Archivado en Comunicados, Negociacion Colectiva

Negociació col.lectiva

Demà dimecres, 2 de juliol, a Barcelona

CCOO es mobilitza per intentar desbloquejar la negociació del conveni d'hostaleria de Catalunya.

Este artículo se publicó originalmente en CATALUNYA (CCOO Serveis Catalunya) ,

pdf print pmail

Davant de la postura obstaculitzadora de la patronal del sector de l'hostaleria i la restauració en la negociació del nou conveni d'hostaleria, la Federació de Comerç, Hostaleria i Turisme (FECOHT) de CCOO de Catalunya ha convocat una concentració a Barcelona, davant la seu de la patronal del sector (Via Laietana, 47), per protestar davant la seva actitud i per donar a conèixer la situació i les seves propostes en la negociació del conveni.

CCOO pensem que la postura i les propostes de la patronal només creen incertesa i empobriment entre les persones treballadores del sector.

El conveni col.lectiu s'està negociant en un context de dades econòmiques positives: pernoctacions, ocupacions, etc., i amb un increment de visitants, en els tres primers mesos de l'any 2014, de 1.100.000 persones. Per tant, en un sector que està remuntant la crisi, no podem permetre que l?única aposta de la patronal en el conveni sigui la de la reducció salarial.

La patronal proposa l'eliminació del complement salarial en espècie; doblar l'ampliació del temps de permanència en els salaris dels nous ingressos en el sector; penalitzar els premis de vinculació dels fixos discontinus perquè els exigeixen més temps de treball per poder accedir-hi i, en darrer lloc, en cap moment la patronal ha fet cap proposta clara d'increment salarial.

Exigim a la patronal que converteixi l'increment del 16% d?activitat en el sector en ocupació, ja que ara mateix aquesta ha tingut un lleu increment del 4% i encara és pràcticament tota precària.

Encara es mantenen en el sector males praxis, com la de substituir ocupació per persones en pràctiques en lloc d?apostar per la formació dual, que aportaria futur i condicions dignes de treball als futurs treballadors i treballadores del sector. Així no es poden assentar les bases d?un model turístic sostenible.

Al mateix temps, la patronal externalitza la feina de les cambreres de pisos a empreses de serveis, amb la qual cosa està devaluant els salaris en un 40% i amb aquest fet està instaurant una doble escala salarial que no aporta res al sector que no sigui l'increment del benefici empresarial.

En funció del resultat de la propera sessió de negociació, els treballadors i treballadores es plantejaran intensificar la protesta i la mobilització per aconseguir garantir un conveni sostenible socialment.

La concentració serà demà dimecres, 2 de juliol del 2014, a les 16.00 h, davant de la seu de la patronal de l'hostaleria de Catalunya, a la Via Laietana, 47, de Barcelona, en defensa del conveni col·lectiu d'hostaleria de Catalunya.

Infórmate

Síguenos en Telegram