O sindicato sinala que este caso pon de manifesto que non hai un problema de falta de man de obra na hostalaría, senón un problema de incumprimento do

CCOO denuncia na Inspección de Traballo as condicións laborais abusivas nun grupo hostaleiro lugués

denuncia hostalaría Lugo Llanoponte

A Federación de Servizos de CCOO denunciou perante a Inspección de Traballo de Lugo as posibles irregularidades laborais no grupo hostaleiro Llanoponte. Esta entidade fixo ofertas de emprego antes do verán para o reforzamento do cadro de persoal que incluían un salario mínimo neto de 1400 euros —ata un máximo de 2000—, aloxamento e manutención. Porén, o que non se contaba na dita oferta eran as condicións abusivas no referente á xornada laboral e os descansos.

CCOO presentou a denuncia na Inspección tras acudir unha traballadora á sede do sindicato para denunciar a «cara oculta» da dita oferta, «encarnación do que sempre denunciamos como unha realidade inasumible par o persoal do sector», sinala Héctor Ortega, responsable provincial da Federación de Servizos. En concreto, xornadas de doce horas ou máis con contratos a tempo parcial, rexistros de traballo falseados ou menos días de descanso dos que indica o convenio.

Ortega sinala que «é pouco habitual» atopar traballadores e traballadoras que se atrevan a denunciar as condicións abusivas con que se atopan na provincia, xa que «temen represalias» por parte das empresas do sector.

Isto demostra que, como dixo CCOO en diversas ocasións, «non hai un problema de falta de man de obra na hostalaría, senón de incumprimento do convenio colectivo». Así mesmo, o sindicalista lamenta que as empresas «nunca pensen en reestruturar a organización produtiva e reinvestir parte dos seus beneficios en valorar a experiencia e a profesionalidade».

Novo convenio provincial

Recentemente asinouse un Lugo un novo convenio provincial que «mellora notablemente» as condicións laborais e pode «facer atractivo o sector para quen busque traballar profesionalmente nel», pero para iso «é imprescindible respectar o que está asinado». Neste punto, Ortega lembra o difícil que é sempre chegar a acordos coas empresas, «que se poñen á defensiva cada vez que se propón calquera mellora, pero non actúa contra quen fai caso omiso do convenio e fai competencia desleal a quen si o cumpre».

CCOO actúa

Por último, desde CCOO lembran que están a disposición de calquera traballador ou traballadora, sexa cal for o sector de actividade ou vínculo laboral, que considere que non se están a respectar as súas condicións de traballo, especialmente no caso das contratacións estivais. «Os dereitos laborais non collen vacacións», conclúen desde o sindicato.

Acordo convenio hostalería Lugo

convenio hostalería lugo

O convenio ten aspectos moi importantes para garantir e mellorar as condicións de salario, conciliación e profesionalidade do persoal, recollendo as solicitudes da Plataforma Reivindicativa de CCOO, e todo isto despois duns duros anos de pandemia, con moitos locais pechados e a maioría do persoal en ERTE:

•  Vixencia 2021 a 2024, con incrementos; 2021.- 1.5%; 2022.- 3,5%; 2023.- 2,5%; 2024.- 3%.

Isto significa que á data publicación do Convenio no BOP, as persoas verán un incremento inmediato nas nóminas do 5%, así como un pago de atrasos polos seus efectos desde o 1 de xaneiro. Ler máis

A empresa segue sen aboar a paga extraordinaria de decembro e aínda non pagou o mes de febreiro

CCOO informa dun novo impagamento de nóminas en Abante BPO Lugo e presenta unha denuncia na Inspección de Traballo

impagamento ABANTE

A Federación de Servizos de CCOO de Galicia denuncia que continúan os incumprimentos de Abante BPO Lugo no que respecta ao pagamento dos salarios. Segundo o sindicato, a día de hoxe a empresa aínda non pagou a extra de decembro nin tampouco a nómina ordinaria do mes de febreiro. CCOO amosa a súa preocupación polo rumbo de Abante ante a «nefasta xestión» da súa dirección, o que lle valeu ata o momento dúas denuncias na Inspección de Traballo.

