Archivado en Comunicats, Ocupacio

Comissió de seguiment ERO Banco CAM

Reducció del nombre d'afectats per extinció obligatòria

08-01-2013 Hem abordat el fet que la relació d’afectats de l’ERO estigui feminitzada: el percentatge de dones és molt superior al dels homes si ho comparem amb les dades de gènere de la plantilla procedent de Banco CAM. Som del parer que aquesta situació s’ha d’esmenar.

Este artículo se publicó originalmente en Banco Sabadell (CCOO Grupo Banco Sabadell) ,

Comissió de seguiment ERO

A la reunió de la comissió de seguiment de l’ERO que es va fer a Barcelona el set de gener, l’empresa ens ha informat de les últimes dades sobre la possible afectació obligatòria de l’ERO. En aquests moments el nombre de possibles afectats d’extinció obligatòria s’ha reduït a 170 i els trasllats forçosos pendents de comunicar a 29.

El dia del tancament del període voluntari de l’ERO, ens van comunicar 205 acomiadats i 195 trasllats forçosos. Els trasllats no acceptats que extingeixen la relació laboral, s’han rebaixat dels acomiadaments. Una altra qüestió és que l’empresa continua mantenint unes necessitats de plantilla a cobrir a unes zones determinades, a més a més dels 29 trasllats forçosos que es comunicaran. Les places que han de ser cobertes per aquests trasllats són: 16 a Barcelona, 10 a Alacant i 3 a Astúries.

El Banc afirma que no comunicarà els acomiadaments fins a finals de març, perquè entén que no és fins aquella data quan es sabrà amb certesa la quantitat de acomiadaments obligats per complir «amb les condicions exigides per Brussel·les», ja que la relació es va modificant a mesura que es produeixen altres baixes, sigui per sortides voluntàries o trasllats forçosos no acceptats que també causen baixa.

Hem de recordar que els empleats i les empleades que ho desitgin, poden sol·licitar la seva baixa voluntària i, ens ha comunicat el Banc, se’ls aplicaran les condicions de la baixa indemnitzada voluntària de 35 dies amb prima, amb un límit màxim de 150.000 euros i un mínim de 30.000.

Comfia-CCOO, entre altres coses, hem abordat el fet que la relació d’afectats de l’ERO estigui feminitzada. El percentatge de dones és molt superior al dels homes si ho comparem amb les dades de gènere de la plantilla procedent de CAM. Som del parer que aquesta situació s’ha d’esmenar. De moment, l’empresa només ha assegurat que estudiarà aquest fet perquè no tenen cap intenció de discriminar en negatiu les empleades. També s’ha insistit en la importància que els criteris d’acomiadament i trasllat obligatori tinguin en compte les circumstàncies de situacions familiars greus, siguin per salut o siguin per la situació econòmica familiar.

Hem exposat igualment la situació de caos i tensió que està vivint la plantilla en aquest procés de fusió i que considerem que no és sostenible. L’empresa ens ha informat que són conscients d’aquesta situació i que estan estudiant totes les problemàtiques sorgides, així com la seva solució.

És evident que la plantilla ha fet un esforç i un exercici de responsabilitat inqüestionable perquè el Banc pugui afirmar que la integració ha estat un èxit. Sens dubte que això és gràcies als treballadors i les treballadores d’aquesta empresa i per això, no se’ls pot demanar un esforç d’aquesta magnitud de manera continuada i, a més a més, sense cap mena de compensació. És de rigor una compensació econòmica. Al cap i a la fi estem parlant d’extensió de la jornada diària. La direcció de Recursos Humans ens ha comunicat que és la Comissió Executiva qui ha d’aprovar una compensació extra pel procés d’integració i que ells els ho plantejaran.

Esperem que la Comissió Executiva entengui la necessitat que la integració sigui un èxit no només és per complir els terminis breus que converteixen el Banc en un expert en les fusions exprés, sinó també perquè sigui una entitat amb empleats i empleades contents i il·lusionats amb el projecte de l’empresa a llarg termini.

Sí que ens han confirmat que s’abonarà en la nòmina de gener, la compensació per la formació que s’ha fet i la prevista per les hores treballades el dia de la integració (diumenge 9 de desembre).

Tant de bo que en la pròxima reunió de la comissió de seguiment la quantitat d’afectats obligatoris per l’acomiadament es vegi reduïda.

Continuarem informant.

Gener de 2013