O bloqueo nos convenios do sector servizos en Lugo desencadea unha situación crítica de desigualdade e precariedade laboral
A situación das persoas traballadoras do sector servizos en Lugo chegou a un punto moi grave. É inaceptable que as diferentes patronais do sector manteñan unha situación de bloqueo sobre varios convenios colectivos sen actualizar desde hai máis dunha década, o que está a causar serias consecuencias económicas e sociais para as persoas empregadas desta provincia.
Por que é tan importante abordar este problema de inmediato?:
O Bloqueo dos Convenios: Unha Década de Estancamento
Os convenios colectivos son acordos entre empregadores e sindicatos que establecen as condicións de traballo, incluíndo salarios, horarios, descansos e beneficios sociais. En Lugo, varios destes convenios levan anos sen actualizarse:
- Comercio Pel e Calzado**: Última actualización en 2010.
- Comercio Moble e Decoración**: Última actualización en 2011.
- Oficinas e Despachos**: Última actualización en 2011.
- Comercio Textil**: Última actualización en 2015.
- Comercio Materiais de Construción**: Última actualización en 2018.
Consecuencias para as Persoas Traballadoras
Este estancamento provoca que as persoas traballadoras non reciban incrementos salariais adecuados, salvo os aumentos derivados do Salario Mínimo Interprofesional, e carezan de beneficios sociais que xa están presentes noutras provincias galegas, como licenzas, descansos e reducións de xornada.
Pero a falta de actualización dos convenios non só afecta os ingresos das persoas traballadoras, senón tamén a súa calidade de vida. Sen beneficios sociais actualizados, as persoas empregadas de Lugo enfróntanse a maiores niveis de precariedade e desigualdade en comparación cos seus homólogos noutras partes de Galicia. Esta situación está a fomentar a fuga de traballadoras e traballadores cara a provincias onde as condicións laborais son máis favorables, o que á súa vez contribúe á degradación da vida social en Lugo.
A Resposta de CCOO
Esta situación chegou a un líminte inaceptable. Estamos a liderar a loita para resolver esta situación. CCOO convocamos ás patronais de forma inmediata mediante unha solicitude ao Consello Galego de Relacións Laborais. Tamén instamos á Confederación de Empresarios de Lugo, á Federación Galega de Comercio e ás administracións públicas a involucrarse activamente na solución deste problema.
Necesidade de Acción
Pero tamén queremos deixar claro que A Confederación de Empresarios de Lugo, a Federación Galega de Comercio e as Administracións Públicas, teñen que dar un paso adiante e ser partícipes na solución desta situación anómala, inxustificable e negativa para as persoas traballadoras.
Só así se poderá garantir que as persoas traballadoras do sector servizos en Lugo teñan condicións laborais dignas e comparables ás doutros lugares.
Declaración conxunta dos interlocutores sociais europeos do sector bancario sobre os aspectos laborais da intelixencia artificial
A declaración, entre UNI Europa – a federación sindical europea de traballadores e traballadoras dos servizos, na que participa activamente CCOO Servicios como afiliada - e os empresarios - as patronais bancarias europeas EBF, EACB, ESBG - é a primeira deste tipo nun sector de actividade da UE. Esta Declaración Conxunta sobre os Aspectos Laborais da Intelixencia Artificial é o inicio dun proceso continuo sobre a IA, e tamén a culminación dunha ampla colaboración e diálogo entre as partes interesadas, tendo en conta os retos e oportunidades dinámicas do sector na introdución de procesos e sistemas que utilizan a IA.
"Introducir a IA no lugar de traballo conleva tanto riscos como oportunidades para os empregados de banca. O diálogo social a todos os niveis é vital para garantir que os sistemas de IA se aplican de forma responsable. Recoñecemos o compromiso asumido hoxe polos interlocutores sociais dos bancos europeos a favor do diálogo social, incluída a negociación colectiva, a todos os niveis", declarou Michael Budolfsen, presidente de UNI Europa Finanzas.
Esta declaración baséase no rico historial de declaracións conxuntas asinadas polos interlocutores sociais europeos nos últimos cinco anos, como a Declaración conxunta sobre o teletraballo no sector bancario europeo (2017), a Declaración conxunta sobre o impacto da dixitalización no emprego (2018) e a Declaración conxunta sobre o traballo a distancia e as novas tecnoloxías (2021).
Ademais, baséase nas conclusións dun proxecto desenvolvido ao longo de dous anos, financiado pola Comisión Europea, e dirixido aos interlocutores sociais, "A banca en 2030: Como influirán as tendencias mundiais actuais, e especialmente a Intelixencia Artificial (IA), no futuro do sector bancario europeo e dos seus empregados?"
O auxe da IA presenta tanto retos como oportunidades, como poñen de relevo as conclusións do proxecto "A banca en 2030". A dixitalización acelerada, agravada pola pandemia de COVID-19, impulsou a adopción da IA no sector bancario, remodelando as interaccións cos clientes e os paradigmas operativos para os seus empregados. Recoñecendo o potencial transformador da IA, os interlocutores sociais europeos subliñan a importancia dun compromiso conxunto proactivo e un uso responsable desta tecnoloxía.
A Declaración significa que empresarios e sindicatos deben garantir que:
- Aproveitan as vantaxes da IA mediante o diálogo social, incluída a negociación colectiva, en relación co uso, a aplicación e a supervisión continua da mesma
- As aplicacións que utilizan sistemas de IA deben ser transparentes, xustas e imparciais, e os empregados teñen que asegurarse de que se utilizan en consecuencia de tal maneira.
- Ningún traballador se quedará atrás**: os empresarios deben proporcionar a formación necesaria para adaptarse ás novas tecnoloxías. A declaración pide á UE e aos gobernos nacionais que proporcionen financiamento para a formación necesaria.
- A vixilancia mediante IA para controlar o traballo dos empregados debe ser limitada, transparente e proporcional.
- En relación coa IA e todos os demais aspectos da transformación dixital, os seres humanos manteranse no centro da organización do traballo, respectando plenamente o principio de control humano.
A Declaración remarca que a IA debe respectar os dereitos humanos fundamentais, e promover a non discriminación así como a toma de decisións libre de sesgos.
O diálogo social e a negociación colectiva serán claves en todo o proceso transformador do sector bancario, e destacamos que na Declaración se fai mención expresa á liberdade sindical, que debe ser respectada no contexto da IA.
"Esta Declaración Conxunta é a primeira que establece normas mutuamente acordadas sobre IA que fixan límites claros e proteccións para os traballadores de todo o sector bancario europeo. A declaración é un bo comezo e agora temos que facer un esforzo conxunto para garantir a súa aplicación xeneralizada", dixo Elke Maes, Vicepresidenta de Finanzas de UNI Europa.
Os interlocutores sociais europeos levarán a cabo unha avaliación completa desta Declaración Conxunta cara ao final do seu Programa de Traballo 2025-2026.
Para concluír, os interlocutores sociais europeos reafirman o seu compromiso de fomentar un enfoque colaborativo e integrador para aproveitar o potencial da IA, salvagardando ao mesmo tempo os intereses de todas as partes interesadas do sector bancario europeo.
Ligazón ao informe “A banca en 2030”. Dispoñible soamente en inglés.
- Ver e descargar (pdf) DECLARACIÓN CONJUNTA SOBRE LOS ASPECTOS LABORALES DE LA INTELIGENCIA ARTIFICIAL REALIZADA POR LOS AGENTES SOCIALES EUROPEOS EN EL SECTOR BANCARIO (Tradución non oficial realizada pola secretaría de acción sindical internacional de CCOO Servicios).
- JOINT DECLARATION ON EMPLOYMENT ASPECTS OF ARTIFICIAL INTELLIGENCE BY THE EUROPEAN SOCIAL PARTNERS IN THE BANKING SECTOR
OPA hostil BBVA-Sabadell: Reclamamos medidas antimonopolio a reguladores e supervisores, ademais de garantías laborais
Ante o lanzamento de OPA hostil de BBVA sobre o Sabadell, que xera aínda maiores incertezas que o escenario de fusión, CCOO expresamos a nosa profunda preocupación e requirimos a supervisores e reguladores que pasen das palabras aos feitos con medidas "anti-trust" ante unha posible nova onda de concentración do sector. Desde CCOO, ademais, reiteramos a nosa esixencia de plenas garantías laborais e de emprego para o persoal de ambos os bancos. Ler máis
CCOO defenderemos o mantemento do emprego nunha posible fusión BBVA-Sabadell
O responsable do sector Financeiro de CCOO-Servizos, Jorge Villarino, coida que esta hipotética fusión é diferente doutras dos últimos quince anos, vinculadas á crise económica do 2008 ou ao impacto da pandemia.
«Estamos a falar dunha operación que se presenta cunha prima de adquisición. Aquí non se trata da adquisición dunha entidade por un euro, como pasou no pasado, senón dunha prima sobre o valor da acción dun 30 % que está a ofrecer a entidade que adquire», salienta o sindicalista.
Se seguir adiante este proceso, vixiaremos «moi de preto» para que a unión entre as entidades non sexa traumática en termos de emprego. Para iso está Comisións Obreiras, sindicato maioritario no Sabadell e cunha posición moi relevante no BBVA.
Tamén subliñamos a necesidade de dar unha «saída xusta» á negociación do convenio colectivo, «acorde cos excelentes resultados do sector», que será a base sobre a que se teña que producir a homologación de condicións de traballo tras unha posible fusión.
Folga e concentración contra o clima laboral tóxico e a destrución de emprego en Teleperformance Coruña
O Comité de Empresa de Teleperformance A Coruña convocou folga de 24 horas para hoxe, luns 29, en resposta ás políticas da empresa que afectan directamente as persoas traballadoras deste centro.
Ademais, realizouse unha concentración ás 12:00 horas diante das instalacións da Teleperformance na Rúa Newton 5, onde as persoas traballadoras expresaron o seu descontento e esixiron cambios nas políticas empresariais.
Os motivos desta mobilización inclúen despedimentos inxustificados, presión constante por resultados sobre as persoas traballadoras, falta de comunicación cos representantes legais dos/as traballadores/as e a redución continua de postos de traballo debido á deslocalización de servizos e aos ERE’s aplicados pola empresa:
Non fai moito, a delegación de Coruña ocupaba a case 1.000 persoas traballadoras. Cando en outubro do ano pasado a empresa levou adiante un ERE nas campañas de Vodafone e Netflix o ERE afectou a 42 persoas na Coruña e o volume de persoal era dunhas 520 persoas.
Pasados 5 meses do ERE, na Coruña somos 450 persoas traballadoras, 70 persoas menos, non 42. E desde fai uns anos, máis de 500 persoas menos.
O Comité de Empresa destaca que estas accións crean un ambiente de medo constante entre os traballadores, prexudicando o clima laboral.
O obxectivo desta folga e concentración é manifestar publicamente o descontento dos traballadores de Teleperformance A Coruña e esixir un cambio nas políticas da empresa en relación co seu persoal: Abonda de presións constantes e temor continuo a despedimentos.