Archivado en Salud Laboral, Jornada, Salario, Empleo, Huelga, Reforma Laboral, Condiciones de trabajo, Convocatorias

CCOO convoca vaga per Sant Jordi a les llibreries de Casa del Llibre de Barcelona

El Comitè de la província de Barcelona de CCOO Serveis a Casa del Llibre s’ha vist en l’obligació d’arribar a convocar vaga pel proper dia 23 d’abril, Sant Jordi, per demanar unes condicions laborals dignes i que reverteixi la degradació, en augment, de les condicions contractuals, la pèrdua del poder adquisitiu i s’aturi la sobrecàrrega de feina.

- - - - - - - - - -

CCOO convoca huelga por Sant Jordi en las librerías de Casa del Libro de Barcelona

El Comité de la provincia de Barcelona de CCOO Servicios en Casa del Llibre se ha visto en la obligación de llegar a convocar huelga para el próximo día 23 de abril, Sant Jordi, para pedir unas condiciones laborales dignas y que revierta la degradación, en aumento, de las condiciones contractuales, la pérdida del poder adquisitivo y se detenga la sobrecarga de trabajo.

Este artículo se publicó originalmente en CATALUNYA (CCOO Serveis Catalunya) , VOCC-CATC (Serveis CCOO Vallès Occidental - Catalunya Central) , VORMAROS (Serveis CCOO Vallès Oriental - Maresme - Osona) , BLLAPAG (Serveis CCOO Baix Llobregat - Alt Penedès - Anoia - Garraf) ,

Des del comitè s’ha intentat negociar amb l’empresa, però es fa molt difícil quan els posicionaments estan tan allunyats i l’empresa nega de forma continuada la realitat que viuen les persones treballadores.

Les demandes son:

- increment salarial

- millores contractuals

- nou acord de Sant Jordi

- un acord d’obertura per diumenges i festius. Davant l’horitzó d’un escenari de més apertures en diumenges i festius, volem pactar que la prestació de serveis aquests dies sigui voluntaria i la seva compensació en retribució i descans, per tal de pal.liar la precarització laboral i la manca de conciliació de les persones treballadores.

En definitiva, unes reivindicacions que l’empresa hauria d’atendre per aconseguir unes condicions dignes per les persones treballadores de la Casa del Llibre. Més encara quan es tracta d’una empresa que té un creixement constant i sostingut, ja que la pandèmia iniciada al 2020, lluny d’afectar la seva capacitat econòmica, l’ha millorat, clarament.

- - - - - - -

Desde el comité se ha intentado negociar con la empresa, pero se hace muy difícil cuando los posicionamientos están tan alejados y la empresa niega de forma continua la realidad que viven las personas trabajadoras.

Las demandas son:

- incremento salarial

- mejoras contractuales

- nuevo acuerdo de Sant Jordi

- un acuerdo de apertura para domingos y festivos. Ante el horizonte de un escenario de mayores aperturas en domingos y festivos, queremos pactar que la prestación de servicios estos días sea voluntaria y su compensación en retribución y descanso, para paliar la precarización laboral y la falta de conciliación de las personas trabajadoras.

En definitiva, unas reivindicaciones que la empresa debería atender para conseguir unas condiciones dignas para las personas trabajadoras de la Casa del Llibre. Más aún cuando se trata de una empresa que tiene un crecimiento constante y sostenido, ya que la pandemia iniciada en 2020, lejos de afectar a su capacidad económica, la ha mejorado claramente.