Archivado en Comunicats, Dones i Igualtat
L´empresa ha de posar més recursos
20 11 06 A Banc Sabadell necessitem una política de recursos humans activa i amb voluntat real dafavorir la conciliació de la vida laboral amb la personal. (PDF:Cat. / Cast.)
Compaginar vida personal i laboral requereix més organització i més recursos per part de lempresa
En lexemplar del Banc de notícies del mes doctubre de 2006, quatre empleades del Banc ens expliquen les seves experiències pel que fa a la tan esmentada conciliació de la vida laboral amb la personal. Una vegada més, podem constatar que el suport per part de companys i companyes de feina i dels seus caps més immediats és fonamental per poder afrontar el que comporta la maternitat. Una companya ens diu, per exemple, que es va aconseguir que la seva baixa laboral no es notés gaire gràcies a lesforç personal dels seus companys, i una altra de les noies entrevistades explica que els seus companys han estat molt pacients amb ella, perquè tots són pares de família i comprenen la seva situació. Al mateix temps, però, ens deixen entreveure una falta de suport per part de lempresa i, concretament, del departament de recursos humans, en situacions com la viscuda per una de les empleades, que va perdre disset dies de vacances perquè no en va poder gaudir en el moment oportú a causa dun ingrés hospitalari de la seva filla, acabada de néixer. A més a més, laposta daquesta empresa per lextensió de jornada els provoca un sentiment de culpabilitat, a tenir la sensació de dedicar molt de temps a la feina, la qual cosa els treu moments de ser amb la família. Evidentment, la no-obligació de treballar a les tardes és viscuda com una cosa necessària per a una bona conciliació. També es fa palès que, tot i que la nostra empresa fa gairebé un any que va signar lacord de conciliació, la realitat demostra que la plasmació del contingut daquest acord deixa encara molt per desitjar. En aquest sentit, les persones entrevistades troben a faltar flexibilitat horària i posen de manifest que, tot i la seva baixa per maternitat, a loficina no es va incorporar ningú més, convertint-se en un problema que tota la oficina va arrossegar fins que es van reincorporar. De tot plegat, en traiem la conclusió que, malgrat les dificultats que comporta per a tota la plantilla, i de manera especial per a les dones, el fet de conciliar la nostra feina amb les obligacions i devocions personals i familiars, encara ens en sortim prou bé, gràcies especialment a la comprensió i lajuda dels nostres companys i companyes. Sovint tots hem passat per una situació semblant i això ens fa comprendre millor les dificultats del dia a dia cada cop més accelerat i estressant. Dissortadament, les polítiques de recursos humans daquesta empresa ens ho fan difícil. En aquelles situacions on caldria facilitar les coses, sovint hi ha pegues i reticències. Ni tan sols es cobreixen de manera automàtica les baixes per maternitat. NECESSITEM UNA POLÍTICA DE RECURSOS HUMANS ACTIVA I AMB VOLUNTAT REAL DAFAVORIR LA CONCILIACIÓ DE LA VIDA LABORAL AMB LA PERSONAL. Davant de lafirmació «Compaginar vida personal i laboral requereix més organització», títol de larticle del Banc de notícies, des de CCOO ens preguntem: I quan posarà el banc els recursos necessaris per aconseguir-ho? Finalment, volem agrair a les noies entrevistades les seves opinions i vivències i encoratgem totes les altres persones que es trobin en circumstàncies similars que ens facin arribar els seus testimonis a Sabadellmujer@comfia.ccoo.es per tal de poder conèixer, daquesta manera, de primera mà, aquestes problemàtiques.
Sabadell, novembre de 2006
Modelo de carta de Baja Voluntaria en la empresa
Calendario Laboral 2025. Publicado en el BOE
Alcanzado ACUERDO en el proceso de integración de Targobank y Cemcice en Abanca
Ciberamenazas y fraudes. ¿Los conoces?
Plan de Igualdad Grupo Alsea
Acuerdo Laboral de ámbito Estatal para el sector de Hostelería (ALEH)