Arxivat a Comunicats, Salut Laboral, Ocupacio

La grip A és una possible pandèmia, però a Banc Sabadell hi ha altres pandèmies que són una realitat

La Grip A a Banc Sabadell

04-10-09 Des de CCOO presentem una proposta de protocol d'actuació, sempre des del nivell de la prevenció de risc laboral al qual poden estar exposats els treballadors, els seus punts més rellevants són: Formació i informació; Mesures higièniques personals; Mesures de higiene en l'entorn de treball i Mesures de control.



Este artículo se publicó originalmente en Banco Sabadell (CCOO Grupo Banco Sabadell) ,


pdf print pmail

Untitled Document

(Document: PDF)

LA GRIP A

 

Posició de CCOO

A conseqüència de les accions preses per l'empresa per informar la plantilla de l'evolució de la grip A amb comunicats generals i personals així com la creació d'una pàgina web i un Comitè de Seguiment de la pandèmia per prevenir i protocol·litzar les diferents actuacions que cal tenir en compte en cada moment, els delegats de Prevenció de CCOO hem exercit el dret a la participació en aquests processos i hem convocat una reunió extraordinària del Comitè de Seguretat i Salut com a primer pas reivindicatiu en aquest sentit i en el de la informació i la formació. Aquesta reunió es va fer el 29 de setembre passat.
En aquesta reunió vam ser informats de la creació d'un comitè format per diversos departaments als quals els pot afectar a l'hora de prendre una resolució per afrontar una possible situació d'emergència, en el cas que es produïssin les previsions més pessimistes en l'evolució d'aquesta pandèmia. Bàsicament es va comentar el contingut del web creat al Canal BS per a la grip A.
Com a resultat d'aquesta reunió, on hem pogut constatar la preocupació de l'empresa per aquesta qüestió, hem aconseguit la presència de delegats de Prevenció en el Comitè de Seguiment de la pandèmia i hem sol·licitat expressament a l'empresa que es torni a fer la neteja els dimecres i els dissabtes, per coherència amb la recomanació de Sanitat d'incrementar la freqüència i qualitat de la higiene en els centres de treball i, sobretot, en els llocs més freqüentats pels clients i pels treballadors.
Des de CCOO presentem una proposta de protocol d'actuació, sempre des del nivell de la prevenció de risc laboral al qual poden estar exposats els treballadors, els seus punts més rellevants són:

Formació i informació

- Informació personalitzada a la plantilla fent recordatori de les mesures higièniques i preventives recomanades per les autoritats sanitàries, incloent-hi les recomanacions de no compartir o no fer ús de les mateixes eines de treball (teclats, grapadores, bolígrafs, etc.) i, sobretot, no compartir el telèfon.

- Informació dirigida als clients, ben visible, en el pati d'operacions de les oficines i al costat dels llocs de treball, que reculli les recomanacions preventives més importants per prevenir un possible contagi, com per exemple evitar el contacte personal i mantenir una distància d'aproximadament un metre amb l'interlocutor.

- Canvi d'ubicació d'empleats i empleades d'especial sensibilitat, de dones embarassades i de dones en període d'alletament, amb el plantejament de la seva reubicació en llocs i funcions on no calgui contacte directe amb la clientela. Aquests canvis els han de dictaminar els responsables del Servei Mèdic a través de les zones i executar-los els responsables dels centres de treball.

- Recordar que una voluntat de servei mal entesa pot resultar perjudicial fins i tot per als interessos de la mateixa empresa i que, si es sospita que es pateix la malaltia, el millor servei és no anar al lloc de treball fins a no rebre la confirmació mèdica.

- Llicències per a la plantilla amb persones dependents a càrrec seu.

 

Mesures higièniques personals

- Dotació de mocadors de paper de rebuig en tots els centres de treball.

- Gel antisèptic i tovalloletes antisèptiques per a la plantilla que treballa a caixa perquè la seva funció inclou la manipulació de diners.

- Dotació de bolígrafs (si és possible amb dosificador) per als clients (que se'ls puguin endur i així no haver de compartir-los).

Mesures de higiene en l'entorn de treball

- Reforç de la neteja en tots els centres de treball tots els dies, inclosos els dissabtes del semestre tardor/hivern. En l'actualitat hi ha hagut una retallada en la neteja tant en el temps destinat com en els dies, CCOO vam manifestar la nostra disconformitat amb aquest fet davant la representació empresarial en el CESS. Aquest reforç de la neteja diària haurà de ser exhaustiu en els teclats, els telèfons, els poms de les portes, etc.

- Increment de la ventilació en els llocs de treball (actuació de manteniment).

Mesures de control

- Elaboració d'un pla d'emergència i/o protocol d'actuació amb la participació dels delegats de Prevenció, com especifica l'article 36 de la Llei de prevenció de riscos sobre competències. Aquest pla ha d'incloure l'organització del treball en oficines per les necessitats que es puguin produir.

- Inclusió del CESS en el Comitè de Seguiment.

La representació empresarial en el CESS es dóna per assabentada d'aquestes propostes sense comprometre-s'hi, la qual cosa és força curiosa si tenim en compte que són bàsicament les mesures acordades per a la prevenció de l'expansió d'aquesta malaltia per la majoria d'agents socials, inclosa la patronal CEOE. En el cas concret de la neteja, fa un anunci de canvis en els productes que es fan servir, sense que això impliqui un reforç o una incidència diària, qüestió que no estem disposats a consentir.

Aquest tema no ens ha de distreure de qüestions que afecten al llarg de l'any tots els empleats i empleades d'aquesta empresa, com ara les càrregues de treball, els trasllats forçosos a bastants quilòmetres del domicili, l'organització i les pressions a les oficines, per a les quals, de moment, no s'ha creat cap aplicació específica al Canal BS ni cap Comitè de Seguiment.Octubre de 2009

Octubre 2009

La grip A és una possible pandèmia, però a Banc Sabadell hi ha altres pandèmies que són una realitat

Informa't

Sindicat, és Comissions Obreres en el sector del comerç, financer, administratiu, de les TIC, Hostaleria, Telemàrqueting, Oficines, Turisme ...Llegir més


Segeuix-nos en Telegram

On estem


OFICINAS CENTRALES
C/ Albasanz, 3 1º Planta
28037 Madrid
Tel: 91 540 92 82
Asesoría Madrid 91 536 51 63-64
Otras Comunidades
Fax: 91 559 71 96
Email: contacta@servicios.ccoo.es