Archivado en Comunicats

Pla de mobilitat P.I. Can Sant Joan

16 06 06 Cal que empreses, que ni son contaminants ni tenen moviments importants de mercaderies, deixin de desubicar els seus emplaçaments cap a polígons fora dels centres urbans. (PDF:Cat.)

Pla de mobilitat P.I. Can Sant Joan

El dia 29 de maig passat es va fer la primera reunió del grup de treball per a la redacció del Pla de la Mobilitat del Polígon de Can Sant Joan i àmbit d’influència.

Des de CCOO volem reiterar el nostre agra√Įment a tots els que v√†reu participar en l¬íenquesta sobre mobilitat que en el seu dia vam distribuir.

El treball elaborat pels delegats de CCOO de les empreses del pol√≠gon a partir de les vostres respostes est√† servint de base per al treball que ha iniciat la consultora Assessoria d¬íInfrastructures i Mobilitat, l¬īempresa encarregada d¬íelaborar els estudis de viabilitat del Pla de Mobilitat del pol√≠gon.

També volem aprofitar per recordar, una vegada més, la falta d’implicació del Banc de Sabadell en tota la problemàtica generada pels desplaçaments massius que ha originat la seva decisió d’ubicar un centre corporatiu fora de nuclis urbans i la problemàtica social i mediambiental que els desplaçaments dels treballadors comporten.

En diverses ocasions hem sol¬∑licitat a l¬íempresa la instauraci√≥ d¬íun servei d¬íautob√ļs d¬íempresa amb sortida, com a m√≠nim, des de Sabadell i Barcelona, els dos or√≠gens m√©s significatius dels treballadors del centre corporatiu. La resposta, fins ara, ha estat sempre negativa.

Cal que empreses, que ni son contaminants ni tenen moviments importants de mercaderies, deixin de desubicar els seus empla√ßaments cap a pol√≠gons fora de centres urbans. Aquesta tend√®ncia no respon m√©s que a un criteri d¬íestalvi que desprecia qualsevol altra consideraci√≥, com pot ser el risc a que exposa els seus empleats o les emissions contaminants que provoquen indirectament, ja que els seus empleats es veuen pr√†cticament obligats a la utilitzaci√≥ de vehicles privats per arribar als centres de treball. El m√≠nim que s¬īespera, i que haurien de liderar, √©s que participessin activament a pal¬∑liar els costos socials que la seva desubicaci√≥ genera, sobretot quan pret√©n, com fa el Banc de Sabadell, obtenir qualificacions d¬īempresa socialment responsable.

Cal que les administracions locals deixin de promoure indiscriminadament l¬íocupaci√≥ de terrenys industrial per part d¬íaquestes empreses pel sol inter√®s dels impostos que poden recaptar. Cal promoure lleis que regulin quina mena d¬íempresa pot o no pot ubicar-se en aquests terrenys. I si, tot i aix√≠, desubiquen els seus centres dels nuclis urbans, gravar-les impositivament per tal de millorar les infrastructures i possibilitar que els transports p√ļblics siguin efectius i adients per donar cobertura als treballadors que ho necessitin o decideixin fer-ne √ļs.

Un cop més agrair-vos el vostre interès. Seguirem informant a mesura que tinguem més notícies.

Sant Cugat, juny del 2006