20 de gener de 2011

VACANCES 2011

Aviat començaran a donar-nos pressa perquè confeccionem el nostre quadrant de vacances. Aquest període que ens hauria de permetre allò tan consuetudinàriament comentat com és carregar les piles. Qui pugui, viatjant. O, simplement desconnectant de la feina i del quefer diari. I desconnectar es fa imprescindible quan els nostres superiors laborals es complauen en pressionar, en collar cada dia més els cargols. Cal recordar que les vacances són un període de descans imprescindible i que repercuteix en la nostra salut –especialment la mental- i en la qualitat de la nostra feina molt directament.

Aquest tema, com tants d’altres, no el contempla igual la Direcció que la plantilla. Cada any hi ha problemes. Però afortunadament les podem escollir, dintre dels criteris establerts pel Conveni i l’Estatut dels Treballadors. Enguany, a més, la plantilla s’ha reduït. Els processos de desvinculacions han començat i les incerteses per saber com afectarà la mobilitat geogràfica en moltes zones fan d’aquesta situació un tema a tractar amb cura i sensibilitat.

El conflicte col·lectiu interposat per CCOO i la UGT l’any passat és vigent. Si en el termini d’aquest mes de gener no hi ha una proposta ferma i clara per solucionar aquest conflicte, es donarà continuïtat a aquesta demanda i donarem entrada, si volen, a la resta de la representació Sindical, com vam decidir al Comitè Intercentres.

L’any passat, davant el desgavell que van provocar les capçaleres de zones i algunes Territorials en aplicar criteris diferents en els quadrants d’oficines, CCOO va aconseguir que es marqués una línia des de Direcció General que lluny de ser definitiva, va fer minvar el clamor popular. Però tot i així, vam haver de posar-hi quatre ulls per evitar que molts d’ells tornessin a fer cas omís de les noves directrius.

Com sempre, cal estar atents als nostres drets. L’agrupació d’oficines és IL·LEGAL. Aquestes agrupacions les fa la nostra Direcció per evitar de contractar personal de suplències. Nosaltres NO som responsables de tot el que està passant, i per tant no hem de pagar-ho. Tenim 25 dies de vacances per gaudir entre l’1 de gener i el 31 de desembre, i cal aprofitar-los, i també tenim un dia de lliure disposició que el Conveni ens atorga, podent-lo demanar en qualsevol moment de l’any sense haver de comunicar el motiu. Heu de tenir en compte que a la taula negociadora del Conveni va ser difícil aconseguir-lo, i depèn de nosaltres mantenir-lo i augmentar-lo en un futur. I encara que la vigència del Conveni sigui el 2010, fins a una nova negociació mantenim el mateix text.

Recordem les nostres peticions que any rere any hem presentat a la Direcció i que, lluny de ser exagerades, es basen en aplicar una mica de sentit comú:

- No agrupar les oficines pels quadrants
- Oficines de tres i quatre empleats haurien de fer el quadrant soles.
- A partir de 4 empleats que dos empleats puguin marxar al mateix temps de vacances.

En aquest punt cal encoratjar-vos a defensar aquest actiu tan important i tan innegociable com és el període de vacances. Molts tenim una vida privada, personal i en la que hi ha persones amb les que hem de coincidir alguns dies, per poder gaudir-les. Altrament seran desaprofitades. I cal recordar que aquells que tinguin fills en edat escolar tenen el dret de gaudir-les dintre del període de vacances escolar, sense que això impliqui l’elecció d’un torn determinat, però sí a tenir-les –totes, si cal- dintre d’aquest període.
Art.35.2 conveni.

Si us trobeu amb problemes a l’hora d’enviar els quadrants de les vacances, o qualsevol altre incidència en aquest tema, no dubteu en fer-nos ho saber.


CONSELL 19 de gener de 2011

Luis Jiménez nou secretari general de COMFIA Catalunya

En el Consell de COMFIA Catalunya celebrat el 19 de gener ha estat escollit Luis Jiménez, fins ara secretari d'organització, com a secretari general de la Federació de Serveis Financers i Administratius de COMFIA Catalunya, amb el suport del 95 % dels delegats i delegades del Consell. 


