrada nova-)
PolÃtica salarial 2011 a BSIS Banc Sabadell
QUE SE SALVI QUI PUGUI
Les noves exigències de capital bà sic, anunciades per la ministra d'Economia, introduiran en el sector financer elements de tensió que, d’hora i no pas tard, acabaran configurant un nou mapa d'entitats.
Aquestes noves exigències de capital bà sic segmenten de manera definitiva el sector financer entre entitats cotitzades i no otitzades, endurint per a aquestes darreres les condicions perquè el Banc d'Espanya determini les seves necessitats de capital bà sic.
És a dir, les caixes d'estalvis i les caixes rurals, tindran més difÃcil superar els exà mens de setembre. La resta d'entitats es veurà forçada a fer els seus deures en un temps excessivament limitat, en comparació amb els seus competidors europeus.
De manera artificial el sector financer es veurà forçat a un procés de concentració d'entitats, també els bancs, que buscaran complir amb els nous requisits augmentant la seva mida. Aquest procés, i la necessitat de complir amb el 8 % de capital bà sic sobre actius, pot retardar la circulació del crèdit en el sistema productiu.
Ningú no posa en dubte que hi ha tres necessitats bà siques que el sector de les caixes ha de satisfer: 1) Desenvolupar instruments de capitalització. 2) Transparentar els problemes de risc en els balanços i 3) Aconseguir que el crèdit torni a circular de manera normal per l'economia nacional. Per a aquests objectius ja va ser modificada la LORCA, sobre aquests principis es va crear el FROB i en aquest escenari s'ha generat tot el procés de concentració de les caixes.
A meitat d'aquest procés, i per conjurar la falta de crèdit al paÃs, es canvien les regles. No és cert que la reconversió del sector financer vagi lenta, la veritat és que s'ha començat tard, entre altres coses perquè es va reconèixer tard, per part del Govern, la grandà ria de la crisi. També és possible que aquesta arrencada vulgui distreure l'atenció dels mitjans i ara resulti que el rescat d'Espanya és el rescat de les seves Caixes d'Estalvis.
CCOO exigeix respecte envers al procés iniciat i envers els seus principals actors: la societat, les empreses i els treballadors dels quals depèn el creixement econòmic.
A qui li convé alterar aquest procés? Al crit de "que se salvi qui pugui", les condicions marcades forçaran la nacionalització 'algunes caixes, que en cinc anys seran venudes i amb les plusvà lues obtingudes l'Estat eixugarà part del seu dèficit.
Les mesures proposades alteren el procés i llancen missatges contradictoris a la societat, a l'economia i al sector. El Banc 'Espanya examinarà les entitats del sector, per separar les bones de les dolentes i de pas retallar l'espai de les Caixes en el sistema, sense tenir en compte que de les Caixes d'Estalvi actuals en depèn un nombre important de participacions industrials. Posaran en venda les nostres Caixes d'Estalvi per escurçar el dèficit futur. Ho pagarem car amb el temps. A curt termini recessió i a llarg termini un menor creixement econòmic i menys cohesió social.
Es garanteix la solvència i fortalesa del sistema públic de pensions
Gobierno, sindicatos y empresarios sellan el Acuerdo Social (Texto del acuerdo)
content_copy Destacades
CCOO presenta en rueda de prensa su análisis y propuestas para el sector de Grandes Almacenes
El sindicato da una especial relevancia a lo que entiende que deben ser los ejes clave del próximo convenio colectivo: Salarios, contratación y tiempo de trabajo.
Para CCOO es esencial potenciar el lado humano de los GGAA y reafirmar la condición de sus plantillas como el principal activo del sector.

Texto del Convenio Colectivo de Grandes Almacenes 2021-2022
La vigencia general del presente Convenio se iniciará a partir de primero de enero de 2021, finalizando el 31 de diciembre de 2022 salvo para las materias que tengan una vigencia específica expresada en el propio Convenio.

