Archivado en Acuerdos, Negociacion Colectiva, ERE

CCOO arriba a un acord per minimitzar els efectes del tancament i dels acomiadaments en l´ERO d´HEMA

CCOO llega a un acuerdo para minimizar los efectos del cierre y los despidos en el ERE de HEMA

Ante el ERE que ha presentado HEMA por el cierre de las tiendas y el despido de la totalidad de su plantilla formada por 76 personas trabajadores, los comités de empresa de CCOO hemos llegado a un acuerdo para minimizar los efectos de los despidos:

- - - - - -

Davant l’ERO que ha presentat HEMA pel tancament de les botigues i l’acomiadament de la totalitat de la seva plantilla, formada per 76 persones treballadores els comitès d’empresa de CCOO hem arribat a un acord per minimitzar els efectes dels acomiadaments:

Este artículo se publicó originalmente en CATALUNYA (CCOO Serveis Catalunya) ,

• Retardar la sortida el màxim possible dels col·lectius més vulnerables.
  • Augment d’hores de treball a les persones afectades per l’ERO abans de noves contractacions.
  • Possibilitat de sortides voluntàries amb indemnització fins a 2 mesos abans del tancament previst del centre de treball.
  • Bonus per permanència a l’empresa de fins a 500€ per aquelles persones que treballin fins al tancament del seu centre.
  • 33 dies per any treballat d’indemnització.

Des de CCOO valorem positivament l’acord, que respon a les demandes fetes pel sindicat durant el període de consultes del procés col·lectiu: augment de la indemnització, flexibilitat en el temps per la sortida de l’empresa que doni oportunitats per nous treballs així com mesures que fomentin una ocupacionalitat futura, també una millora de la jornada parcial pel conjunt de la plantilla, en lloc de que realitzi noves contractacions temporals, per tal de millorar la situació econòmica en la indemnització i en la prestació per desocupació.

- - - - - - - -

- Retrasar lo máximo posible la salida de los colectivos más vulnerables.

- Aumento de horas de trabajo a las personas afectadas por el ERE antes de nuevas contrataciones.

- Posibilidad de salidas voluntarias con indemnización de hasta 2 meses antes del cierre previsto del centro de trabajo.

- Bonus por permanencia en la empresa de hasta 500 euros para aquellas personas que trabajen hasta el cierre de su centro.

- 33 días por año trabajado de indemnización.

Desde CCOO valoramos positivamente el acuerdo, que responde a las demandas hechas por el sindicato durante el período de consultas del proceso colectivo: así como medidas que fomenten una ocupacionalidad futura, también una mejora de la jornada parcial para el conjunto de la plantilla, en lugar de que realice nuevas contrataciones temporales, a fin de mejorar la situación económica en la indemnización y en la prestación por desempleo.

CCOO Serveis Catalunya

>> CCOO es mobilitza contra l´ERO a HEMA i per desbloquejar l´actitud tancada de l´empresa

CCOO se moviliza contra el ERE en HEMA y para desbloquear la actitud cerrada de la empresa