Archivado en Negociacion Colectiva, Salario, Comunicados convenio

Signat el conveni col·lectiu del sector de comerç i importadors d´articles fotogràfics, vídeo i so de Barcelona i província

Després de 17 mesos de negociacions, s'ha signat el conveni col·lectiu per part de CCOO, UGT i el Gremi de Fotografia i la Imatge de Catalunya amb les següents novetats:

- - - - - - - -

Firmado el convenio colectivo del sector de comercio e importadores de artículos fotográficos, video i sonido de Barcelona y provincia

Después de 17 meses de negociaciones, se ha firmado el convenio colectivo por parte de CCOO, UGT y el Gremi de Fotografia i la Imatge de Catalunya con las novedades siguientes:

Este artículo se publicó originalmente en CATALUNYA (CCOO Serveis Catalunya) ,
  • Vigència: 3 anys (2022-2024).
  • Increments salarials:

- 2022: 4%

- 2023: 3,5% +una revisió salarial si l'IPC real supera el 3,5%, amb el límit del 4,5%.

- 2024: 3%+ una revisió salarial si l'IPC real supera el 3% amb el límit del 4%.

• Inclusió del nivell retributiu “Tècnic/a de vídeo” i definició del lloc de treball.
  • Inclusió d’una bossa de llicències retribuïdes de fins a 16 hores per acompanyament de familiars de primer grau de consanguinitat a tractaments de radioteràpia i quimioteràpia.
  • Regulació dels plans d’igualtat.
  • Regulació del teletreball i de les despeses de teletreball (mínim 1,60€ diaris).
  • Regulació del dret a la desconnexió digital

Des de CCOO valorem positivament el fet d'haver assolit un acord en un conveni que s'hauria d'haver tancat durant l'any 2022. Recuperem la clàusula de revisió salarial i increments en la línia del que s'ha acordat al V Acord per a l'Ocupació i la Negociació Col·lectiva i pactem una quantia mínima de compensació per al teletreball.

Continuarem informant!

• Vigencia: 3 años (2022-2024).
  • Incrementos salariales:
  • 2022: 4%
  • 2023: 3,5% +una revisión salarial si el IPC real supera el 3,5%, con el tope del 4,5%.
  • 2024: 3%+ una revisión salarial si el IPC real supera el 3% con el tope del 4%.
  • Inclusión del nivel retributivo “Técnico/a de video” y definición del puesto de trabajo.
  • Inclusión de una bolsa de licencias retribuidas de hasta 16 horas para acompañamiento de familiares de primer grado de consanguinidad a tratamientos de radioterapia y quimioterapia.
  • Regulación de los planes de igualdad.

Regulación del teletrabajo y de los gastos de teletrabajo (mínimo 1,60€ diarios)

• Regulación del derecho a la desconexión digital

Desde CCOO valoramos positivamente el hecho de haber alcanzado un acuerdo en un convenio que se tendría que haber cerrado durante el año 2022. Recuperamos la cláusula de revisión salarial e incrementos en la línea de lo acordado en el V Acuerdo para el Empleo y la Negociación Colectiva y pactamos una cuantía mínima de compensación para el teletrabajo.

¡Seguiremos informando