Carta al Presidente del Gobierno ante la situación de empresas y trabajadores en las zonas comerciales de los aeropuertos de la red de AENA
Carta al Presidente del Gobierno en la que Hostelería de España, Marcas de Restauración (asociación empresarial que representa a los principales operadores de la Hostelería en los Aeropuertos) y los sindicatos mayoritarios CCOO y UGT queremos expresar nuestra preocupación y malestar por la situación extremadamente grave que sufren las empresas y trabajadores en las zonas comerciales de los aeropuertos de la red de AENA.

Inditex, "PACTA SUNT SERVANDA", Los Acuerdos obligan a las partes ...y están para cumplirlos
Desde CCOO hemos exigido a la Dirección del Grupo Inditex, tanto a nivel estatal como en las Comisiones de Seguimiento territoriales ya celebradas, que se garanticen vacantes suficientes y de calidad a la plantilla afectada -en una primera fase, 986 personas trabajadoras fijas en los 114 cierres previstos hasta el 30/04/21-, ampliando el número de vacantes ofertadas y el plazo de adscripción voluntaria, además de cumplir el procedimiento establecido, mejorar las condiciones de los puestos ofertados (especialmente en términos de horas de contrato y cercanía) y garantizar su preferencia para cubrir todos los puestos de trabajo estructurales que haya en centros próximos. La próxima semana será clave para comprobar la voluntad del Grupo Inditex de reconducir esta situación.
40 propuestas para un  sector comercio sostenible y una transición digital justa
Las medidas de confinamiento y paralización de la actividad comercial, derivadas de la gestión de la crisis sanitaria COVID19, han provocado grandes perturbaciones en el comercio a nivel mundial. La Organización Mundial del Comercio prevé una caída del 13% en 2020 en el volumen de comercio mundial de mercancías, impacto que podría verse aún más agravado de no coordinarse las respuestas políticas de los diferentes estados con el objetivo de favorecer el control de la pandemia y la recuperación económica tras las medidas extraordinarias adoptadas por sus gobiernos.
UNI Europa pide el fortalecimiento de la competencia leal en el sector minorista europeo
En una carta enviada por UNI Europa al Comisario de Mercado Interior, Thierry Breton, le pide a la Comisión Euruopa que emprenda acciones rápidas para fortalecer la competencia leal en el sector minorista europeo en el contexto de crisis Covid-19

Firmado acuerdo de Desconexión Digital en Leroy Merlin
Empresa y sindicatos suscriben un acuerdo de desconexión digital que apuesta por la conciliación de la vida laboral, personal y familiar de la plantilla.
La dirección de Leroy Merlin, junto con los sindicatos CCOO, Fetico, UGT y USO, han firmado un acuerdo regulador para garantizar el derecho a la desconexión digital fuera de la jornada laboral de sus colaboradores en España. Este protocolo recoge una serie de medidas y acciones que entrarán en vigor desde hoy mismo.

Está en nuestras manos: en el comercio, cumple con tu responsabilidad
La acción responsable de cada persona es lo que hace fuerte a la sociedad para enfrentarse a un reto de la magnitud de la pandemia que estamos viviendo.
La desescalada nos está llevando a recuperar costumbres, espacios y relaciones, paulatinamente. Es importante que todo esto lo hagamos con la prudencia debida, que volvamos a una normalidad que no es la de antes.

GuÃa de Buenas prácticas para los Establecimientos del Sector Comercial
Esta Guía de Buenas Prácticas pretende dar respuesta a las inquietudes y dudas generadas en el sector comercial, ayudándoles a adoptar las medidas más adecuadas que garanticen la seguridad del personal y del cliente. Para ello, se han tenido en cuenta las diferentes instrucciones y recomendaciones elaboradas por el Ministerio de Sanidad.
content_copy Més informació
Informa't
Sindicat, és Comissions Obreres en el sector del comerç, financer, administratiu, de les TIC, Hostaleria, Telemà rqueting, Oficines, Turisme ...Llegir més
Segeuix-nos en Telegram
Enllaços d'interès
2026 © Serveis CCOO. AvÃs Legal | Contacta







