Archivado en Nota de prensa, Huelga, Convocatorias, Comercio, Comercio Galicia, Accion sindical

folga en LIDL

Comisións Obreiras acusa a empresa de romper a homoxeneidade de condicións tras pactar un acordo exclusivo para o País Vasco

CCOO convoca folga en Lidl para esixir medidas que reduzan os riscos a que se expón o persoal

CCOO e UGT convocan para mañá, 4 de xuño, unha xornada de folga en Lidl. Esixen medidas que reduzan os riscos a que se expón o persoal, amais doutras cuestións de carácter laboral derivadas da crise da COVID-19. A cadea de supermercados ten aproximadamente oitocentos traballadores e traballadoras en Galicia. CCOO, sindicato maioritario coa metade da representación —16 delegados e delegadas—, acusa a empresa de romper a homoxeneidade das condicións de traballo, pois pactou un acordo de aplicación exclusivo para o País Vasco.

Este artículo se publicó originalmente en GALICIA (Federación de Galicia) ,

Tras unhas primeiras semanas en que o diálogo entre empresa e sindicatos foi a tónica xeral, Lidl decidiu abandonar a negociación tanto de medidas para garantir unha desescalada segura para o persoal, como doutras que compensen o esforzo realizado por este durante a crise sanitaria, exposto a gran tensión física e psicolóxica.

Entre as reivindicacións sindicais priman as relacionadas coa redución de riscos. Comisións critica que non existan protocolos de prevención «para iniciar a actividade de forma segura en seccións recentemente abertas ao público, como o téxtil», explica Patricia Mariño, secretaria de Acción Sindical da sección sindical de CCOO en Lidl. Outras reivindicacións sindicais son reforzar a vixilancia nas tendas e aumentar as horas de contrato conforme a carga de traballo que realmente existe.

Os sindicatos tamén piden condonar as horas negativas que a empresa provocou polos seus criterios de planificación da xornada, o pagamento ao 150 % dos excesos de xornada programados en marzo —tal como recolle o acordo asinado coa empresa—, así como a consolidación das horas a máis realizadas de media nos dous últimos anos por cada traballador ou traballadora.

Malia a súa negativa a atender estas reivindicacións no ámbito estatal, Lidl aceptou moitas delas nun acordo exclusivo para o País Vasco, o que supón «dividir o persoal en traballadoras e traballadores de primeira e outros de segunda, rompendo a homoxeneidade conseguida co convenio de empresa».

Hai uns días, os sindicatos e Lidl acudiron a unha mediación, que fracasou «pola negativa da empresa a negociar incluso os aspectos máis básicos», reprocha Mariño.

Concentracións

Haberá concentracións en todas as provincias galegas, agás en Pontevedra, xa que a Subdelegación do Goberno denegou polo de agora os permisos.

— Arteixo, de 09:30 a 10:30

— A Coruña (Ofimático), de 11:00 a 12:00