Tablas Salariales Convenio - BBVA Estatal

Se activa la cláusula de revisión, nuestros salarios suben un 1,00% más desde el 1 de enero de 2010

Tal y como establece nuestro Convenio Colectivo 2007 – 2010 nuestros salarios deberán revisarse al alza, incrementando el 2% ya percibido durante el 2010 hasta el 3% al que ha llegado la inflación. Estas nuevas tablas son las que servirán para calcular los incrementos que se pacten en el Convenio que empezaremos a negociar en breve.


salud laboral - bbva estatal

Reunión del CESS

El Comité Estatal de Seguridad y Salud (CESS), celebró este pasado día 13 de enero la reunión correspondiente al 4º trimestre de 2010. De lo tratado sobre Seguridad, Área de Vigilancia de la Salud y Área Preventiva, destacamos: Riesgos Psicosociales, Todomóvil y Puestos de Caja.


18 de gener de 2011

CCOO DEMANA A LA DIRECCIÓ L’ACTUALITZACIÓ DELS SALARIS EN BASE A LA PUBLICACIÓ DE L’IPC

L’Institut Nacional d’Estadística ha fet públic l’IPC definitiu de l’any 2010, que s’ha situat en el 3%. El Conveni Col·lectiu de les Caixes d’Estalvis per als anys 2007-2010, en el que CCOO ha ostentat la representació majoritària, ens garanteix, amb la clàusula de revisió salarial, que els increments finals de cada any siguin iguals als reals de l’IPC.

L’augment salarial inicial per al 2010 va ser del 1%, per la qual cosa ens correspon
l’actualització del nostre salari, amb efectes des d’1 de gener de 2010, per la diferència entre aquesta xifra i el 3%. Per això, cobrarem els endarreriments corresponents a tot l’any 2010.

CCOO entrega una carta a la Direcció de Caixa Penedès demanant que actualitzin els salaris que es perceben a Caixa Penedès. Esperem una resposta a les nostres peticions amb la màxima brevetat.

Al document adjunt reproduïm la carta enviada a RRLL.

Estar afiliat t’interessa.


Condiciones Bancarias - BBVA Estatal

Tipos de interés para 2011

CCOO os facilita circular con las nuevos Tipos de Interés 2011 para empleados y empleadas. Te recomendamos que guardes esta hoja para cuando te pueda hacer falta. En todo caso, si tienes que pedir algún crédito o tienes alguna duda, consulta siempre en primer lugar con tus Dlgds. de CCOO.


Gaceta Sindical - BBVA Estatal

CCOO aboga por un pacto global para enfrentar los retos de la economía española

El Consejo Confederal de CCOO ha aprobado por 158 votos a favor, 1 en contra y 15 abstenciones, el informe presentado por el secretario general del sindicato, Ignacio Fernández Toxo, en el que se apuesta por apurar, hasta el último minuto, las vías de negociación con el Gobierno en materia de pensiones, a pesar de las diferencias que existen especialmente sobre el retraso de la edad de jubilación.


Recordeu que les participacions caduquen el 22 de març de 2011

Paguem la Loteria de Nadal de CCOO Grup Banc Sabadell

04-01-11 A partir de dilluns, dia 10 de gener, es poden cobrar les participacions de loteria a qualsevol oficina de Banc Sabadell.


Coneix CCOO

¿Què es i què fa CCOO en Serveis? Les nostres oficines, Estatuts, Congressos, Política Privacitat

Calendari Laboral 2021

Festius estatals i per comunitat

Simuladors i utilitats

Simuladors i calculadores, laboral i social

Videos Serveis CCOO

Canal de Youtube de Serveis CCOO

Fotos Serveis CCOO

Pàgina de Serveis CCOO a Flickr

Fal·làcies i mentides

Fal·làcies, mentides i veritats sobre els sindicats


 

 

Logos i marques propietat dels seus respectius autors
Es permet la reproducció total o parcial de tots els continguts sempre que se citi la font i s'enllaci amb l'original.
RSS per Sectors, Territoris i Empreses

miembro de UITA