Algunes empreses els han aplicat acomiadaments col?lectius a pesar de la prohibició per la situació de crisi per coronavirus

La Inspecció dona la raó a CCOO per a què dos-cents treballadors fixos discontinus de l´hostaleria puguin cobrar la prestació d´atur

Davant la indefinició legal que ha suposat la declaració de l'estat d'alarma per la crisi del coronavirus, la Inspecció de Treball ha donat la raó al Sindicat de Serveis i a la Unió de CCOO de les Comarques Gironines perquè les empreses d’hostaleria realitzin la crida i suspenguin contracte als treballadors/es fixos discontinus que formen part de les plantilles. CCOO ha detectat que algunes empreses han aplicat acomiadaments col•lectius a aquests fixos discontinus amb l'excusa de la "sobtada" fi de la temporada i a pesar de la prohibició d'acomiadar decretada pel Govern central. D'aquesta manera, hauran de poder percebre la prestació d'atur d'acord a les mesures excepcionals vigents.

Dos exemples són els hotels ANMIN, SL (a la Cerdanya) i l’hotel L'Azure de Lloret de Mar gestionat per FILHOT MANAGEMENT, SL, en els quals la Inspecció de Treball ha requerit de forma immediata a les empreses per “procedir a articular la crida i la posterior suspensió dels contractes de les persones treballadores a través del procediment establert a l’article 47 de l’Estatut dels Treballadors i en el Reial Decret 1483/2012, de 29 d’octubre, pel qual s’aprova el Reglament dels procediments d’acomiadament col•lectiu i la seva suspensió de contractes i reducció de jornada". I tot seguit, fa una remissió al RD 8/2020 perquè aquesta mesura afecti a la totalitat de les plantilles.

CCOO valorem molt positivament aquestes resolucions perquè afecten a dos centenars de persones i suposen una protecció per a les persones treballadores del sector i coincideix amb la voluntat del sindicat de no deixar indefenses a les persones treballadores que han vist cercenades les seves expectatives de treball en aquesta temporada.

Des de CCOO reclamem al sector de l’hostaleria que procedeixi a realitzar a totes les seves empreses aquesta manera de procedir en ares a extensió de la protecció de les persones treballadores i en descarregar de volum de feina a l’Administració, perquè pugui continuar la seva funció garantista.

17/04/2020

CCOO al capdavant de la lluita de les persones treballadores amb contracte fix-discontinu