Archivado en Comunicados, Empleo

CCOO aconsegueix convertir 2.897 contractes per obra i serveis en indefinits

Dues empreses del sector de Contact Center, Teleperformance i Konecta han hagut de modificar el contracte de les seves plantilles gràcies a la pressió exercida pel sindicat.

- - - - - - -

CCOO consigue convertir 2.897 contratos por obra y servicios en indefinidos

Dos empresas del sector de Contact Center, Teleperformance y Konecta, han tenido que modificar el contrato de sus plantillas gracias a la presión ejercida por el sindicato.

Este artículo se publicó originalmente en CATALUNYA (CCOO Serveis Catalunya) , GIRONA (Sindicat Intercomarcal de CCOO Serveis Comarques Gironines) , TARRAGONA (Serveis CCOO Tarragona) , LLEIDA (Serveis CCOO Terres de Lleida) , VOCC-CATC (Serveis CCOO Vallès Occidental - Catalunya Central) , VORMAROS (Serveis CCOO Vallès Oriental - Maresme - Osona) , BLLAPAG (Serveis CCOO Baix Llobregat - Alt Penedès - Anoia - Garraf) ,

Una de las líneas estratégicas de trabajo de CCOO en el sector de Contact Center es acabar con temporalidad laboral y garantizar la estabilidad de las plantillas. Gracias a la denuncia ante la Inspección de Trabajo tanto de Teleperformance como de Konecta se ha cumplido dicho objetivo transformando los contratos de obra y servicio en indefinidos de 2.000 personas en Teleperformance y 897 en Konecta. (más de mil personas trabajadoras a los centros de trabajo en Catalunya)

El 29 de diciembre de 2020, el Tribunal Supremo dictaminó una sentencia en la que se juzgaba si una persona trabajadora podía estar años con un contrato de obra y servicio vinculado a un contrato mercantil entre su empresa y el cliente al que se da servicio, después de 25 años de sentencias negativas, el tribunal modificó su opinión y reconoció que en estos casos no tiene cabida el contrato de obra y servicio.

Tras esta sentencia, CCOO solicitó a las empresas del sector la transformación de los contratos de obra y servicio en indefinidos, obteniendo una respuesta negativa por parte de la mayoría de ellas. Ante este hecho, el sindicato no tuvo más remedio que interponer denuncias ante la Inspección de Trabajo que han sido resueltas de forma favorable para la organización sindical que tenía la jurisprudencia de su lado. La resolución de Konecta se suma a las de Majorel y Sitel, entre otras, por lo que otras empresas como la mencionada Teleperformance han anunciado la conversión a indefinidos de los contratos de obra o servicio. Es el caso de Teyamé-Datono, Transcom o Salesland.

Hoy el sindicato manifiesta su gran satisfacción ante los frutos recogidos de una campaña que comenzó hace años con el nombre de “Todas indefinidas” que perseguía garantizar la estabilidad y, por ende, mejorar la calidad del empleo en un sector tan feminizado como precarizado: Contact Center. Hoy este deseo se ha convertido en una realidad.

CCOO vuelve a reiterar su compromiso en la lucha contra la precariedad y su alegría por haber ganado una batalla con unas dimensiones tan significativas en este sector.

- - - - - -

CCOO aconsegueix convertir 2.897 contractes per obra i serveis en indefinits

Una de les línies estratègiques de treball de CCOO al sector de Contact Center és acabar amb temporalitat laboral i garantir l'estabilitat de les plantilles. Gràcies a la denúncia davant la Inspecció de Treball tant de Teleperformance com de Konecta s'ha complert aquest objectiu transformant els contractes d'obra i servei en indefinits de 2.000 persones a Teleperformance i 897 a Konecta (més d’un miler de persones treballadores als centres de treball a Catalunya).

El 29 de desembre del 2020, el Tribunal Suprem va dictaminar una sentència en què es jutjava si una persona treballadora podia estar anys amb un contracte d'obra i servei vinculat a un contracte mercantil entre la seva empresa i el client al qual es dóna servei, després de 25 anys de sentències negatives, el tribunal va modificar la seva opinió i va reconèixer que en aquests casos no hi té cabuda el contracte d'obra i servei.

Després d'aquesta sentència, CCOO va sol·licitar a les empreses del sector la transformació dels contractes d'obra i servei en indefinits, obtenint una resposta negativa per part de la majoria. Davant d'aquest fet, el sindicat no va tenir més remei que interposar denúncies davant de la Inspecció de Treball que han estat resoltes de forma favorable per a l'organització sindical que tenia la jurisprudència del seu costat. La resolució de Konecta se suma a les de Majorel i Sitel, entre d'altres, per la qual cosa altres empreses com l'esmentada Teleperformance han anunciat la conversió a indefinits dels contractes d'obra o servei. És el cas de Teyamé-Datono, Transcom o Salesland.

Avui el sindicat manifesta la seva gran satisfacció davant els fruits recollits d'una campanya que va començar fa anys amb el nom de “Totes indefinides” que perseguia garantir l'estabilitat i, per tant, millorar la qualitat de l'ocupació en un sector tan feminitzat com precaritzat: Contact Centre. Avui aquest desig ha esdevingut una realitat.

CCOO torna a reiterar el seu compromís en la lluita contra la precarietat i la seva alegria per haver guanyat una batalla amb unes dimensions tan significatives en aquest sector.

CCOO Servicios

Cuida del teu treball. Afilia’t a CCOO Serveis!