En gran part aquesta situació sembla respondre a una manca danàlisi profunda i adequada sobre què anava a comportar la integració duna CAIXA en un BANC o, en el pitjor dels casos, a una manca de voluntat de destinar els recursos necessaris per continuar mantenint, costi el que costi, el perfil públic dentitat líder en fusions per la seva rapidesa i capacitat de rendibilitzar les operacions que porta a terme.
Les conseqüències daquesta falta danàlisi o voluntat perquè la integració hagués estat un èxit, també raonable per a la plantilla, han esdevingut múltiples i doloroses. La plantilla ha hagut de suplir amb la seva professionalitat, el seu temps extra, la seva paciència i la seva salut, tot allò que lentitat no ha destinat a aquest procés i, al mateix temps, ha hagut dafrontar langoixa i la por que un ERO provoca.
El coneixement del greus problemes que hi ha, lhem adquirit a través de les persones que hem visitat, les que ens han trucat, a les que hem preguntat i sempre el missatge ha estat de desesperació. Convençuts que havíem de denunciar tot el que passava i proposar i reclamar una millora immediata, Comfia-CCOO vam constituir una Comissió de Treball que ens permetés presentar al sr. Miquel Montes, a qui havíem sol·licitat una reunió que es va fer el dia 22, aquelles situacions més esperpèntiques i, alhora, les problemàtiques que agreujaven la situació.
El sr. Montes va reconèixer que no shavia calculat ni analitzat correctament limpacte del perfil diferent que té la clientela de Banco CAM. Va assegurar que no considerava que haguessin hagut masses incidències, però que les que han sorgit han comportat un gran impacte negatiu per al procés i, per tant, per a les persones.
Vam plantejar-li com a problemes més greus aquells que generen les cues inacabables de clients, el perfil dels clients, la manca de recursos, la ineficient formació rebuda i la inseguretat que comporta tot això a tots els nivells. Finalment ens vam concentrar en les mesures que poden pal·liar, millorar i eliminar el més aviat possible tots aquests problemes.
Miquel Montes ens va indicar que ja estaven en marxa algunes de les propostes que vam presentar i, entre altres coses, ens va comunicar que sanava a contractar personal per a gestionar les cues de clients, amb la finalitat de descongestionar loficina, derivant els clients a altres canals, com el caixer automàtic o BSOnline i que ampliaran i modernitzaran la xarxa de caixers. Vam plantejar-li la problemàtica de seguretat que comporta que quan arriba lhora de tancar les caixes, loficina és plena de clients. També vam comunicar-li lagressivitat per part dalguns clients que els empleats han dafrontar. Ell ens va anunciar que es contractaria personal de seguretat per a les oficines que pateixin aquesta situació. També vam plantejar lincrement dels límitsdencaix dels recicladors per evitar la seva càrrega a primera hora del matí, la qual cosa genera retards perquè coincideix amb lhora dobertura de loficina. Quant a això ens va dir que Organització estava estudiant aquesta possibilitat. Igualment ens va informar que pretenen aprofundir en la formació que sha donat a la plantilla perquè detecten que ha estat massa teòrica i cal que sigui més pràctica.
També ens va informar que hi ha un rànquing doficines amb greus problemes, a les quals destinaran els recursos que siguin necessaris. Per tant, és vital que des de les oficines comuniquin a Zona i també a Organització els problemes que pateixen. Us recomanem que també en envieu una còpia daquestes comunicacions.
Per últim, vam plantejar la necessitat duna compensació a la plantilla per lesforç que han fet. Ja que no pagaran les hores extres que shan fet, que són un munt, haurien de destinar part del estalvi que suposa lextensió de jornada no pagada, en una compensació alternativa. Quant a això, el sr. Montes ens va comentar que la Direcció de Recursos Humans és qui ha de presentar una proposta de compensació a la Comissió Executiva. Hem daclarir que quan des de Comfia-CCOO hem preguntat per aquesta qüestió a Recursos Humans sempre sens ha dit que serà una compensació selectiva i reduïda a aquelles persones que més hores extres han treballat, però mai han volgut explicar-nos el criteri, ni el nombre de persones, ni els imports, ni les dates. Conseqüentment, vam insistir al sr. Montes que, deixant de banda la compensació que sembla ser que serà restringida i subjectiva, cal un missatge de gratitud a tota la plantilla i aquesta gratitud ha de ser tangible, amb una compensació lineal a tots els empleats del grup. Miguel Montes ens va dir que li semblava una bona idea, però que havia de ser la Direcció de Recursos Humans qui havia de plantejar la proposta a la Comissió Executiva. Esperem que així ho facin i també esperem que la Comissió Executiva entengui que ha de mostrar el seu agraïment a tots els treballadors i treballadores del grup que som qui al cap i a la fi, fem que Banc Sabadell sigui el quart grup financer de lEstat. Sense persones això no seria possible.La Comissió de Treball que hem creat a Comfia-CCOO per aquest procés continuarà analitzant i recopilant dades. La nostra finalitat és la de continuar denunciant les problemàtiques que es produeixin i presentar propostes per a la seva millora. Per això us demanem que ens feu arribar informació de les incidències que no es solucionin a CCOOgbs@bancsabadell.com
Febrer de 2013