Archivado en Comunicats

Signat el XVI Conveni Col·lectiu d'Enginyeries i Estudis Tècnics

Des de COMFIA-CCOO i Fes-UGT considerem enormement positiu aquest Conveni, principalment en haver aconseguit mantenir la Clàusula de Revisió Salarial, en els temps que corren, on es pretén eliminar aquesta garantia fonamental de manteniment de poder adquisitiu dels treballadors i treballadores.

Este artículo se publicó originalmente en CATALUNYA (CCOO Serveis Catalunya) , Ingenierias (Ingenierías) ,

S'ha signat per part de FES-UGT i COMFIA-CCOO juntament amb la Patronal TECNIBERIA, el XVI Conveni Col·lectiu Estatal, una vegada confirmat pels corresponents òrgans interns de les organitzacions.

Les parts signatàries del Conveni Col·lectiu, conscients de la difícil situació en la qual es troba aquest sector al nostre país, a causa de la desaparició de multitud d'empreses com a conseqüència de la crisi immobiliària i financera, hem pactat un conveni col·lectiu responsable, en la línia dels criteris establerts pels Acords per a l'Ocupació i la Negociació Col·lectiva 2010-2012 per CEOE, CEPYME, UGT i CCOO.

Per tot això, aquest Conveni busca en primer lloc donar estabilitat econòmica a les empreses del sector i per tant estabilitat als llocs de treball a través d'una reivindicació responsable que ens condueixi com a FES-UGT i COMFIA-CCOO com a Sindicats al manteniment de l'ocupació.

Para COMFIA-CCOO i FES-UGT era fonamental un pacte que recollís la clàusula de revisió salarial, i que focalitzés en la formació professional sectorial per a una autèntica professionalització dels treballadors. Per això, aquest conveni ens ajudarà a treballar darrere d'una clarificació de les categories professionals, a través d'una comissió de classificació professional. També ens permetrà, mantenir el nostre poder adquisitiu en 2011, a través de la Clàusula de Revisió Salarial. Com no, inclou altres aspectes importants com són un dia més de vacances i la reducció de la jornada màxima anual.

El panorama econòmic en el qual es veu immers el sector i les circumstàncies tan difícils per les quals està travessant, han provocat una valoració positiva del preacord aconseguit, doncs realça les coordenades que ens hem dotat per a la negociació col·lectiva, això és: increment salarial, clàusula de revisió i productivitat. Els aspectes més destacables d'aquest conveni són:

- Pujada salarial:
2010.- Manteniment de nivells salarials.
2011.- Increment de l'1,75% (des del 01/01/2011). Clàusula de revisió salarial fins a l'IPC real a 31/12/2011, amb efectes retroactius des del mes en què l'IPC excedeixi el 2%. br>- Vigència: 2 anys (2010 i 2011).

- Categories Professionals i Formació Contínua: Pròrroga de la Comissió Tècnica creada en l'anterior Conveni Col·lectiu per a l'anàlisi de la situació i actualització del sistema de classificació professional.

- Vacances: 1 dia més de vacances, passant a 23 dies laborables.

- Jornada Màxima Anual: Reducció de 6 hores, fins a aconseguir les 1.800 hores.

Des de FES-UGT i COMFIA-CCOO considerem enormement positiu aquest Conveni, principalment en haver aconseguit mantenir la Clàusula de Revisió Salarial, en els temps que corren, on es pretén eliminar aquesta garantia fonamental de manteniment de poder adquisitiu dels treballadors. La signatura d'aquest conveni és un èxit considerant les enormes dificultats (a causa de factors externs) que ens hem trobat per subscriure-ho.

COMFIA-CCOO