Archivado en Comunicados, Negociacion Colectiva, Mujeres e Igualdad

Comunicat

CAIXA SABADELL: PEL COMPROM脥S SOCIAL, AMB ELS DISCAPACITATS?

La llei d聮integraci贸 social dels minusv脿lids estableix que les empreses de 50 o m茅s treballadors han de tenir una quota de reserva del 2% a favor de treballadors discapacitats. Caixa Sabadell tenia a finals d聮any una plantilla efectiva de 1.415 treballadors i treballadores i, segons aix貌, haur铆em de tenir 28 treballadors discapacitats, per貌 en realitat nom茅s tenim 9 treballadors amb aquestes caracter铆stiques.

La mateixa llei permet l聮excepci贸 si el servei p煤blic d聮ocupaci贸 (Oficines de Treball de la Generalitat-OTG) no pot atendre l聮oferta de treball de la Caixa o b茅 si la pr貌pia Caixa al聲lega causes que dificultin la incorporaci贸 de personal discapacitat.

Des de la Secci贸 Sindical de CCOO creiem fermament que la Caixa ha de donar un pas precursor en la l铆nia d聮integrar molts m茅s treballadors discapacitats en plantilla:

聲 Perqu猫 com a Caixa d聮Estalvis diem que som una entitat compromesa amb les necessitats financeres i socials del nostre entorn;
聲 Perqu猫 la nostra Fundaci贸 est脿 apostant 聯Pel comprom铆s social聰 i prioritzant, entre altres col聲lectius, l聮atenci贸 als discapacitats;
聲 Perqu猫 no 茅s suficient amb 聯salvar la papereta聰 realitzant les donacions monet脿ries que correspongui a les entitats dedicades a la promoci贸 i a la inserci贸 laboral de persones discapacitades. Cal implicar-se integrant en la nostra plantilla aquests treballadors en els llocs on puguin ser plenament competitius.

Evidentment, la Caixa ha de trobar el lloc 貌ptim per a cada treballador discapacitat considerant que, en alguns casos, aquest treballador podr脿 desenvolupar una atenci贸 comercial a oficines i en altres, en els que aix貌 no sigui possible, tamb茅 es pot integrar en llocs t猫cnics i administratius dels serveis centrals.

Ning煤 diu que la integraci贸 d聮aquests treballadors sigui f脿cil: condicionament del lloc de treball, companyerisme i atencions especials... per貌 l聮empresa compta amb ajudes econ貌miques de l聮administraci贸 i amb l聮esperit col聲laborador de la plantilla.

El certificat d聮excepcionalitat de la Caixa ven莽 enguany i, per tant, la Caixa haur脿 de tornar a presentar l聮oferta d聮ocupaci贸. Us demanem la vostra participaci贸 en la difusi贸 activa de la convocat貌ria de places fent-la arribar directament a persones interessades, a fundacions o centres d聮ocupaci贸 d聮aquest col聲lectiu.

A la convocat貌ria del 2003 van conc贸rrer gaireb茅 30 treballadors discapacitats que reunien tots els requisits demanats en la preselecci贸, dels quals nom茅s 3 van aconseguir superar el proc茅s de selecci贸 (test psicol貌gic, entrevista personal i an脿lisi d聮aptituds potencials), per貌 cap d聮ells havia passat a formar part de la plantilla fixa de CS fins el mes passat. Precisament aquest mateix mes s聮ha incorporat un.

EL NOSTRE PACTE D聮ALLETAMENT PREVAL SOBRE EL CONVENI COL聲LECTIU

Les empleades i empleats que desitgeu acumular el perm铆s de lact脿ncia despr茅s de la baixa per maternitat/paternitat heu de continuar fent-ho sota les condicions del pacte d聮alletament (perm铆s de 3 setmanes a continuaci贸 de la baixa per maternitat) perqu猫 millora les del conveni (10 dies naturals a continuaci贸 de la baixa per maternitat m茅s 5 dies h脿bils a gaudir durant el 1r any de vida del nad贸).

Recordeu que 茅s important comunicar a l聮empresa l聮embar脿s per poder prendre les mesures oportunes. Podeu fer-ho per correu electr貌nic dirigit a Formaci贸 i gesti贸 de recursos humans amb copia al comit猫 d聮empresa amb el seg眉ent redactat:

(temps d聮embar脿s) en conformitat amb el que queda establert a l'article 26 de la Llei de Prevenci贸 de Riscos Laborals i la Directiva 92/85/CEE, prego ho comuniqueu al Servei de Prevenci贸 i al Servei M猫dic de l'empresa per les mesures que calgui prendre.

BOSSA DE TREBALL I BASES DE DADES DE FORMACI脫 I GESTI脫 DE RECURSOS HUMANS

Qualsevol empleat que desitgi treballar m茅s a prop de la seva resid猫ncia ha de fer-ho saber per escrit a Formaci贸 i Gesti贸 de Recursos Humans. Aquest departament compta amb una Bossa de treball on es centralitzen aquestes demandes i a les quals, amb major o menor fortuna, s聮intenta donar resposta.

Per cert, les adreces dels empleats de la base de dades de Formaci贸 i Gesti贸 de Recursos Humans no s聮alimenten amb la informaci贸 del transaccional. Per tant, qualsevol canvi de domicili s聮ha de comunicar expressament per escrit al mateix departament. De fet, qualsevol canvi en la situaci贸 personal de l聮empleat (matrimoni, fills, canvi d聮adre莽a) s聮ha de comunicar tant a Personal com a la Gestora del Pla de Pensions.

CONSULTES SOBRE PR脡STECS

A la Secci贸 Sindical rebem molt sovint consultes relacionades amb la tramitaci贸 i concessi贸 de pr茅stecs per empleats. Per tal de millorar el servei, la L铆dia Frago centralitzar脿 totes les q眉estions o dubtes que vulgueu formular relacionats amb cr猫dits i pr茅stecs a favor d聮empleats, preferentment per correu electr貌nic, ja que el tel猫fon no sempre truca en el moment m茅s adient.

Sabadell a 22 d聮abril de 2005.

CC.OO. 30 ANYS TREBALLANT PER A TU