Archivado en Comunicados, Negociacion Colectiva, Mobbing

Pressió Laboral - Catalunya

[ + x - ] L'√ļltima parida de la D.T. Barcelona

Companyes i companys de les oficines de Barcelona i prov√≠ncia: √©s una vergonya lo poc que treballeu. Ens hem estat mirant les fotoc√≤pies de la vostra Direcci√≥ Territorial sobre la ¬ďAcci√≥n Consumo¬Ē i est√† clar que sou un aut√®ntic desastre. No gestioneu prou, no gestioneu tots ni totes, no feu gesti√≥ per les tardes, ni per les nits, ni els festius, no gestioneu aprofitant les reunions d¬íamics i trobades familiars, fins i tot sembla que alguns no gestionen quan estan de vacances.

Es pot saber a quina mena d'empresa us penseu que treballeu? A veure si espavilem, que esteu al BBVA. I en aquesta multinacional, ja hauríeu de saber-ho, no treballen homes i dones: treballen autèntiques bèsties comercials, gent que no coneix el fracàs, que no té horari laboral, que es dedica en cos i ànima a l'objectiu suprem d'incrementar el momio dels seus caps de Territorial i de Zona. Sí, sí, ja sabem que heu signat un contracte que diu que el vostre horari és de 8 a 3, però és que no podeu entendre una broma? El contracte és una formalitat sense importància, que s'ha de fer per aquestes manies que tenen alguns de posar normes, regulacions i lleis. El que no ens podíem esperar és que alguns i algunes us prenguéssiu aquestes formalitats com si fossin de debó.

La vostra manca de compromís amb l'empresa us ha fet oblidar el lema que presideix les relacions laborals en entrar a treballar al BBVA: "Qui traspassi aquesta porta, que oblidi tota esperança". Ja ho deia Dante a La Divina Comèdia, i haurieu d'agrair que la vostra empresa, a més de deixar-vos treballar-hi, es fonamenti en els grans clàssics.

Que us hagin hagut de passar instruccions per a que tots els gestors aneu els dimarts a la tarda ja provoca indignaci√≥. O sigui, que alguns no dediqueu totes les tardes al banc? Per√≤ on anirem a parar? Encara cal que us expliquin que "si llamamos todos, todos en equipo, y con m√©todo, S√ć lo conseguiremos"? D'on us creieu que surten els, com a m√≠nim, 60.000 euros de DOR del vostre cap territorial? Doncs, del vostre "m√©s per menys", que se us ha de dir tot.

I, sobretot, no oblideu el mètode PORFA. S'ha de ser Pesat, Opressiu, Reiteratiu, Fanàtic i Autoritari. I si alguns clients no tenen prou amb aquest mètode, sempre se'ls pot recordar, quan es neguin a contractar un prèstec, que sabem a quin col.legi estudia la seva filla. Que vagin prenent nota, caram!

No us deixeu entabanar pels cants de sirena que us recordin que, qui vulgui, pot plegar a les tres. Foragiteu de la vostra ment la idea que, fora del banc, també existeix la vida. Contracteu els cangurs que facin falta per evitar que l'atenció a la vostra prole us privi de dedicar-vos plenament a l'empresa. Quan, en sortir a les 8 del vespre del banc, us trobeu algun company irresponsable que surt del cinema compartint rialles amb la seva parella, penseu que aquest fracassat s'està perdent els 2.000 o 3.000 euros de DOR que podria guanyar, o no, si es passès les tardes fent trucades a clients.

Esperem que la nostra aportació contribueixi a que es formin grups de voluntaris per a cobrir els diumenges i festius. Mentre, seguim treballant, seguim patint, seguirem informant.

Octubre-04

Veure Comunicat en pdf