Portem tres dissabtes sense tancar les oficines

Què llarg que es fa l’octubre a Banc Sabadell!

17-10-09 L'empresa va tornar a insistir en què l'horari actual li va bé, que va acceptar obrir les negociacions a petició de la carta que el mes de juliol va enviar la secció sindical de CCOO.

(PDF:Cat)

Què llarg que es fa l'octubre a Banc Sabadell!
Portem tres dissabtes sense tancar les oficines

Fa tres dissabtes d'ctubre que treballem i encara mantenen les oficines obertes, mentre que a Banc Santander porten tres dissabtes sense que la plantilla hagi d'anara treballar. A la tercera reunió que hem fet a Banc Sabadell per parlar sobre el tancament dels dissabtes no es va produir cap progrés. L'empresa va tornar a insistir en què l'horari actual li va bé, que va acceptar obrir les negociacions a petició de la carta que el mes de juliol va enviar la secció sindical de CCOO, i que de moment només contemplaria la possibilitat de canvair els dissabtes per treballar durant dues tardes.

Refresquem una mica la memòria.
Abril: COMFIA-CCOO proposem obrir les negociacions en el sector per al tancament dels dissabtes. Tots els sindicats presents en la Comissió Interpretativa del Conveni van donar suport a aquesta proposta.
Juny-Juliol: CCOO de Banc Santander informa que s'avança en les discussions sobre la possibilitat de tancar tots els dissabtes de l'any. Encara no s'havia concretat amb l'empresa, quan la secció sindical de CCOO parla de la possibilitat d'una jornada de 8 a 15,30. Quan CCOO de Banc Sabadell va saber aquesta notícia, va enviar una carta a Recursos Humans on proposava obrir negociacions.

Setembre: Banc Santander tanca un acord amb tots els sindicats, excepte CGT, amb el tancament de tots els dissabtes i s'estableix un horari de 8 a 15,30 de dilluns a divendres durant tot l'any (els divendres de juliol i agost de 8 a 15) per a les oficines que treballaven els dissabtes.

Des de CCOO de Banc Sabadell apostem per no deixar passar aquesta oportunitat de fer festa tots els dissabtes de l'any i millorar així les nostres condicions de treball. Per això a totes les reunions hem defensat que el pacte del Santander és molt positiu i que si al banc principal del país li va bé, és lògic que també li vaig bé a tot el sector. La posició de l'empresa continua enquistada en la seva proposta de treballar dues tardes, proposta no assumible per CCOO ni per la majoria de la plantilla (seria el pitjor horari de tot el sector financer).

CCOO tenim la voluntat de continuar negociant (la pròxima reunió serà el 29 d'octubre), de continuar parlant amb la plantilla perquè expressi la seva opinió i les seves propostes i de continuar apostant per aconseguir no venir a treballar cap dissabte.

19 d'octubre de 2009