Archivado en Comunicados, Socio Economico

JORNADA DEL GRUP DE PAU I SOLIDARITAT. El Masnou, 8 de febrer de 2007

聯PAU I SOLIDARITAT A COMFIA: Obrim espais聰

El dijous 8 de febrer de 2007 es va realitzar la Jornada de Pau i Solidaritat de COMFIA CCOO Catalunya amb l聮objectiu de reflexionar sobre la tasca realitzada pel Grup durant aquests gaireb茅 15 anys d聮exist猫ncia i alhora projectar una nova etapa plantejant els reptes de futur.

La Jornada va comptar amb la participaci贸 de una trentena de delegats i delegades de diferents entitats financeres. La Jornada va ser inaugurada pel Secretari General de COMFIA Catalunya, Carles Reitg, i pel president de la Fundaci贸 de Pau i Solidaritat de CCOO Catalunya., Jordi Rib贸, els quals van destacar la import脿ncia de la celebraci贸 de l聮acte, remarcant en Carles Reitg la sintonia existent amb la direcci贸 de la Federaci贸 i fent 猫mfasi que cal concretar les l铆nies d聮actuaci贸 tot implicant la secretaria d聮Acci贸 Sindical i les seccions sindicals. Aquest treball va fer-se present amb el treball en grups i la posterior posada en com煤 on es van recollir els objectius tan generals com mitjans concrets en qu猫 s聮ha de dotar el nou Grup de Pau i Solidaritat de COMFIA Catalunya per tal de dotar-se de nous espais de Pau i Solidaritat en els sectors Financers i Administratius.

Tot seguit va intervenir Lupe Moreno, Responsable de Planificaci贸 dels Plans Directors de l聮Ag猫ncia de Cooperaci贸 i pel Desenvolupament de la Generalitat. Tot destacant el fet que els sindicats catalans, com CCOO, s聮han convertit en actors de la Cooperaci贸 catalana, la senyora Moreno va presentar el Pla Director aprovat pel Parlament de Catalunya i que disposa d聮un pressupost entorn els 120 i 150 milions d聮euros. Els objectius d聮aquest Pla s贸n entre d聮altres promoure el desenvolupament hum脿 sostenible, eradicar la pobresa, disminuir les desigualtats i participar en plans de sensibilitzaci贸.

El treball de balan莽 realitzat pel Grup estava dins de la documentaci贸 que cada assistent havia rebut a la mem貌ria USB. No obstant aix貌 en Ferran Fuguet i en Josep Maria Gil van sintetitzar davant tota l聮assist猫ncia a la Jornada el contingut del referit balan莽, fent 猫mfasi sobre els objectius i actuacions del Grup i posant exemples de la seva realitzaci贸.

Despr茅s del descans, va comen莽ar la tasca per grups. Per la tarda van presentar-se les conclusions despr茅s de sintetitzar el treball de cada un dels dels grups. Tant durant els tallers com en la conclusi贸, es va valorar la tasca que fa la Fundaci贸, destacant que cal donar-la a con猫ixer ja que pot contribuir a millorar la nostra acci贸 sindical, (un aspecte del Sindicat que molta gent desconeix i que val la pena potenciar). En definitiva, dep猫n de la nostra Federaci贸 que la tasca de Pau i Solidaritat deixi de ser una "Maria" i passi a ser una important arma d'Acci贸 Sindical.

Recull del treball dels dos grups.

Enfocament i propostes de treball:

Objectius generals del Grup PiS COMFIA

Es destaquen aquests aspectes:

a. Centrar-se en els drets laborals, des de la 貌ptica de Pau i Solidaritat.

b. Fer-ho com a tasca pedag貌gica i formativa entre la gent delegada i les plantilles de les empreses.

c. Cercar els mitjans per a la implicaci贸 de la gent.

Objectius espec铆fics del GPiS COMFIA:

- Implicaci贸 de COMFIA en la part que li correspongui en els projectes de la Fundaci贸 Pau i Solidaritat.

