Archivado en Comunicats, Salut Laboral

Pla de Prevenci贸 a Banc Sabadell

26 06 07 CCOO no hem signat perqu猫 considerem que el desplegament d聮aquest pla de prevenci贸 no assoleix les expectatives que la mateixa llei estipula. (PDF:Cat / Cas / Gal)

Pla de prevenci贸

El 15 de juny l聮empresa i els representants de la UGT i la CGT van signar un acord, senzillament per donar cobertura sindical al que 茅s una obligaci贸 legal per a l聮empresa segons la Llei de prevenci贸 de riscos laborals: tenir un pla de prevenci贸. CCOO no hem signat perqu猫 considerem que el desplegament d聮aquest pla de prevenci贸 no assoleix les expectatives que la mateixa llei estipula i, encara m茅s, tenint en compte que en l聮article 2.2 de la Llei es diu que 芦les disposicions de car脿cter laboral incloses en aquesta Llei i en les seves normes reglament脿ries tindran, en tot cas, el car脿cter de dret necessari m铆nim indisponible禄. Fent una similitud, ning煤 signaria un conveni en qu猫 el sou fos inferior al sou m铆nim interprofessional, encara que ens diguessin que a poc a poc s聮aniria augmentant. Doncs b茅, en aquest pla de prevenci贸 li passa el mateix. Com a introducci贸 a aquest pla de prevenci贸 es defineix una pol铆tica de prevenci贸 de riscos laborals del grup Banc Sabadell. Estem d聮acord en el plantejament te貌ric del pla, per貌 en el desenvolupament no s聮hi explica com el pensen posar en pr脿ctica i, per tant, queda com un document totalment te貌ric, lluny de les necessitats d聮actuaci贸 que requereixen les condicions actuals dels llocs de treball d聮aquesta empresa. Quines propostes reals falten en aquest pla de prevenci贸 per poder desenvolupar la pol铆tica preventiva definida? 聲 Com es pensa arribar a tota l聮estructura organitzativa de l聮empresa per aconseguir que tothom tingui una cultura preventiva? 聲 Quines actuacions es pensen fer perqu猫 les decisions d聮empresa que afecten la plantilla realment es vegin des d聮una 貌ptica de prevenci贸 de riscos laborals? 聲 Com s聮arribar脿 a tenir una definici贸 est脿ndard de tots els llocs de treball perqu猫 siguin ergon貌micament correctes i no afectin la salut dels treballadors i les treballadores? 聲 Com pensa actuar l聮empresa per millorar les condicions laborals reals de la plantilla per reduir les c脿rregues de treball excessives? 聲 Com pensa actuar l聮empresa per facilitar a tota la plantilla la realitzaci贸 de les revisions m猫diques corresponents? 聲 Quines actuacions concretes i reals pensa adoptar l聮empresa perqu猫 despr茅s d聮avaluar els diversos llocs de treball s聮apliquin veritables mesures correctores? 聲 ... Quina credibilitat ens mereix l聮actitud de l聮empresa, tot i que hi hagi una definici贸 te貌rica de bones intencions, si analitzem les seves actuacions des de l聮aprovaci贸 de la Llei el 1995? 聲 L聮empresa decideix, unilateralment i sense informar ning煤, exterioritzar la Medicina del Treball i tancar la Unitat B脿sica de Salut d聮Oviedo. 聲 L聮empresa dilata en el temps els resultats i les pertinents mesures correctores de l聮avaluaci贸 de riscos psicosocials que va haver de fer per complir una resoluci贸 de la Inspecci贸 de Treball, que hauria de significar una actuaci贸, entre altres aspectes, sobre les c脿rregues de treball. 聲 L聮empresa es nega a tramitar com a accidents de treball les diverses patologies que pateixen els seus treballadors motivades per l聮estr猫s. 聲 Despr茅s de l聮aplicaci贸 del programa Proteo a gaireb茅 tota l聮organitzaci贸, els llocs de treball encara s贸n deficitaris ergon貌micament parlant i no hi ha hagut una actitud clara de millora, llevat del canvi de pantalles. 聲 L聮empresa es nega a acceptar com a accident de treball sense baixa les persones afectades per la lipoatr貌fia semicircular, de la qual en data d聮avui ja hi ha 21 casos. 聲 Continuen les greus mancances en els plans d聮emerg猫ncies dels edificis singulars. 聲 ... Aquests s贸n alguns dels aspectes que han tingut un pes espec铆fic a l聮hora de valorar i optar per no signar aquest 芦acord禄 sobre el pla de prevenci贸. Des de CCOO entenem que el treball 茅s un intercanvi comercial: temps i esfor莽 a canvi de diners. La salut no ha de formar part d聮aquest intercanvi. Per tant, nosaltres no volem ser part铆cips d聮unes actuacions que l聮煤nica cosa que fan 茅s emmascarar la prevenci贸 i convertir-la en una normativa m茅s de les moltes que hi ha en aquesta empresa. Potser els nostres companys i companyes de la UGT i la CGT ens explicaran per qu猫 ells s铆 que han decidit donar suport a l聮empresa en aquesta aventura.

Sabadell, juny de 2007