Archivado en Comunicats, Salut Laboral, Ocupacio

A Banco Herrero dotze contractes més, però…

La solució passaria per incloure un pla de creació d’un equip de responsables administratius

01-06-11 Des de la Secció Sindical de COMFIA-CCOO ens fem ressò d’un sentiment unànime a tota la xarxa: demanem un reforç immediat dels recursos administratius de les oficines i, a un termini més llarg, una revisió a fons de la càrrega administrativa que suporten les oficines.

Este artículo se publicó originalmente en Banco Sabadell (CCOO Grupo Banco Sabadell) ,

(PDF:Cat)

Dotze contractes més, però…

Tornem a donar la benvinguda a dotze companys i companyes que s’han incorporat fa uns dies a la Territorial de Banco Herrero amb contractes indefinits.

Estem segurs que aquest és el camí correcte per impulsar l’activitat i començar a sortir del pou en què uns quants pocavergonyes ens van ficar.

No obstant això, i fa temps que ho anem dient en privat, volem cridar públicament l’atenció a la direcció sobre una circumstància molt important. Tant els vint-i-quatre companys que es van incorporar últimament com els que es van incorporar el 2010 tenen com a missió exclusiva la creació d’uns equips comercials en la xarxa d’oficines de la Territorial de Banco Herrero. Ens sembla que és una opció necessària i amb projecció de futur, però al mateix temps considerem que és insuficient.

S’està generant una deficiència, cada vegada més evident, de plantilla administrativa a les oficines. Aquest fet comporta un desequilibri entre els àmbits comercial i administratiu, quan ambdós són necessaris i importants.Sense aquest equilibri no s’aprofiten totes les oportunitats i, més important encara, es genera una pressió inacceptable que afecta la salut dels treballadors i les treballadores.
En aquests moments previs a les vacances, hi ha oficines, fins i tot les més importants, que estan passant dificultats enormes per no perdre el control administratiu de les operacions, la qual cosa és conseqüència de la manca de personal d’un perfil determinat.

Molts companys estan fent un esforç ímprobe per mantenir un nivell acceptable de servei als clients i complir una normativa aclaparant. La conseqüència d’això és que uns quants comencen a tenir problemes de salut. Això vol dir, per tant, que no és una situació sostenible ni acceptable.

La nostra opinió és que la solució passaria per incloure un pla de creació d’un equip de responsables administratius, amb la formació i la motivació suficients per mantenir l’equilibri amb un equip comercial potent, que amb un bon criteri de futur s’està forjant en aquesta territorial.

Així guanyaríem eficàcia, milloraríem el servei als clients i, sobretot, treballaríem millor, en condicions més bones i sense haver d’arriscar la salut.

Algú creu que això és un desavantatge per a l’empresa?

Qüestions absurdes: predicant en el desert

El 19 de maig es va fer a Gijón una reunió d’assegurances. Es van desplaçar al voltant de dues-centes persones, des de tots els punts d’Astúries (i en algun cas, fins i tot, van haver de fer més de 600 quilòmetres per poder-hi assistir, entre l’anada i la tornada).

La reunió, que no pretenia comunicar estratègies noves, ni canvis en l’organigrama, ni productes agressius i nous, va durar una mica més d’una hora. Hagués estat més sensat convocar-la a través de videoconferència, en lloc de posar part de la plantilla a la carretera? No es té en compte l’estalvi de despeses? Si a aquesta reunió afegim la reunió mensual de zona, la setmanal dels dilluns, les desenes de tallers de productes, les explicacions del Pla Lidera, la que proposi cada director de zona, el despatx mensual, el Curs de Tècniques i Habilitats Comercials, el d’Atenció Telefònica i un nombre important de cursos de formació en línia... quan reposem?, com arribarem l’endemà a treballar?, què pensaran de la nostra segona residència els nostres pares, els nostres fills, el nostre marit o la nostra esposa?

Pensem, doncs, que cal fer una crida a la calma, a una redistribució del temps de treball, a un ús eficient de les tecnologies noves per millorar la qualitat de vida de tots els que tirem d’aquest carro.

Oviedo, juny de 2011

Artículos más leídos hoy