- Participar en l聮Observatori del Treball, aportant coneixements com recollir-ne del seu inter猫s. Seguiment de les condicions laborals dels sectors de COMFIA en el M贸n.

Aspectes concrets a tractar des del GPiS COMFIA

- Aprofundir en l聮estudi de les REMESES d聮immigrants.

(analitzar les repercussions que les pr脿ctiques financeres de les entitats tenen sobre el desenvolupament dels pa茂sos destinataris )

- Tractar l聮apartat dels MICROCR脠DITS.

- Tractar la BANCA 脠TICA.

- Reivindicar la informaci贸 sobre la RSE des de les empreses, aix铆 com fer un seguiment sobre la utilitzaci贸 i resultats que fan les empreses dels compromisos solidaris.

Mitjans concrets amb els que caldria que el Grup de Pau i Solidaritat es dot茅s

- cada nivell organitzatiu hauria de tenir un responsable de PiS.

- centrar-nos en una campanya concreta a l聮any, com a m铆nim.

- mantenir espai propi en la web de la Federaci贸

- oferir continguts per les revistes de les seccions sindicals d聮empresa.

- planificar les reunions, elaborant pr猫viament l聮Ordre del Dia, publicitar amb antelaci贸 els temes a tractar en cada reuni贸 per si hi ha inter猫s expl铆cit en assistir-hi i fer aportacions.

Propostes des de la Fundaci贸 Pau i Solidaritat que el seu President ens fa arribar al Grup de COMFIA:

- Millorar revista / web / publicacions... per fer-les m茅s entenedores.

- Plantejar tres campanyes gen猫riques:

- extensi贸 de la campanya 聯objectiu del mil路leni: lluita contra la pobresa聰 fent part铆cips a les 100 empreses m茅s importants a Barcelona (inclou les de COMFIA).

- Celebraci贸 dels 20 anys de la Fundaci贸 Pau i Solidaritat amb:

- activitats formatives (cursos Cooperaci贸 i RSE des de CEPROM)

- situar la celebraci贸 de cara al futur

- cultura per la pau

- Presentaci贸 del nou Observatori del treball, proposant que abans del 31 de mar莽 es pugui fer una sessi贸 formativa, tot i que 茅s tasca de tot l聮any.

La Jornada es va completar amb la confer猫ncia de Miguel Pajares 聯Nexe entre les migracions i el desenvolupament聰, que es va realitzar a la tarda.

La cloenda va ser realitzada per en Carles Reitg. Agraeix l聮esfor莽 i la implicaci贸 dels assistents i remarca que cal anar des dels plantejaments generals cap als concrets. Es compromet a implicar l聮Executiva de COMFIA Catalunya en totes les conclusions de la Jornada i destaca que nomenar脿 un responsable del Grup que representi l聮Executiva. Finalment fa un agra茂ment espec铆fic als components del grup de Pau i Solidaritat de COMFIA Catalunya per la seva dedicaci贸 i comprom铆s envers els valors de la solidaritat i la cooperaci贸 al si de la nostra Federaci贸.

NOTES ESTAD脥STIQUES PER AL RECORD.

Quant a la participaci贸 a la Jornada, tot i que es va fer un esfor莽, institucional i personal, per tal d聮assegurar una pres猫ncia significativa i representativa de tota la Federaci贸 de COMFIA-CCOO Catalunya, al final nom茅s van assistir persones de les Agrupacions de Banca i Estalvi. De la resta d聮Agrupacions no va assistir cap persona, llevat d聮una que va enviar la seva justificaci贸 per no poder assistir.

Del total de 28 persones assistents en algun moment de la Jornada, 14 eren de Banca, 10 d聮Estalvi, 2 de la Fundaci贸, una de l聮estructura de la Federaci贸 i la representant de la Generalitat.

De les 28 persones, 8 eren dones i 20 eren homes.

GRUP PAU I SOLIDARITAT COMFIA CATALUNYA