A empresa pretende aplicar unha cláusula que lle permite facer as subas á custa dos complementos retributivos

CCOO esixe unha suba salarial real no Banco Santander

Concentración revisión salarial Banco Santander

A protesta tivo lugar entre as 12 e as 13 horas fronte á oficina do Santander no Cantón Pequeno coruñés e foi simultánea a outras en Barcelona, Madrid, Sevilla e Bilbao.

CCOO lembra que no convenio da banca, asinado a comezos do 2021, pactáronse unhas subas anuais acordes coa situación do momento e «nada facía prever a crise de prezos que padecemos actualmente». De xeito excepcional, abriuse o observatorio sectorial do convenio, onde se constatou a desvalorización salarial e a perda de poder adquisitivo.

Froito destas conclusións, o 29 de novembro do 2022 reabriuse o convenio colectivo e acordouse modificar as táboas salariais do 2023, pasando dun incremento retributivo do 1,25 ao 4,5 %.

Desde ese momento, CCOO instou o Banco Santander e o resto de entidades a que ese incremento fose real para todo o persoal e non se aplicase a cláusula xeral de compensación e absorción, que faculta as empresas a absorberen estas actualizacións a aquelas persoas que teñen complementos voluntarios.

Entidades como o BBVA, o Sabadell ou Bankinter estableceron fórmulas para que o incremento fose real e para todo o seu persoal; non así o Santander, unha entidade que tivo un beneficio atribuído de 7316 millóns de euros nos primeiros nove meses do 2022, un 25 % máis ca no mesmo período do ano anterior.

Cadena SER: Trabajadores del Banco Santander se movilizan en demanda de subida salarial

RNE Galicia. Fala Lucía Trenor, stria. xeral CCOO Servizos Galicia: audio

Nova reunión do convenio comercio vario de A Coruña

convenio comercio vario coruña

A situación da negociación en reunións anteriores, máis a celebrada no día de hoxe 03/01/22 resúmese nos seguintes avances:

• Incorporar ao convenio a todo o persoal do sector do moble.
  • Incrementar a licenza de matrimonio ou parella de feito a 20 días.
  • Acompañamento de menores, 10 h/ano.
  • Mellorar licenza por falecemento ou enfermidade, para todos os casos mínimo 5 días.
  • 6 sábados libres para fins de semana de calidade.
  • Domingos e festivos: 25€ para ano 2023-2024 e 30€ a partir do 2025.
  • Tardes dos días 24 e 31 de decembro 12€/h desde as 14:00.
  • Importes dos seguros de invalidez e morte 35.000€ en 2023 e 40.000€ a partir de 2024.
  • Plus compensatorio beneficios: 200€/mes para empresas con persoal en Coruña de máis de 1000 persoas e beneficios no últimos tres anos.
  • Creación da categoría de encargada con salario inicial de 1125,73€, (sobre táboas de 2019, actualmente 1080,64€) á que se aplicarían os incrementos que se pacten.
  • Axudante de dependenta, promoción a dependenta aos 6 meses.
  • Todas as dependentas a salario de dependenta maior.
  • Incremento Salarial: 2021- 4% 2022 - 3,5% 2023 - 2´5 % 2024 - 2% 2025- 2%
  • Aceptan pactar un mecanismo de revisión salarial en función do IPC pero non do 100%.

Na reunión de hoxe indicamos que valoraremos a proposta de incremento do 4% - 2021, en función doutros factores como o mecanismo de revisión salarial que aínda non definiu a patronal e que o incremento do 2022 ten que ser sobre a realidade do IPC, que á espera do dato definitivo está agora nun 5,8%.

Tamén incidimos en que hai de rematar outros aspectos da plataforma que aínda non están pechados como, redución de xornada, pluses, contratación, transición e desconexión dixital, etc.

A próxima reunión queda fixada para o vindeiro xoves 19 de xaneiro

Asinado o novo convenio provincial da hostalaría da Coruña

convenio hostalaría coruña

A Federación de Servizos de CCOO de Galicia informa do asinamento do convenio colectivo da hostalaría da provincia da Coruña. O sindicato salienta que este convenio permite mellorar os salarios, cunha suba do 11,75 % durante a vixencia do texto. Tamén inclúe melloras para a conciliación da vida familiar e laboral, en materia de formación e tamén no tocante á contratación, coa transformación de contratos a tempo parcial noutros a tempo completo.

O novo convenio ten vixencia ata o 2024 e inclúe unha suba salarial para este ano do 4%, do 3,75% para o 2023 e do 4% no derradeiro ano de vixencia. Para este ano prevese o pagamento de atrasos con carácter retroactivo desde o 1 de xaneiro, que se deberán aboar antes de marzo do 2023. Se o IPC acumulado durante a vixencia do convenio supera o 11,75%, axustarase nas táboas salariais do ano 2025 co 50% da diferenza.

Contratación e condicións laborais

En materia de contratación, os fixos-descontinuos terán un chamamento mínimo de cinco meses, cun preaviso de dez días. Haberá posibilidade de consolidcación do 50% se superan os cinco meses en dous anos. Estas mesmas condicións esténdense aos contratos a tempo parcial, cun mínimo de catro horas de xornada diaria e vinte de semanal.

Asemade, os contratos indefinidos deberán representar, polo menos, o 65% dos rexistrados na empresa.

Dereito á desconexión

As empresas non poderán enviar mensaxes ou correos profesionais fóra do horario laboral agás en casos de urxencia e non poderá haber sancións polo feito de non atender as citadas comunicacións.

