Archivado en Campañas, Negociacion Colectiva

14 de maig s'inicien les aturades parcials

VAGA A TELEMÀRQUETING



NOTA DE PREMSA.- Més de 45.000 treballadors del sector estan convocats a mobilitzar-se per desbloquejar la negociació del III Conveni Col•lectiu que ja porta set mesos de negociació.


pdf
print
pmail
EL PROPER DIA 14 DE MAIG S'INICIEN ATURADES PARCIALS, QUE PORTARÀ A UNA VAGA GENERAL AL MES DE JUNY, PEL QUE ROMANDRAN INACTIUS ELS SERVEIS D'ATENCIÓ TELEFÒNICA D'EMPRESES COM ENDESA, IBERDROLA, RENFE, BBVA, BSCH, VODAFONE, AMENA O TELEFÒNICA.


CCOO, juntament amb la resta dels sindicats presents en la taula de negociació del III conveni del sector de telemàrqueting (CGT, CIG i UGT), ha convocat aturs i vaga general en el sector de telemàrqueting que ocupa a més de 45.000 treballadors/as (empreses que presten serveis d'atenció telefònica als usuaris i clients de la majoria de les grans empreses del país: d'energia: Gas Natural, Repsol, Endesa, Iberdrola, Unió Fenosa, etc.; transport i automoció: Renfe, Renault, etc.; comunicació: Digital+ i Conjumina Cable, etc.; telefonia: Telefònica, Moviestar, Vodafone, Amena, Retevisión, Euskaltel, Jazztel, Aló, etc.; banca: BBVA, BSCH, Patagón, Un-i, Citibank, Zaragozano, etc., i altres moltes empreses de molt diversos sectors).


Les mobilitzacions previstes consten d'aturs parcials que es realitzaran el primer el proper dia 14 de maig, d'una hora de durada en cada torn de matí de 11 a 12 hores; tarda de 18 a 19 hores; i a la nit del dia 15 entre les 0 i les 1 hores; i els dies 17 i 20 de maig en les mateixes hores de cada torn.


Posteriorment, els dies 27 i 28 de maig es realitzaran aturs parcials de dues hores de durada en cada torn: de 11 a 13 al matí, de 18 a 20 a la tarda, i en la matinada de l'endemà entre les 0 hores i les 2.


Finalment, en aquesta primera fase de mobilitzacions, i si no s'aconsegueix arribar abans a un acord, s'ha convocat una vaga de 24 hores per al dia 9 de juny.


L'objectiu d'aquestes mobilitzacions és desbloquejar la negociació del III Conveni Col·lectiu del sector, que després de set mesos de reunions es troba en una situació de punt mort, com a conseqüència de la intransigència de la Patronal del sector a incorporar al conveni:


- Reducció substantiva de la precarietat i la temporalitat en el sector, dotant al mateix d'una major estabilitat per mitjà de la regulació de la subrogació en els canvis d'empresa contractista, per garantir el manteniment de les condicions econòmiques i laborals; i l'increment dels contractes indefinits, que tan sol arriba a en el millor dels casos un 30% en les empreses del sector. El sector de telemàrqueting s'ha convertit en el paradigma de la precarietat laboral de la nova economia, i en moltes ocasions les empreses del sector funcionen com veritables departaments de recursos humans de les empreses per a les quals presten servei, ja que són aquestes les que dirigeixen, controlen i coordinen als treballadors i l'activitat, fregant la cessió il·legal de treballadors o el prestamisme laboral.


- Una millor regulació i ordenació del temps de treball per a fer compatible la flexibilitat que deuen tenir els serveis que es presten i la conciliació de la vida laboral i la familiar i el dret que tenen totes les persones de gestionar el seu temps lliure.


- Definició adequada i realista de la classificació professional, mitjançant la redefinició d'algunes categories i l'establiment i definició d'unes altres l'activitat de les quals no es reflecteix en l'existent.

- Un Increment dels salaris que garanteixi el guany de poder adquisitiu i l'acostament als nivells salarials mitjans de les empreses per a les quals presten servei.

Secretaria de comunicació
COMFIA-CCOO