Arquivado en Comunicats, Salut Laboral
Compte amb la Normativa !!!
PRESSIÓ LABORAL - BBVA
Com si no tinguéssim ja prou problemes amb la disbauxa que està comportant a les Oficines laplicació del Projecte Clima, el Banc ha decidit ara incorporar un nou element de pressió: Lenduriment de la política disciplinària.
Durant tot lany 2007, a Catalunya, es van obrir 13 expedients. Aquest any, al mes de Maig, ja hem superat aquesta xifra. I gairebé totes són tipificades com a faltes molt greus. Així doncs, cal recordar algunes qüestions per tal devitar situacions indesitjables.
-
Les normes les estableix, de manera unilateral, la pròpia empresa. Per tant les conseqüències que la seva aplicació comporti sobre el nivell de qualitat en latenció a la clientela, son imputables exclusivament al Banc. Si respectar la normativa comporta, posem per cas, un increment de les cues de clients a caixa, això és responsablilitat del Banc i no nostre.
-
Si lestricte compliment de les normes provoca un alentiment de loperativa, això no es soluciona prolongant la jornada. Ara més que mai, és important respectar la jornada laboral. Cal que el Banc se nadoni de lerror daquesta política irracional de reducció de costos, i suplint la manca de personal fent dos torns de treball no ho aconseguirem pas.
-
Res no justifica que assumim responsabilitats que no ens pertoquen. Excedir-nos en les nostres atribucions, no només no obtindrà cap reconeixement, sinó que ens pot costar el lloc de treball.
Els administratius no hem dacceptar tasques pròpies del grup de tècnics. Autoritzar un descobert, encara que sigui del millor client de lOficina, tenir les claus de la sucursal o conèixer la combinació de la caixa forta, no son funcions nostres.
-
Com que obeir les ordres dels nostres caps també forma part de les nostres obligacions, si considerem que aquestes instruccions col·lisionen amb reglamentació de nivell superior (Conveni Col·lectiu, Estatut dels treballadors, etc.) o amb les pròpies normes del Banc, cal demanar que sens cursin per escrit. Us sorprendrà lefecte miraculosament disuasori daquesta mesura ben senzilla. Si tens cap dubte sobre què estàs obligat a fer i què no, consultans i tassessorarem.
-
Quan no acceptem responsabilitats que no ens corresponen, no som nosaltres qui provoquem mal rotllo a lOficina. És qui ens ho proposa qui ho fa.
-
El que abans estava tolerat per què el principal objectiu del Banc era fer negoci com fos, ara que la màxima preocupació és lincrement de la mora, està vigilat i sancionat. El sempre shavia fet així, ja no és cap justificació, per què ara les coses ja no son com abans.
En un escenari de contracció econòmica com lactual, el Banc pretén obtenir els mateixos resultats que en anteriors èpoques dexpansió, i a més, amb menys plantilla. Conscient de la dificultat de quadrar aquesta equació, ha decidit que la solució estava en injectar més pressió a la plantilla. El tradicional binomi pal/pastanaga, tendeix a convertir-se en un monomi: el pal.
Baixen els incentius (SGA, bonus de referència, etc) per una bona part de la plantilla, i sincrementen els expedients disciplinaris i les sancions, com a mesura descarni públic i atemoriment.
Et recordem que pots demanar la presència de un delegat o delegada sindical en el cas de ser citat per Relacions Laborals, i que en aplicació de lEstatut dels Treballadors si ets objecte dun expedient, lempresa té lobligació de preguntar-te si estàs afiliat o afiliada a un Sindicat, per tal de comunicar-ho immediatament i que aquest pugui participar en el procés.
Davant de qualsevol dubte o conflicte en aquest tema, posat en contacte amb els nostres delegats i delegades, o a les adreces que figuren al peu.
02 de Juny de 2008
Modelo de carta de Baja Voluntaria en la empresa
Calendario Laboral 2025. Publicado en el BOE
Alcanzado ACUERDO en el proceso de integración de Targobank y Cemcice en Abanca
Ciberamenazas y fraudes. ¿Los conoces?
Plan de Igualdad Grupo Alsea
Acuerdo Laboral de ámbito Estatal para el sector de Hostelería (ALEH)