Archivado en Comunicats

Pagament de xecs/pagar茅s falsificats

03 02 03 Sanci贸 a caixers de l麓entitat per haver pagat pagares falsificats. Es recorden les normatives a seguir de manera escrupulosa per evitar sancions. (PDF:Cat. / Cast.)

PAGAMENT DE XECS/PAGAR脡S FALSIFICATS

L聮empresa ha decidit sancionar amb falta greu els caixers o caixeres que paguin els talons/pagar茅s falsificats que es presentin per caixa. 脡s per aix貌 que us recordem novament que 茅s de vital import脿ncia que apliqueu estrictament no solament les normes de seguretat del manual, sin贸 tamb茅 les instruccions que hi ha a la intranet. Als caixers i caixeres d聮aquesta empresa no se聮ls d贸na cap informaci贸 ni te貌rica ni pr脿ctica sobre com es detecten falsificacions. A m茅s a m茅s, l聮empresa ha anul路lat unilateralment una mesura de prevenci贸 important: ja no 茅s obligatori tenir la conformitat del client per al pagament d聮imports superiors a 1.800 euros. Ara el l铆mit 茅s de 6.000 euros. La decisi贸 i la responsabilitat del pagament des de 1.800 euros fins a 6.000 euros 茅s del caixer, qui haur脿 de contactar amb el client 聯si es sospita de la bondat de l聮operaci贸 per l聮aspecte o actitud del prenedor聰. Qui es pot considerar sospit贸s? Les persones que presenten els documents falsificats s贸n professionals, no solament per la seva actitud, sin贸 tamb茅 per la qualitat de les falsificacions que fan servir. La utilitzaci贸 de sistemes inform脿tics moderns ha afavorit que la qualitat de les falsificacions sigui molt alta i molt dif铆cil de detectar a cop d聮ull. L聮煤nic mitj脿 que l聮empresa posa a disposici贸 nostra 茅s la l脿mpada de llum ultravioleta. Tots sabem que aquest element no t茅 cap tipus de manteniment i que nom茅s es canvia quan la bombeta es fon. Tanmateix, les bombetes perden lluminositat amb el seu 煤s i, per tant, perden efectivitat fins que finalment es fonen. Aquest funcionament defectu贸s tamb茅 passa a ser responsabilitat dels caixers, quan hauria de ser de l聮empresa. Nom茅s ens resta la nostra experi猫ncia, at猫s que l聮empresa no ens d贸na cap formaci贸 sobre aix貌. 脡s molt important que es segueixin de manera estricta les instruccions que trobareu a INTRANET-PEOPLE-SEGURETAT-MODUS OPERANDI i es facin totes les comprovacions, pas a pas. Oblidar alguna d聮aquestes instruccions en el pagament d聮un xec/pagar茅 falsificat, implica una sanci贸 segura per part de l聮empresa. En cas de qualsevol dubte, heu d聮informar a la Direcci贸 de l聮oficina, per tal que sigui ella la que decideixi quines mesures prendre. La pressi贸 de l聮empresa perqu猫 no hi hagi cues a la caixa (actitud de les direccions d聮oficines, pantalla per indicar el nombre de persones esperant聟) no us ha de fer oblidar les precaucions en el pagament de xecs/pagar茅s. Hem d聮actuar amb la m脿xima dilig猫ncia en el nostre treball, per貌 sempre extremant les mesures de verificaci贸 i seguretat. Hem de tenir present que qualsevol pagament d聮un document falsificat o manipulat, comporta una sanci贸 per falta greu.

Sabadell, 5 de febrer de 2003