Archivado en Comunicats

CCOO DAVANT EL PROCÉS D’EXTERNALITZACIÓ INICIAT PER BMN

SECCIÓ SINDICAL ESTATAL CCOO-GRUP BMN

Des de CCOO considerem que un cop anunciat per la Direcció el procés d’externalitzacions que pot afectar un perímetre de 150 persones, la negociació de les condicions i garanties laborals per als afectats es converteix en qüestió absolutament prioritària.

Este artículo se publicó originalmente en bmn (Sección Sindical Estatal Grupo BMN) ,

pdf print pmail

CCOO DAVANT EL PROCÉS D’EXTERNALITZACIÓ INICIAT PER BMN

1) Des de CCOO considerem que un cop anunciat per la Direcció el procés d’externalitzacions que pot afectar un perímetre de 150 persones, la negociació de les condicions i garanties laborals per als afectats es converteix en qüestió absolutament prioritària, per la qual cosa entenem que el calendari de la dita negociació ha d’abordar-se amb prelació a altres processos negociadors oberts, inclòs prorrogant-los si fos necessari.

2) Considerem essencial que per part de la Direcció s’explicitin les implicacions legals que entenen tindria la fórmula d’externalització elegida, les garanties jurídiques, contractuals i laborals que ja han estat negociades per la seva part amb les empreses, els seus marges de negociació amb la representació sindical i, de manera urgent i inexcusable, es paralitzi qualsevol transvasament entre unitats de SSCC, per tal de dotar de la màxima transparència i objectivitat al procés.

3) Pel que fa a les garanties jurídiques, contractual i laborals a exigir en aquest moment, ja durant el procés de negociació de l’ERO formulàrem de forma conjunta amb altres sindicats plantejaments en aquest sentit que, no obstant, no va ser possible concretar en el propi Acord, encara que sí adquirir el compromís de negociació que ara s’ha d’abordar. Per això, elaborarem amb la resta d’organitzacions sindicals les nostres prioritats a efectes de les esmentades garanties, a l’entorn dels següents elements clau:

-    Garanties de solvència i rellevància en el mercat de les empreses receptores de plantilla.
-    Garanties de què la ubicació dels serveis es mantindran en la ciutat d’origen.
-    Garanties de manteniment de l’ocupació en la nova empresa.
-    Garanties de manteniment i/o compensació de les actuals condicions laborals, en línia amb acords assolits en altres entitat amb processos d’externalització similars.
-    Compensació econòmica als afectats per l’externalització.
-    Permetre la lliure elecció de baixa incentivada en les condicions de l’ERO o externalització.
-    Manteniment dels criteris d’exclusió de la III Reestructuració.
Des de COMFIA-CCOO BMN us garantim que, un altre cop, anem a bolcar-nos en aquest procés, comptant amb el suport i implicació sindical i tècnic del conjunt de la Federació. Igualment, prioritzarem aportar-vos a les persones afectades el màxim nivell d’informació sobre el mateix de forma particularitzada, a través de les nostres delegades i delegats en els diferents àmbits de SSCC. Sabem que és un procés dur perquè implica un canvi no desitjat d’entitat fins i tot encara que es mantingui el lloc de treball, però justament entre tots hem de fer que les condicions del procés siguin les millors possibles per a la gent, i que aquest lloc de feina tingui garanties reals del seu manteniment i de les seves condicions laborals.

LA NOSTRA FORÇA ÉS LA TEVA GARANTIA EN BMN. AFILIA’T JA

Infórmate