Archivado en Comunicados, Convenio Empresa, Negociacion Colectiva

Inicia la negociació del Conveni col·lectiu de Mercadona

• El 2 de novembre s'ha celebrat reunió de la taula negociadora del Conveni.

Iniciem amb una reivindicació de CCOO per a millorar la distribució dels articles del Conveni. Posant l'accent que les particularitats de botigues, logística i centres destinats específicament a la venda online queden reflectides en l'articulat del conveni que corresponga.

Este artículo se publicó originalmente en PAIS VALENCIANO (Servicios CCOO País Valencià) ,

En els punts tractats hem sol·licitat les qüestions següents:

VIGÈNCIA DEL CONVENI:

• Des de CCOO indiquem que, sobre la base dels continguts del Conveni que acordem, direm quina és la nostra proposta de duració.
    L'empresa trasllada que volen un conveni de llarga duració (5 anys).

CLASSIFICACIÓ PROFESSIONAL:

• CCOO sol·licita la categoria per als i les gerents de manteniment de botigues, per l'especialització que requereix el lloc i les tasques que realitzen.
    L'empresa ens trasllada que la gerència del gerent de manteniment de botigues és conforme al treball que han de realitzar. Davant la nostra insistència es comprometen a revisar les tasques.
  • A més, proposen actualitzar el llistat de les formacions professionals que s'estan realitzant en l'actualitat en l'empresa.

MODALITAT DE CONTRACTE:

• CCOO demana que s'actualitzen en el Conveni les modalitats de contractació de l'última reforma laboral.

TREBALL A TEMPS PARCIAL:

• CCOO proposa la creació d'una novació de contracte a TP amb garantia de retorn a TT, per a treballadors que inicien estudis homologats i esportistes professionals.
  • També hem sol·licitat que s'incloguen els aclariments realitzats en el Comité Intercentres, a la proposta presentada per CCOO sobre la novació contractual per a les RdJ (millora aconseguida en l'últim conveni que ens permet ampliar de 12 a 15 anys la cura del menor). Hem demanat mantindre la jornada setmanal que feien els treballadors, així com el retorn a TT o pacte de parts per quedar a TP.

DURACIÓ DE LA JORNADA:

• CCOO reivindica la reducció de jornada a 1.750 hores a l'any.
    Aquesta reducció de jornada anual significa per a les treballadores i els treballadors que disminuïm les hores de treball, a més, augmentaríem el nostre valor preu hora. Des de CCOO ho veiem prioritari, per poder tindre més hores de descans i gaudiment personal.
    L'empresa està receptiva a estudiar aquest tema, ens trasllada que no es posicionarà fins que no avance la negociació, a més, comenta que cal tindre en compte que la planificació 2024 ja està realitzada i entregada.

BOTIGUES:

• Inclusió del 5+2 en el text del Conveni.
    Des de CCOO volem donar garantia a les negociacions que hem fet des de l'Observatori durant aquests 5 anys.
    I no ens quedem només amb l'aconseguit, hem sol·licitat les millores següents:
    • Torns setmanals complets de matí i vesprada alternes i horaris continuats.

Des de CCOO volem eliminar els horaris partits.

• Reivindiquem l'eliminació de poder treballar 10 hores diàries dues vegades a la setmana.
      Des de CCOO creiem que no és necessari realitzar 10 hores de treball diàries, ja que es disposa de la possibilitat de tindre una jornada irregular, a més que per al treballador genera un sobreesforç.

L'empresa trasllada que en casos concrets sí que li és necessària aquesta jornada.

• Augment a 10 caps de setmana llargs.

L'empresa trasllada que la rotació de descans dels grups genera un nombre de caps de setmana llargs, per la qual cosa es van comprometre a garantir 8 a tots els treballadors de botigues.

• Hem demanat 4 caps de setmana llargs (eixida divendres en torn de matí i reincorporació dimarts en torn de vesprada).

L'empresa no ho VEU, hi continuarem insistint.

• No canvis de grups de lliurança. Ja que els canvis desplanifiquen la nostra organització personal.

L'empresa informa que els canvis de grups ES realitzen per imprevistos.

LOGÍSTICA:

• CCOO sol·licita l'adaptació del 5+2, per a reduir i organitzar les setmanes de càrrega, a fi de garantir setmanes de 5 dies de treball.
  • Sol·licitem 10 dissabtes i 10 dilluns lliures a l'any. Des de CCOO volem garantir 20 caps de setmana.
  • Volem aconseguir una millora de condicions per als treballadors de torn de nit, que garantisca el gaudiment de 2 dies de lliurança consecutius (millor adaptació per al treballador).
  • Establir el descans dels gerents de manteniment quan es realitzen guàrdies. De manera que quan tinguem la guàrdia no treballem l'endemà.
  • Sol·licitem que el lliurament del calendari anual s'avance i el tinguem en Activo2.
  • Definir els criteris de canvi de torn en tots els blocs logístics.

L'empresa trasllada que analitzarà els punts sol·licitats.

CENTRES DESTINATS A LA VENDA ONLINE:

• CCOO requereix una adaptació del 5+2 amb l'objectiu garantir un calendari anual, 5 dies de treball i 10 caps de setmana llargs.

L'Empresa trasllada que és un procés nou i que està en contínua evolució, per la qual cosa hui no veu possible un calendari anual.

Amb tots aquests plantejaments CCOO estudiarà i analitzarà per donar propostes per a aconseguir els nostres objectius i en la pròxima reunió exposarem els nostres objectius en la resta dels articles.

Descarga COMUNICADO (pdf)