Archivado en Noticias, Sector Financiero

CCOO intervé en la Junta General d'Accionistes del Banco Santander

CCOO, sindicat majoritari en Banco Santander i en el sector financer, ha intervingut en la Junta General d'Accionistes de Banco Santander celebrada l'1 d'abril, per a posar de manifest davant de les persones accionistes i el Consell d'Administració la difícil situació de la plantilla.

Este artículo se publicó originalmente en PAIS VALENCIANO (Servicios CCOO País Valencià) ,

pdf print pmail

CCOO ha recordat que el personal de Banco Santander és l’actiu més valuós que té, ja que sense el treball diari de la plantilla no serien possibles els beneficis que obté l'empresa i que retribueixen als accionistes.

El sindicat ha denunciat públicament que la plantilla està al límit de les seues forces després de finalitzar l'últim ERO, en el qual es van suprimir 3.572 llocs de treball i es van tancar més de 1.000 oficines. Tot això, sota una situació de crisi sanitària on la banca es va considerar com a un servei essencial i sense estar encara recuperats d'una de les majors crisis econòmiques.

Per a CCOO, la gran aposta per la digitalització no ha sigut tan efectiva com anunciava l'entitat, per la qual cosa les oficines i la resta de departaments han incrementat les seues responsabilitats i tasques mentre que la clientela manifestava el seu enuig per la imposició de la digitalització, el tancament de les oficines, la falta de personal i la reducció d'horaris d'atenció al públic.

La plantilla, a més de la pressió externa, ha de patir pressions internes per a la consecució de beneficis mitjançant la imposició d'uns objectius inassolibles, amb un seguiment excessiu amb reunions i reports que arriben a ser diaris, cosa que està provocant un increment dels riscos psicosocials en el dia a dia i que afecta la salut de la plantilla.

En la segona part de la seua intervenció, CCOO va exposar la situació de la dona en Banco Santander, on encara que la meitat de la plantilla són dones, només el 26 % ocupen llocs directius. A més de la dificultat per aconseguir i mantindre's en llocs de responsabilitat, la bretxa salarial existent en el sector financer supera el 23 %.

CCOO va tancar la seua intervenció manifestant que li semblaven totalment abusives les retribucions del Consell d'Administració, on certs membres reben un salari de més de 200 vegades la remuneració mitjana de la plantilla.

CCOO en la seua intervenció davant d’accionistes i del Consell d'Administració reclama públicament a l'entitat:

• Més mesures perquè la clientela siga de nou atesa per persones, amb l’ampliació de les plantilles a través d'un procés que supose una renovació generacional que incorpore al mercat de treball les generacions més joves, a fi de facilitar l'eixida ordenada i acordada de les persones amb carreres laborals dilatades.
  • Menys digitalització per obligació i que siga un mètode que coexistisca amb la banca tradicional per a fer una transició ordenada.
  • Menys pressions comercials per a donar una millor atenció personalitzada. Els comandaments intermedis han de ser un suport per a les plantilles i no un mitjà de pressió i fustigació.
  • Facilitar l'accés i permanència de les dones en els llocs de responsabilitat.
  • Aplicar mètodes de correcció que eliminen la bretxa salarial i elaborar protocols per a aconseguir la corresponsabilitat real ens dones i homes

CCOO Servicios es un sindicato, es Comisiones Obreras en los sectores de Comercio, Financiero, administrativo, de las TIC, Hostelería, Contact-center, Oficinas, Turismo... Leer más

Dónde estamos