Tot seguit us resumim la PROPOSTA de negociació que hem presentat

En negociació a Banc Sabadell: plus, nivells mínims i exàmens

05-11-09 Aquest és el resum de la proposta presentada per COMFIA-CCOO a la negociació amb l'empresa: Nivell mínim; creació d'un complement salarial temporal; creació d'un complement per al gestor comercial i de servei (GCS) i el responsable de servei al client (RSC); substitució dels ascensos per capacitació del CCB; tots els complements i plus pactats.

(PDF:Cat)

EN NEGOCIACIÓ: plus, nivells mínims i exàmens

Arran de la denúncia que COMFIA-CCOO de Banc Sabadell vam presentar a la Inspecció Laboral per l'incompliment de la convocatòria d'exàmens de capacitació prevista en el Conveni Col·lectiu de Banca (CCB), l'any passat vam mantenir negociacions amb l'empresa i la resta de sindicats per substituir aquests exàmens per un sistema de compensació regulat i no absorbible. Finalment no va ser possible arribar a un acord. El mes d'octubre COMFIA-CCOO vam plantejar reprendre la negociació d'aquesta qüestió pendent, a la qual cosa l'empresa va estar d'acord.
Tot seguit us resumim la PROPOSTA de negociació que hem presentat:

Nivell mínim
Les persones que, durant sis mesos en un any o vuit mesos en dos anys, compleixin funcions d'analista, assessor/assistant, gestor comercial i de servei, responsable servei al client, responsable DEX (RADEX), gestor comercial, gestor telefònic comercial, tècnic o gerent, tindran, com a mínim, el nivell VIII.

Creació d'un complement salarial temporal
El personal que desenvolupi les funcions que s'estableixin en aquest pacte durant sis o vuit mesos accedirà al nivell retributiu pactat o tornarà a la funció anterior.
Durant aquests sis o vuit mesos, rebran un complement que serà el 50% de la diferència entre el salari de conveni de l'empleat, en el moment de l'inici de la funció, i el salari base del nivell retributiu previst per a la funció en aquest pacte.

Creació d'un complement per al gestor comercial i de servei (GCS) i el responsable de servei al client (RSC)
S'establirà un complement per als empleats i les empleades que exerceixin aquestes funcions i tinguin el nivell VIII.
Aquest complement serà la diferència entre el seu nivell retributiu de tècnic nivell VIII i el de tècnic nivell VII i es percebrà mentre tingui el nivell VIII i faci la funció.
Els empleats i les empleades que actualment facin les funcions previstes de GCS/RSC i siguin tècnics nivell VIII percebran aquest plus a partir de la signatura d'aquest acord.

Substitució dels ascensos per capacitació del CCB
Es substitueixen les proves de capacitació previstes a l'article 10.III del CCB per un sistema de plus d'accés als nivells superiors. Aquest sistema està compost pels complements següents:
"Diferència de nivell XI a X": una cinquena part de la diferència del salari entre el nivell XI i el nivell X.
"Diferència de nivell X a IX": una cinquena part de la diferència del salari de conveni, entre el nivell X i el nivell IX.
"Diferència de nivell IX a VIII": una sisena part de la diferència del salari de conveni, entre el nivell IX i el nivell VIII.
Quan es signi aquest acord, els complements descrits en aquest apartat s'abonaran a la plantilla administrativa, segons la quantitat que correspongui en funció de la quantitat de anys transcorreguts en el nivell que ostentin.

Tots els complements i plus pactats seran abonats mensualment, es revaloraran anualment segons el CCB, no seran absorbits ni compensats i es mantindran fins al canvi següent de nivell retributiu.

Us informarem del procés de negociació que esperem que acabi amb un acord amb l'empresa.

Novembre de 2009