Archivado en Comunicados, Negociacion Colectiva, Carrera profesional

Comunicat

PDP: TENIM UN PLA?

El PDP va posar-se en marxa l聮any 2000 i 茅s temps m茅s que suficient per fer una valoraci贸 i proposar-ne millores. Recordem que, en aquell moment, no existia cap sistema establert de promoci贸 i que va ser un any m茅s tard quan es van assolir els pactes de promoci贸 per capacitaci贸.

Els valors del PDP s贸n essencialment positius: sistema amb regles de joc conegudes per tothom que estableix una s猫rie de rutes pels administratius, vinculades a una formaci贸 i a una escala retributiva superior. El principal problema, per貌, continua sent la manca de fiabilitat d聮aquest sistema, ja que finalitzar una carrera professional no equival a promocionar-se, perqu猫 aix貌 est脿 subjecte a les 聯necessitats organitzatives聰 i a la idone茂tat de la persona.

Tots tenim present que a la presentaci贸 del PDP es va descriure com un 聯metro cap a la promoci贸 amb diferents l铆nies聰. Des de la Secci贸 Sindical de CCOO matisem que 茅s un metro amb dret de baixada reservat, en el que l聮empleat puja, fa el recorregut i pot baixar a la parada desitjada quan acabi la carrera, per貌 nom茅s si alg煤 el crida perqu猫 ho faci.

Tots coneixem casos de companys promocionats sense estar al PDP. B茅, s铆 que hi eren, perqu猫 uns dies abans els van trucar per fer-los apuntar, per貌 aquest no 茅s el cam铆 te貌ric a seguir.

La Direcci贸 argumenta que durant els tres primers anys promocionaven a persones amb el PDP inacabat, perqu猫 el temps per finalitzar-lo havia estat insuficient (la carrera t茅 una durada aproximada de tres anys, malgrat que a la presentaci贸 que se li va fer al comit猫 del PDP es va dir que no hi havia cap durada m铆nima). Despr茅s d聮aquest per铆ode, la Caixa ha entrat en un proc茅s d聮expansi贸 molt considerable, que ha portat com a resultat la necessitat de m茅s llocs de responsabilitat que persones amb el PDP enllestit.

En definitiva, la Direcci贸 ha nomenat per a llocs directius aquelles persones que ha volgut, independentment d聮estar o no en el PDP. 脡s a dir, la mateixa situaci贸 que existia abans de la seva creaci贸. Despr茅s, de cara a la galeria, es publica un llistat de totes les persones que han promocionat 聯gr脿cies al PDP聰.

Creiem que ha arribat el moment de donar un impuls i credibilitat al PDP i aportem algunes idees:

• Incentius per a la formaci贸 i capacitaci贸 del personal que s聮adhereix al PDP independentment de si finalment exerceix o no el c脿rrec corresponent a la seva ruta. Aquests incentius poden ser econ貌mics, escur莽ament terminis promoci贸 per antiguitat...
  • Informaci贸 clara i permanent a l聮empleat sobre les possibilitats d聮arribar al dest铆 sol聲licitat.
  • Revisar a l聮al莽a les compensacions econ貌miques previstes per cada carrera professional.
  • Donar valor acad猫mic a la formaci贸 rebuda amb certificacions que donin qualitat a aquest curr铆culum formatiu.

En definitiva, el PDP ha de ser un sistema que valori i compensi la capacitat adquirida per l聮empleat al llarg de la seva vida professional, i evidentment, que respecti la pr貌pia normativa que el regeix, per tal de donar-li la claredat i credibilitat que li manca. Per comen莽ar, seria bo fer p煤blica la normativa que regula el funcionament del PDP i que no depengu茅s de la informaci贸 que en cada moment et volen donar.

Per aquests motius, la Secci贸 Sindical de CCOO no va voler donar el seu suport al Pla de Desenvolupament Professional, per貌 lluny de voler destruir-lo, seguirem treballant perqu猫 les nostres reivindicacions siguin acceptades i aconseguir, d聮aquesta manera, un PDP millor.

Sabadell, 20 de juny de 2005.

CC.OO. 30 ANYS TREBALLANT PER A TU