Desde que os actuais xestores se fixeron cargo de Abante, o comité só conseguiu reunirse en dúas ocasións coa dirección. A primeira, o pasado 13 de decembro, cando se anunciou a compra. A segunda, o 3 de febreiro, cando a dirección informou de que estaba a facer as xestións oportunas para poder pagar a extra de decembro, non aboada «por problemas de liquidez».

Constatado tamén o atraso no pagamento da mensualidade de febreiro, a sección sindical de CCOO tentou poñerse en contacto coa empresa en reiteradas ocasións para instala a reunirse co comité. A resposta foi que se estaban a facer «esforzos» para o pagamento e declinando convocar xuntanza ningunha.

Ante esta situación, CCOO presentou unha nova denuncia na Inspección de Traballo, que se suma á interposta xa o pasado mes de decembro.

CCOO denuncia a falta de pagamento de nóminas en Abante BPO

Centro Chamadas Abante

CC.OO denuncia a falta de pagamento da nómina extraordinaria de decembro na empresa ABANTE BPO LUGO tras o cambio de propietarios anunciado en decembro.

Desde o pasado 13 de decembro de 2021, despois de que o Comité de Empresa se reunise coa nova dirección, non se tiveron máis noticias por parte de ABANTE BPO LUGO. A Sección Sindical de CCOO tentou en numerosas ocasións pórse en contacto coa empresa para obter máis información sobre a súa situación real, non obtendo ningunha resposta.

Ante o incumprimento do abono da paga extra e a falta de noticias, a Sección Sindical de CCOO procedeu a pór unha denuncia ante Inspección de traballo reclamando que se obrigue á empresa a facer fronte ás súas obrigas de pago. CCOO considera que a falta de pagamento da paga extra de decembro supón un grave prexuízo para o persoal nunhas datas tan sinaladas como o nadal e nun sector onde se cobra a xornada completa apenas 1000 euros mensuais.

A Federación de Servizos de CCOO en Galicia ve con preocupación a situación que atravesa ABANTE BPO, empresa do sector de Contact Center que chegou a dar traballo na provincia de Lugo a máis de 450 persoas e que a día de hoxe conta con escasas 100 persoas empregadas.

Primeira reunión do convenio de hostalaría de Lugo

O pasado mércores 24 de Novembro tivemos a primeira reunión da negociación do convenio de hostalaría provincial de Lugo, logo da formalidade de constituir a mesa negociadora.

Expuxemos a necesidade de actualizar o convenio tanto na súa parte social como na parte salarial, donde entendemos que os salarios non se corresponden ca media xeral da hostalaría de Galicia. A nosa proposta é clara e presentamos uns incrementos salariais que afectan á totalidade das categorías profesionais.

A resposta da patronal limítase a sinalar que a situación actual da pandemia impide poder aplicar incrementos salariais, salvo en casos contados a onde non chega o SMI.

Por outra banda, con respecto ás melloras sociais que pretendemos incorporar ao convenio en puntos como vacacións, licenzas festivos etc, non se pararon a debatilas, quedando emprazados para unha próxima reunión o vindeiro 15 de decembro de 2021.

Con detalle de festivos locais e aperturas comercio en domingos e festivos

CALENDARIO LABORAL DE GALICIA 2022

Calendario Laboral 2019

Dudas y preguntas sobre Salud Laboral. Trabaja de manera segura.

Transparencia CCOO

Portal Transparencia Servicios CCOO: Cuentas, documentación, decisiones

Calendario Laboral Calendario Laboral 2015
Guía derechos de trabajadores y trabajadoras Guía de los derechos de trabajadores y trabajadoras en la empresa. Tambien puedes consultar los Efectos de la Reforma Laboral sobre los derechos de los trabajador