Archivado en Comunicats, Salut Laboral, Ocupacio
Sobre els resultats de lenquesta de clima
05 05 06 ...insatisfacció laboral, excessives càrregues de treball, desacord en la política de retribució i escepticisme sobre la utilitat de lenquesta... (PDF:Cat. / Cast.)
Sobre els resultats de lenquesta de clima
El 6 dabril passat lempresa va publicar els resultats de lenquesta de clima que havíem fet el començament de lany. Una vegada més líndex de participació ha estat considerable, aquest any ha estat quantificat sobre el 74% del total de la plantilla, 3 punts més que en lenquesta que es va fer el 2003.
En un primer anàlisi global dels resultats, es detecten bàsicament quatre aspectes negatius que, duna manera o altra. tots érem conscients que apareixerien: insatisfacció laboral, excessives càrregues de treball, desacord en la política de retribució i escepticisme sobre la utilitat de lenquesta.
Per tant, tot fa pensar que lenquesta sha fet de manera rigorosa i que, per segona vegada consecutiva, surten elements similars en els resultats de les enquestes del 2003 i del 2006.
El nostre gran dubte ara és com el Banc pensa abordar possibles solucions als problemes detectats. En un primer moment, tot fa pensar que en la lectura dels resultats, l´empresa així es va comunicar als sindicats obviarà aspectes tan importants com les càrregues de treball i la política de retribució. Tot i que a la intranet es publicava el dia 6 dabril el resum dels resultats i les actuacions que cal emprendre, i allà sí que ho constataven com a aspectes per considerar, en la presentació que la Direcció de Recursos Humans va fer als sindicats va deixar molt clar que actuarien només en dos àmbits:
a) Iniciar un pla de comunicació concret que serveixi per fer fluir la informació i cooperació entre les diferents unitats de treball, ja que, tot i que la comunicació en làmbit general funciona, es detecta que entre les diferents unitats hi han mancances importants de comunicació i que només un 29% dels enquestats considera que hi ha els mecanismes adequats perquè lempresa escolti les idees i els suggeriments de la plantilla.
b) Iniciar un pla de formació destinat a potenciar el lideratge de la direcció en els diferents àmbits, com a conseqüència que només el 20% de la plantilla considera que la direcció del Banc sinteressa sincerament per la satisfacció i motivació dels empleats.
En vista daquestes mesures que el Banc vol posar en pràctica, des de CCOO ens preguntem:
1) Per què sobvia el fet que només el 29% de la plantilla considera que les càrregues de treball són les adequades, davant del 35% de lany 2003?
2) Per què sobvia que només un 40% de la plantilla considera que té un equilibri entre la seva vida professional i personal, davant del 46% de lany 2003, tenint en compte que el Banc ha signat un acord per pal·liar aquestes situacions?
3) Per què sobvia que només un 43% de la plantilla considera que està satisfet amb les condicions ambientals de treball dels locals i les oficines, davant del 46% de lany 2003?
4) Per què sobvia que el grau de satisfacció és dun 51% de la plantilla davant del 67% de lany 2003?
5) Per què sobvia que només un 21% de la plantilla considera que es sent retribuït justament, si ho comparen amb altres persones de la pròpia empresa que fan un treball similar?
6) Per què sobvia que només un 29% de la plantilla considera que el Banc ha pres mesures concretes a partir dels resultats de lenquesta del 2003?
7) Per què en lenquesta del 2006 sha obviat la pregunta sobre si es tenien clares les polítiques de recursos humans quan en lenquesta del 2003 només hi va haver un 29% que van contestar afirmativament?
Des de CCOO creiem que el Banc ha de fer un gir important en la política de Recursos Humans, fixar mesures que millorin i redueixin les càrregues de treball excessives i que apliquin una política retributiva més justa i que reflecteixi la millora contínua dels beneficis del Banc. Esperem que no arribin tard, mentrestant, des de CCOO continuarem reivindicant i defensant unes condicions de treball dignes per a tota la plantilla daquesta empresa.
Sabadell, maig de 2006
Modelo de carta de Baja Voluntaria en la empresa
Calendario Laboral 2025. Publicado en el BOE
Alcanzado ACUERDO en el proceso de integración de Targobank y Cemcice en Abanca
Ciberamenazas y fraudes. ¿Los conoces?
Plan de Igualdad Grupo Alsea
Acuerdo Laboral de ámbito Estatal para el sector de Hostelería (ALEH)