La patronal de supermercats de Catalunya demora la possibilitat d?arribar a un acord

Dimecres passat 2 de novembre va tenir lloc una nova reunió per a la negociació del conveni col·lectiu.

- - - - -

La patronal de supermercados de Catalunya demora la posibilidad de llegar a un acuerdo

El pasado miércoles 2 de noviembre tuvo lugar una nueva reunión para la negociación del convenio colectivo.

La patronal va presentar una nova proposta d’increment salarial d’un 10,5% en quatre anys amb una clàusula de revisió salarial de com a màxim un 2%, a afegir en taula salarial al final del període (10,5%+2%).

Després d'aquesta nova proposta, les diferències entre patronal i sindicats són la millora de les llicències retribuïdes i/o la reducció de la jornada de treball i el trasllat dels acords socials subscrits entre patronals i sindicats per a les zones d'afluència turística.

També cal acabar de concretar la clàusula per limitar la compensació i absorció per garantir increments reals per a la majoria de persones treballadores del sector.

No tenim tancats qüestions importants com ara el reconeixement professional, incorporar al conveni als supermercats que operen a través de plataformes digitals, treball en diumenges i festius i hores extraordinàries, descans en dissabtes, accés a la jubilació parcial, consolidació d'hores complementàries com a jornada ordinària, millora de l'assegurança de vida i accidents, teletreball, l'ordenació i la distribució de la jornada (torns, descans entre torn i torn, etc.), complements salarials (nocturnitat, plus alçada, plus fred, etc.), descompte en compres, reflectir la realitat dels magatzems logístics, etc., si bé és cert que hi ha possibilitats d'avançar en la majoria de matèries esmentades.

CCOO pensem que és possible desbloquejar la negociació del conveni si s'accepten les nostres propostes que servirien per pal·liar els dèficits del conveni actual. L'acord passa per pactar solucions als salaris baixos i per la millora de les condicions de treball.

En cas contrari, no tindrem més remei que mantenir i incrementar les protestes durant els mesos de novembre i desembre

Continuarem informant!

La patronal presentó una nueva propuesta de incremento salarial de un 10,5% en cuatro años con una cláusula de revisión salarial de cómo máximo un 2%, a añadir en tabla salarial al final del periodo (10,5%+2%).

Tras esta nueva propuesta, las diferencia entre patronal y sindicatos  son la mejora de las licencias retribuidas y/o reducción de la jornada de trabajo y el traslado de los acuerdos sociales suscritos entre patronales y sindicatos para las zonas de afluencia turística.

También hay que acabar de concretar la cláusula para limitar la compensación y absorción para garantizar incrementos reales para la mayoría de personas trabajadoras del sector.

No tenemos cerrados cuestiones importantes tales como el reconocimiento profesional, incorporar al convenio a los supermercados que operan a través de plataformas digitales, trabajo en domingos y festivos y horas extraordinarias, descanso en sábados, acceso a la jubilación parcial, consolidación de horas complementarias como jornada ordinaria, mejora del seguro de vida y accidentes, teletrabajo, la ordenación y distribución de la jornada (turnos, descanso entre turno y turno, etc.), complementos salariales (nocturnidad, plus altura, plus frío, etc.), descuento en compras, reflejar la realidad de los almacenes logísticos, etc., si bien es cierto que hay posibilidades de avanzar en la mayoría de materias citadas.

CCOO pensamos que es posible desbloquear la negociación del convenio si se aceptan nuestras propuestas que servirían para paliar los déficits del convenio actual. El acuerdo pasa por pactar soluciones a los bajos salarios y por la mejora de las condiciones de trabajo.

De lo contrario, no tendremos más remedio que mantener e incrementar las protestas durante los meses de noviembre y diciembre

¡Seguiremos informando!