Se crea un gestor de movilidad que vela por la correcta gestión del plan

Mejorando la accesibilidad en el polígono de Can Sant Joan


27 06 08 El plan de movilidad incluye mejoras para la movilidad a pie (arreglos de las aceras, guales, iluminación, señalización), movilidad en transporte privado (creación de nuevas rotondas, nuevos viales) y muchos otros aspectos que son difíciles de recoger en este comunicado ( PDF. Cat )

DIA A DIA,
MILLORANT L' ACCESSIBILITAT AL POLÍGON DE CAN SANT JOAN
ESTAT DE LA SITUACIÓ ACTUAL

 

Us volem fer arribar aquest comunicat per explicar-vos la situació actual del pla de mobilitat de Can Sant Joan i les accions realitzades per la coordinadora de Delegats de CCOO del polígon fins ara.

El juny de 2006 es tancava el plaç d'al·legacions del pla de mobilitat que s'havia elaborat a la taula de mobilitat que s'havia constituït. Únicament CCOO va presentar al·legacions a aquest pla i aquest ja era un mal presagi, doncs podia demostrar el poc interès d'alguns dels agents més importants. Aquest mal presagi s'ha reafirmat per la continuació d'una situació insostenible sense cap millora ni inversió. Com sempre l'escull a enderrocar era la financiació.

Tot i no implementar-se el pla de mobilitat en els plaços previstos paral·lelament CCOO ha continuat amb converses amb FGC i fruit d'aquestes converses, i l'acció reivindicativa de molts treballadors i treballadores del polígon, hem aconseguit que es consolidin 6 trens S55 de Barcelona a UAB i 3 de UAB a Barcelona a primera hora durant el període no lectiu (de 20 de juny a 12 de setembre). Concretament NO desapareixeran durant el període lectiu els següents trens:

S55 Barcelona - UAB
Sortida Pl. Catalunya 7:31 7:43 7:55 08:07 08:19 08:31
Arriba a Can Sant Joan 7:59 08:11 08:23 08:35 08:47 08:59

S55 UAB - Barcelona
Sortida UAB 08:29 08:41 08:53
Arribada a Can Sant Joan 08:34 08:46 08:58
Arribada a Pl. Catalunya 09:04 09:16 09:28

Mentrestant CCOO ha seguit insistint en una reunió per, com a mínim, exposar els problemes que hi ha havia i poder desencallar-ne els entrebancs. Finalment es va convocar una reunió el 21 de maig.

 
Sembla que finalment i en breu hi haurà resultats i, finalment, els ajuntaments de Sant Cugat i Rubí assumeixen el pla.

Algunes de les novetats més destacades són:

- Es crea en breu el gestor de mobilitat qui ha de vetllar per la correcta execució del pla
- S'està elaborant, per part de l'ATM, un conveni d'adhesió al Pla de mobilitat de les empreses del polígon perquè es facin càrrec del finançament de les actuacions previstes al pla
- Al setembre es preveu que començarà la fase 1 d'ampliació de l'autobús del polígon aconseguint 2 línies amb un itinerari comú fins a correus amb freqüència de 6 minuts i l'allargament d'una línia fins a la parada de FGC de Rubí i per l'altre fins al centre comercial Eroski.
- FGC construirà un cobert des de l'estació de Can Sant Joan fins la parada del bus on hi instal·larà marquesines


El pla contempla moltes altres mesures que inclouen millores per la mobilitat a peu (arranjament voreres, guals, il·luminació, senyalització), mobilitat en transport privat (creació de noves rotondes, nous vials) i molts altres aspectes que són difícils de recollir en aquest comunicat.

Estem contents que es comenci a veure fruits de la feina de la taula de mobilitat i seguirem atents a la correcte implementació en totes les mesures que s'hi recollien no descartant alguna acció si veiem que es paralitza novament la situació.


Per veure els horaris d'estiu del tren i el bus accediu a aquest enllaç:

http://www.ccoo.cat/mobilitat/aspnet/noticia.aspx?id=101328

 

 


Juny de 2008