Archivado en Comunicados, ERE, Condiciones de trabajo

Hotusa deixa 40 treballadors i treballadores sense feina ni possibilitats de tramitar l'atur

La cadena hotelera HOTUSA, propietat de l'empresari Amancio López, no continuarà gestionant l'Hotel Gran Ronda, l'Hotel Gran Ducat ni l'Hotel del Compte i deixa uns 40 treballadors i treballadores sense feina i sense possibilitats de tramitar l'atur.

Este artículo se publicó originalmente en CATALUNYA (CCOO Serveis Catalunya) ,
Hotusa va engrandir les plantilles dels tres hotels a partir del moment en què els propietaris li van anunciar la no-renovació del contracte de gestió i actualment la nova empresa que dirigirà els hotels no reconeix aquests treballadors i al·lega que s'han afegit a la plantilla després de la notificació.

Simultàniament, la cadena ha acomiadat de forma irregular a dues treballadores de l'Hotel Cristal Palace, entre les quals es troba la responsable de la secció sindical de CCOO. Denunciem, que el Cristal Palace és un dels hotels de Barcelona que més rendibilitat aporta però on la plantilla és més reduïda i la precarietat laboral és més alta.

Properament El Periódico de Catalunya entregarà a Amancio López i a la cadena HOTUSA el premi a la Millor Iniciativa Empresarial "per la seva trajectòria d'èxit i la seva aposta pel turisme urbà", tot i que la seva gestió en molts hotels del grup sigui sinònim de precarietat i només es busquin els resultats econòmics sense preocupar-se pels seus treballadors.

Per tot això, CCOO convoca els treballadors dels diversos hotels afectats a un procés de mobilitzacions:
? Divendres dia 10, a les 11.30 h, davant de l'Hotel Cristal Palace  (C/ Diputació, 257)
? Dimarts, 14, a les 20.00 h, davant del Teatre Nacional de Catalunya (Pl. de les Arts, 1) on s'entregaran els premis d'El Periódico.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 9 de maig de 2013