Archivado en Comunicats, socio economic, medi ambient

Llançadores del CBS Sant Cugat i Responsabilitat (?) Social Corporativa

El Banc va retirar fa temps el complement mensual de trasllat al CBS

10-11-09 A COMFIA-CCOO creiem fermament que la gestió socialment responsable es demostra amb fets, no pas únicament amb memòries de RSC que no passen de ser un instrument propagandístic.

Este artículo se publicó originalmente en Banco Sabadell (CCOO Grupo Banco Sabadell) ,

pdf print pmail

(PDF:Cat)

Llançadores del CBS Sant Cugat i Responsabilitat (?) Social Corporativa

El dimarts dia 10 apareixia una notícia a la intranet anunciant que amb la modificació feta en els pàrquings de l'edifici CBS Sant Cugat, el Banc suprimia de forma immediata el servei de llançadores que hi havia establert entre aquest centre i l'estació dels Ferrocarrils de la Generalitat i també amb el centre cial. Eroski.

COMFIA-CCOO va dirigir el mateix dia una petició a Banc Sabadell amb caràcter d'urgència perquè es mantingues el servei. A l'endemà vam tenir una conversa amb l'empresa que únicament va servir per constatar que la decisió era ferma i que no hi havia cap intenció de reconsiderar-ho. L'alternativa del Banc passa per oferir les places, que considera suficients, perquè tota la plantilla pugui accedir amb cotxe al CBS Sant Cugat. Aquesta decisió unilateral que es venuda com una gran avantatge per als empleats, xoca de ple amb el compromís que el Banc proclama en la seva Memòria de Responsabilitat Corporativa, doncs és prou evident que eliminar facilitats per accedir al lloc de treball en transport públic es contradiu amb tota política de Responsabilitat Social. No s'ha d'oblidar tampoc que l'ús del cotxe comporta uns índexs mes alts de perillositat que el transport públic.

També hem de denunciar que l'oferta de pàrquing exclou als col·laboradors externs, malgrat saber que bona part d'ells utilitzava fins aquest moment l'opció de l'Eroski, induint-los

a que a partir d'ara estacionin en "el bosc", forma col·loquial d'anomenar les zones de pas on gran quantitat de vehicles del polígon hi aparquen il·legalment, a expenses de multes, robatoris i inclemències meteorològiques.

A més a més, el Banc va retirar fa temps el complement mensual de trasllat al CBS i pensem que aquests diners que ha deixat de pagar als seus empleats, s'haurien de fer servir per potenciar accions i polítiques que s'avinguin amb una gestió respectuosa, tant amb els seus empleats com amb el medi ambient.

Mantenir i millorar aquests serveis de llançadora, fora una manera d'incentivar que es considerés l'ús de mitjans de transport col·lectiu com una alternativa a l'ús del vehicle privat.

Amb el vostre suport pensem seguir pressionant al banc per tal de recuperar aquests serveis que ara se'ns prenen.

Novembre de 2009.

Infórmate