Archivado en Comunicats, Salari

El retorn del Sr. Jaume Puig

22 08 05 Les bones pol铆tiques de gesti贸 responsable han de practicar-se en primer lloc pels m脿xims responsables d聮aquesta empresa, del contrari, sempre existir脿 una cultura de gesti贸 de les persones mal entesa i pitjor percebuda. (PDF:Cat. / Cast.)

El retorn del Sr. Jaume Puig

Hem rebut una c貌pia d聮un correu enviat als Directors Regionals pel Sr. Jaume Puig, Director de Banca Comercial, en el qual indica un nombre determinat d聮oficines de cadascuna de les regionals que, sembla, no han aconseguit els objectius desitjats en algunes campanyes. El Sr. Puig exigeix que es transmeti 脿mpliament el seu correu als Directors de Zona. El Sr. Puig, lluny de la voluntat que ens va manifestar d聮excloure el fustigament i la persecuci贸 com a m猫tode de direccionament del negoci, afirma taxativament que qui no obt茅 els resultats 茅s perqu猫 no 茅s responsable i que ell no est脿 disposat a que 聯li prenguin el p猫l聰. No manifesta cap inter猫s pels problemes que hagin pogut tenir les oficines. Senzillament d贸na per bo la manca de professionalitat dels afectats. Sense aprofundir en aquesta q眉esti贸, nosaltres diem que tots som conscients de la problem脿tica generalitzada que s聮ha generat a la xarxa arrel de les fusions banc脿ries, canvis organitzatius i de plataforma inform脿tica, reduccions de plantilla i manca de supl猫ncies en tota l聮organitzaci贸. Aquesta situaci贸 茅s especialment greu a Andalusia que, de manera escandalosa i reconeguda, ha estat i est脿 encara afectada per la manca de recursos; tamb茅 a Madrid que pateix problem脿tiques importants de fusi贸, recol路locaci贸, formaci贸 i perfils professionals. O, en el cas de Banco Herrero, amb oficines d聮una plantilla m铆nima, de vegades de dues persones. COMFIA-CCOO, contr脿riament al Sr. Puig, creiem que Banc Sabadell t茅 una excel路lent plantilla, la professionalitat de la qual ha estat demostrada amb escreix durant els dif铆cils i durs quatre anys 煤ltims, i que evidencia, a m茅s a m茅s, els resultats que obt茅 el banc. Si el Sr. Puig indica en el seu correu que es transmeti el seu missatge als DZ, aquests ho transmetran als seus respectius DO i no hem vist en el correu cap consell per a modular el discurs i procurar solucionar la problem脿tica que ha pogut provocar aquests resultats, tampoc planteja la possibilitat de dotar amb m茅s recursos si fan falta. Nom茅s amena莽a. Ens temem, excepte si els DR o DZ s贸n m茅s conscients que el Sr. Puig de les dificultats de les oficines en la seva tasca di脿ria i actuen responsablement, que aquests directius acataran les ordres del Subdirector General i fustigaran als DO de la seva zona, seguint l聮habitual proc茅s de cascada imparable. Les bones pol铆tiques de gesti贸 responsable han de practicar-se en primer lloc pels m脿xims responsables d聮aquesta empresa, del contrari, sempre existir脿 una cultura de gesti贸 de les persones mal entesa i pitjor percebuda. Des d聮aqu铆, instem el Sr. Puig a que porti a la pr脿ctica el seu propi discurs te貌ric sobre pol铆tiques de direccionament basades en la corresponsabilitat i el suport al personal que 茅s al seu c脿rrec, i tamb茅 demanem als DR i DZ que demostrin la seva professionalitat aplicant una gesti贸 de suport al personal del seu 脿mbit i exigint a la Direcci贸 de Banca Comercial i de RH els recursos humans i log铆stics necessaris per poder treballar dignament. Les pol铆tiques de gesti贸 que es basen en l聮exig猫ncia continuada de resultats, aplicant al mateix temps retallades de despeses d聮explotaci贸 tenen un l铆mit. Ja 茅s hora que els dirigents d聮aquesta empresa moderin les seves ambicions. Si, com manifesten cont铆nuament, volen millorar el deteriorat clima laboral actual hauran d聮entendre que, de vegades, per guanyar CAL INVERTIR. Ens agradaria saber com han transmet els DR i DZ al seu 脿mbit geogr脿fic el missatge del Sr. Puig i estem tamb茅 interessats en con猫ixer l聮opini贸 del personal de Banca Comercial sobre les pol铆tiques que s聮apliquen en aquesta Direcci贸, per la qual cosa us animem a que ens feu arribar les vostres opinions a trav茅s del nostre correu electr貌nic que podeu trobar en aquest comunicat o des de la nostra p脿gina web. Sabadell, agost de 2005