Mediació Assegurances Privades      Comunicat 3              27/03/2023

Conveni de Mediació d´Assegurances Privades Negociació Capítols III, IV i VI


Amb data 27 de març, s'ha reunit la Comissió Negociadora del Conveni de Mediació d'Assegurances Privades per tractar els articles relatius als capítols III Política d'ocupació, IV Període de prova i VI Formació professional.

- - - - -

Convenio de Mediación de Seguros Privados Negociación Capítulos III, IV y VI

Con fecha 27 de marzo se ha reunido la Comisión Negociadora del Convenio de Mediación de Seguros Privados para tratar los artículos relativos a los Capítulos III Política de empleo, IV Período de prueba y VI Formación profesional.


Des de CCOO hem exposat a la Patronal en aquestes matèries, el següent:

Capítol IV - Política d'ocupació

Que la contractació de personal s'ha d'adaptar a la nova reforma laboral, tant pel que fa als contractes eventuals com als contractes formatius.

La Patronal per la seva banda, ens ha demanat una ampliació de la durada a 12 mesos per als contractes eventuals, a la qual cosa hem respost que no veiem necessària aquesta proposta en aquest moment, ja que la llei deixa molt taxada aquesta contractació i la nostra idea és mantenir sempre que sigui possible la contractació indefinida com s'ha fet en el sector.

Capítol IV – Períodes de Prova

Des de CCOO hem demanat que cap període de prova no superi els 6 mesos de durada.

La Patronal per part seva, ens ha sol·licitat poder adequar els diferents períodes de prova, posant d'exemple “els titulats superiors a 5 mesos i els altres a 2 mesos”.

Capítol VI - Formació Professional

S'ha plantejat a la patronal l'actualització i la revisió tècnica en matèria legislativa referent al capítol de formació professional.

Enviarem a la Patronal una proposta de redacció sobre això.

Les properes reunions han quedat fixades per als dies 11 i 24 d'abril.

Des de CCOO abordem aquesta negociació amb l'objectiu d'actualitzar i millorar molts dels aspectes del text del Conveni actual, per adaptar-los a la nova reforma laboral i a les necessitats de les plantilles del sector.

Seguirem informant.

És el moment que defensis les teves condicions laborals

Mediación Seguros Privados      Comunicado 3                    27/03/2023

Convenio de Mediación de Seguros Privados Negociación Capítulos III, IV y VI

Con fecha 27 de marzo se ha reunido la Comisión Negociadora del Convenio de Mediación de Seguros Privados para tratar los artículos relativos a los Capítulos III Política de empleo, IV Período de prueba y VI Formación profesional.

Desde CCOO hemos expuesto a la Patronal en estas materias, lo siguiente:

Capítulo IV – Política de Empleo

Que la contratación de personal debe adaptarse a la nueva reforma laboral, tanto en lo referente a los contratos eventuales como a los contratos formativos.

La Patronal por su parte, nos ha pedido una ampliación de la duración a 12 meses para los contratos eventuales, a lo que hemos respondido que no vemos necesaria dicha propuesta en este momento, ya que la ley deja muy tasada dicha contratación y nuestra idea es mantener siempre que sea posible la contratación indefinida como se ha venido haciendo en el sector.

Capítulo IV – Periodos de Prueba

Desde CCOO hemos pedido que ningún periodo de prueba supere los 6 meses de duración.

La Patronal por su parte, nos ha solicitado poder adecuar los distintos periodos de prueba, poniendo de ejemplo “los titulados superiores a 5 meses y los demás a 2 meses”.

Capítulo VI - Formación Profesional

Se ha planteado a la patronal la actualización y revisión técnica en materia legislativa referente al capítulo de formación profesional.

Enviaremos a la Patronal una propuesta de redacción al respecto.

Las próximas reuniones han quedado fijadas para los días 11 y 24 de Abril.

Desde CCOO abordamos esta negociación con el objetivo de actualizar y mejorar muchos de los aspectos del texto del actual Convenio, para adaptarlos a la nueva reforma laboral y a las necesidades de las plantillas del sector.

Seguiremos informando.

Es el momento de que defiendas tus condiciones laborales