Archivado en Comunicats, Salut Laboral

Lipoatr貌fia semicircular

30 04 07 Despr茅s de la publicaci贸 a la Intranet de la nota informativa del Comit猫 Estatal de Seguretat i Salut (en el qual CCOO hi som presents), i mantenint la nostra din脿mica de tractar els temes amb la m脿xima seriositat i rigor que ens caracteritza, volem que la plantilla d聮aquesta empresa estigui informada en tot moment de quins aspectes considera CCOO que l聮empresa hauria de posar en marxa a partir d聮ara. (PDF:Cat / Cas / Gal)

Lipoatr貌fia Semicircular

Considerem que s聮han de clarificar unes q眉estions que entenem que s贸n importants per poder fer un seguiment exhaustiu dels diversos casos detectats de lipoatr貌fia semicircular, de les accions preventives a realitzar i com actuar davant dels possibles casos que puguin arribar a sorgir, per tant demanem a l聮empresa que:
1. La lipoatr貌fia semicircular tingui la consideraci贸 d聮accident de treball.
2. Ja que les autoritats sanit脿ries han confeccionat un protocol d聮actuaci贸 davant l聮aparici贸 de la lipoatr貌fia semicircular, demanem a l聮empresa que comuniqui la situaci贸 a les autoritats laborals i sanit脿ries, i que assumeixi com a propi el protocol d聮actuaci贸.
3. Que la empresa incorpori en les avaluacions de riscos que es fan en el centres de treball, les mesures pertinents amb la intenci贸 de poder detectar ambients de treball adversos i evitar que es produeixin altres casos.
4. Que es cre茂 una comissi贸 delegada del Comit猫 de Seguretat i Salut per fer el seguiment pertinent de la situaci贸 actual i que disposi de la informaci贸 dels possibles casos que es puguin produir, aix铆 com de les actuacions que s聮hagin de realitzar.

Insistim una vegada m茅s que les causes que originen la Lipoatr貌fia Semicircular son multifactorials (alta c脿rrega electroest脿tica-electromagn猫tica, baixa humitat a l聮ambient, disposici贸 biol貌gica de cada persona, etc). Per tant, totes les persones que detectin que poden patir aquesta afectaci贸 茅s important que es posin en contacte de forma immediata amb Medicina de Treball.

Des de CCOO continuarem informant i treballant, en els marcs d聮actuaci贸 que calgui, per a la millora de les condicions de treball i la salut dels treballadors. Per a qualsevol dubte quedem a disposici贸 vostre.

Mayo del 2007