Archivado en Comunicats, Salut Laboral

Revisions mèdiques. Un any més... el mateix

23 05 03 Un cop més l´empresa sol·licita una sola signatura per a l’acceptació del reconeixement mèdic i del tractament de dades. (PDF:Cat. / Cast.)

Este artículo se publicó originalmente en Banco Sabadell (CCOO Grupo Banco Sabadell) ,

Revisions mèdiquesUn altre any... el mateix

Una altra vegada l’empresa, en boca del Servei de Prevenció, torna a enviar a totes les persones que durant aquest any han de fer la revisió mèdica un full on es demana una signatura d’acceptació del reconeixement mèdic i a la vegada la mateixa signatura també és per a l’acceptació del Tractament de Dades per part del personal sanitari de Medicina del Treball de l’empresa.

Aquest tema, si ho recordeu, ja és el tercer any que es repeteix. El primer any hi va haver un cert enrenou entre la plantilla, ja que la carta era bastant incomprensible i també es demanava una sola signatura per a l’autorització del reconeixement i el tractament de les dades. En aquell moment es va parlar amb l’empresa i el servei de prevenció i es va acordar que en aquell moment l’errada ja estava feta, però que per als anys successius es demanarien dues signatures, una per a l’acceptació del reconeixement mèdic i l’altra per a l’autorització o no de les nostres dades mèdiques.

Tanmateix, l’any passat, quina va ser la nostra sorpresa en veure que una altra vegada es tornava a actuar de la mateixa manera. Vàrem tornar a parlar amb l’empresa i el servei de prevenció, i després de converses estèrils ens van dir que era el que havien decidit i que si algú es negava a signar l’autorització no tindria accés a la revisió. Llavors uns quants vam fer una carta paral·lela on indicàvem expressament que no donàvem l’autorització, però que volíem fer la revisió mèdica. Quina va ser la sorpresa en observar que sí que s’ha convocat a aquestes persones, però fins a la data no tenim constància que el Servei Mèdic hagi destruït els seus resultats mèdics.

Per tant, creiem que s’ha d’aclarir aquest aspecte d’una vegada per totes i per això ens hem posat en contacte amb els nostres serveis jurídics de CCOO i amb l’Agència de Protecció de Dades perquè ens diguin exactament si podem exercir la llibertat de decidir si volem o no que el Servei Mèdic del Banc Sabadell pugui tenir i tractar els nostres resultats mèdics. Una vegada tinguem algun resultat d’aquestes consultes, en el cas que ens donin la raó, si l’empresa es continua negant a canviar d’actitud restarem obligats a denunciar aquest fet on faci falta. De totes maneres, penseu que qualsevol document on s’hagi de signar sempre es pot esmenar i, per tant, podem ratllar aquelles paraules en què no estiguem d’acord.

Us en continuarem informant.

Sabadell, 28 de maig de 2003