Formación

Establécese un complemento de vinte euros mensuais para cada persoa traballadora en empresas que non acrediten impartir formación nas condicións que establece o convenio.

Camareiras de piso e repartidores

Por outra parte, a partir do 1 de abril do vindeiro ano, á categoría de camareiro ou camareira de piso aplicaráselle a regulación establecida no artigo 42.6 do Estatuto dos traballadores —de aplicación para as empresas contratistas e subcontratistas.

Así mesmo, nas empresas onde as persoas traballadoras fagan reparto a domicilio en vehículo, aplicaráselles o convenio de hostalaría da provincia da Coruña.

Neste sector traballan máis de 22.000 persoas que dependen deste convenio para veren actualizados os seus salarios nun contexto de elevada inflación

CCOO saúda que as empresas «movan ficha» para desbloquear o convenio do comercio vario da Coruña e esixe garantir os salarios

comercio vario coruña

A Federación de Servizos de CCOO de Galicia saúda que as empresas «movan ficha» para desbloquear o convenio do comercio vario da provincia da Coruña. O sindicato lembra que nesta actividade traballan máis de 22.000 persoas que dependen do convenio para veren actualizados os seus salarios, algo especialmente importante nun contexto de elevada inflación.

Tras a última reunión, que tivo lugar esta semana, comeza a haber avances nas seguintes materias:

— Incremento da licenza de matrimonio ou parella de feito a 20 días.

— Acompañamento de menores (10 horas anuais).

— Mellora da licenza por falecemento ou enfermidade (un mínimo de 5 días para todos os casos).

— Incluír sábados libres para as chamadas fins de semana de calidade.

— Incremento de cantidades e pagamento da voluntariedade dos domingos en que se traballe.

— Remuneración das tardes dos días 24 e 31 de decembro con 12 euros por hora a partir das 14:00.

— Incremento dos importes dos seguros de invalidez e deceso.

— Incremento de horas asignadas ao persoal contratado a tempo parcial antes das novas contratacións, así como consolidación destas horas.

— Incorporar ao convenio a todo o persoal do sector do moble (máis de mil persoas).

Garantir os salarios

No aspecto salarial, sobre a proposta inicial, propoñen as seguintes cantidades (sen cláusula de revisión conforme ao IPC): 0 % para o 2021, 3,5 % para o 2022, 2,5 % para o 2023 e 2 % para o 2024. CCOO defende que o incremento do 2021 debe ter como referencia o 6,5 % do IPC dese ano; esixe tamén que as empresas aumenten as porcentaxes asignadas para o período 2022-2024 e pide un mecanismo de revisión salarial conforme o IPC para garantir o poder adquisitivo dos salarios.

Segundo CCOO-Servizos, haberá cando menos unha reunión semanal para axilizar a negociación. O sindicato coida que este convenio precisa ser renovado antes de que remate o actual ano 2022, pois «as traballadoras e traballadores do sector non poden pasar un ano máis sen que se actualicen os salarios».

A secretaria xeral de Comisións Obreiras, Amelia Pérez, reitera que haberá conflito se non se produce un incremento salarial

«Ou salario ou conflito», advirte a secretaria xeral de CCOO

"Levámolo dicindo durante todo o verán, despois de que a CEOE se erguese da mesa de negociación: "salario ou conflito". É unha cuestión de principios", sinalou a dirixente sindical ante os medios de comunicación.

"A clase traballadora non pode pagar o custo da crise. Fálase moito de pacto de rendas, pero a patronal só quere oír falar del cando os traballadores e as traballadoras sexan quen asuman o custo da crise, por iso cómpre actuar tamén sobre os beneficios empresariais", clarificou a sindicalista.

Hoxe venres, 7 de otubro, a secretaria xeral de CCOO, canda o seu homólogo da UGT, estarán na concentración convocada en Ourense, ás 12 horas, diante da patronal provincial.

A empresa anunciou un ERE extintivo tras perder o proxecto Vodafone que se podería trasladar a Perú

O comité de Coremain denuncia o despedimento de ducias de persoas en Galicia

despedimentos COREMAIN

O comité de empresa de Coremain denuncia a pretensión da empresa de despedir a ducias de persoas traballadoras. A empresa comunicou á representación sindical a súa decisión de presentar un ERE extintivo o pasado venres día 26 de agosto. O comité manifesta o seu máis rotundo rexeitamento tanto aos despedimentos como a posible deslocalización dos postos de traballo.

A día de hoxe Coremain segue se concretar o número de despedimentos, que van de 30 a 80, creando incerteza entre as persoas que poden ser incluídas no ERE.

O comité culpa a Coremain desa deslocalización ao teren apostado en anos anteriores por derivar parte da carga de traballo a Perú, apuntando o camiño que parece seguir a nova adxudicataria do proxecto Vodafone (CAU-Centro de Axuda ao Usuario), a cal pretende trasladar todo o servizo de atención a usuarias e usuarios a este país e non contempla a subrogación do persoal actual. Ler máis

Dudas y preguntas sobre Salud Laboral. Trabaja de manera segura.

Transparencia CCOO

Portal Transparencia Servicios CCOO: Cuentas, documentación, decisiones

Calendario Laboral Calendario Laboral 2015
Guía derechos de trabajadores y trabajadoras Guía de los derechos de trabajadores y trabajadoras en la empresa. Tambien puedes consultar los Efectos de la Reforma Laboral sobre los derechos de los trabajador