Archivado en Nota de prensa, Salud Laboral, Hostalar铆a

Ret贸mase a MESA POLA CALIDADE NO EMPREGO NO SECTOR DA HOSTALAR脥A, cuxo desenvolvemento se viu interrompido tras a moci贸n de censura do mes de xu帽o

Obxectivo conseguido: As Mutuas deber谩n reco帽ecer as enfermidades profesionais das camareiras de pisos

camareira de piso
Durante a reuni贸n entre sindicatos, patronais e a Secretaria de Estado de Emprego e Comunidades Aut贸nomas, subscrib铆ronse de maneira oficial os compromisos adquiridos na reuni贸n do grupo de traballo do pasado 18 de maio sendo os m谩is significativos:

- INSTRUCI脫N INMEDIATA da Direcci贸n Xeral de Ordenaci贸n da Seguridade Social ORDENANDO 脕S MUTUAS O RECO脩ECEMENTO DE EEPP, como son a s铆ndrome t煤nel carpiano, bursite e epicondilite ao colectivo de camareiras de piso.

- Tras os tr谩mites oportunos, MODIFICAR O RD 1299/2006 QUE REGULA O CADRO DE EEPP CON OBXECTO DE INCLU脥R AOCOLECTIVO DE CAMAREIRAS DE PISO facendo menci贸n expresa 谩s mesmas como actividade.

As铆 mesmo, ac贸rdase:

- Creaci贸n de grupo de traballo t茅cnico que determine se se deben de inclu铆r EEPP at茅 agora non reco帽ecidas (dorsalxias, cevicalxias, hernias discais) para o colectivo camareiras de piso.

- Comunicar ao INE a necesidade dun c贸digo propio de ocupaci贸n (CNO) para camareiras de piso. O obxectivo 茅 conseguir autonom铆a propia na fonte estat铆stica e seguimento das EEPP e AATT 谩s que est谩n expostas.

Respecto da prevenci贸n de riscos laborais, ac贸rdase seguir traballando na elaboraci贸n dunha Gu铆a de boas pr谩cticas para a avaliaci贸n de riscos ergon贸micos e psicosociais, con especial atenci贸n a unha perspectiva de x茅nero a trav茅s do grupo de traballo creado ao efecto. Devandito GT reunirase a finais do mes de setembro.

En materia de condici贸ns de traballo, as partes acordan que o Plan Director por un Traballo Digno pode asumir as demandas relativas a materias que se trataban nesta mesa como son temporalidade, parcialidad e excesos de xornada, dentro da estratexia sobre actuaci贸ns de Inspecci贸n de Traballo, e en cuxo 贸rgano reitor e consello xeral participamos as mesmas representaci贸ns que nesta Mesa pola calidade do emprego en Hostalar铆a. Por tanto, ser谩n as comisi贸ns permanentes as que fagan o seguimento das actuaci贸ns que leven a cabo.

Sobre as externalizaci贸ns o Ministerio prop贸n esperar ao debate parlamentario que est谩 a acometer a necesidade de reforma do art. 42 do Estatuto dos Traballadores, sen menoscabo dos avances que se poidan realizar na contorna do di谩logo social sectorial que se recollan no ALEH.

Para finalizar, en materia de formaci贸n, o Ministerio manifesta a s煤a preocupaci贸n, abrindo canles de interlocuci贸n con Educaci贸n, e sendo conscientes de reordenar o sistema de formaci贸n profesional. Por tanto, 茅 preciso revisar certificados, formaci贸n regulada, etc, referente ao sector tur铆stico. Sobre a tarxeta profesional para acreditar unha cualificaci贸n por experiencia, as铆 como nos seus aspectos de prevenci贸n de riscos o ministerio solicita achegas para recuperar estes temas e proceder 谩 convocatoria do grupo de traballo. Analizarase o nivel de eficacia e aceptaci贸n no sector. CCOO expuxo que se deben axilizar as comisi贸ns paritarias sectoriais de formaci贸n.

Valoramos moi positivamente o desenvolvemento da reuni贸n, certificando acordos que se quedaron no aire por motivos alleos ao funcionamento da Mesa, e que significar谩n progresivamente unha mellora na calidade do emprego e a sa煤de das persoas que traballan no sector de hostalar铆a. No entanto, queda traballo por facer, pero coa vontade das partes cremos que 茅 posible avanzar na boa direcci贸n.

Contacto: 脕ngeles Balu茅, Secretaria de Sa煤de Laboral e Previsi贸n Social CCOO Servicios  626 76 21 72

Infograf铆as ilustrativas: