Formació Mifid II

MiFID II: CCOO emplacem a les patronals del sector financer

CCOO ens hem dirigit a les patronals del sector financer AEB (Banca), CECA (Estalvi), UNACC i ASEMECC (cooperatives de crèdit) emplaçant-los a tractar, en l'àmbit sectorial, les qüestions relacionades amb la posada en marxa de les directrius de la ESMA sobre l'avaluació de les competències i coneixements que estableix la Directiva MiFID II.

segueix llegint...

L'EFPA ha publicat les primeres guies de les certificacions que s?hauran de realitzar (EIA per al personal que informa i EIP per al personal que assessora). L'obtenció per part de les plantilles d'aquestes certificacions suposarà un esforç extraordinari de dedicació a la formació per a la majoria de les treballadores i els treballadors.

Per aquest motiu, CCOO considerem necessari que el procés es dugui a terme amb planificació i informació així com una compensació adequada, que permeti a les plantilles realitzar-lo amb les màximes garanties professionals i laborals.

És per això que els hem proposat que s'estableixi un guió base d'informació que les entitats han de facilitar tan a la Representació Laboral com a les plantilles:

-       Si optaran per fer la formació requerida.

-       Plantilla que ha de realitzar aquesta formació.

-       Línies generals de la formació: Calendari, hores de formació (online /presencial), escola o centre que farà la formació, organisme que certificarà la formació.

-       En el cas que tota -o part- d'aquesta formació s'hagi de fer fora de la jornada laboral, com es compensarà el temps extra dedicat a la mateixa (per exemple, el criteri de compensació pot establir-se a nivell sectorial de la següent manera: hores / càrrega lectiva = dies de compensació.

-       Conseqüències en cas de no aconseguir l'acreditació després de realitzar la formació.

-       Plantilla que ja hagi realitzat -o estigui realitzant- aquesta formació, a fi i efecte de la seva convalidació amb les directrius de l'ESMA.

-       Si es facilitarà l'accés a aquesta formació a aquelles persones que, pel lloc de treball que ocupen actualment, no estan obligades a fer-la però puguin estar interessades en realitzar-la.

-       Responsabilitat personal de les i els professionals un cop obtinguda l'acreditació.

-       Si revisaran els codis ètics -amb participació de la RLT- per incorporar-hi les formes d'actuació de la normativa europea.

-       Qualsevol altre aspecte relacionat amb aquest tema que considerin d'interès per a les plantilles.

Esperem que les patronals siguin receptives als nostres plantejaments per la importància i repercussions que aquest tema tindrà en el futur immediat, tan per a les entitats com per al conjunt de les plantilles.