Archivado en Comunicados

PUBLICAT EL CONVENI COL·LECTIU DE DISTRIBUÏDORS MAJORISTES D'ALIMENTACIÓ DE CATALUNYA 2023-2025

RESOLUCIÓ EMT/4459/2023, de 2 de novembre DE 2023

RESOLUCIÓ EMT/4459/2023, de 2 de novembre, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del V Conveni col·lectiu marc del sector de la distribució de majoristes d’alimentació de Catalunya (codi de conveni núm. 79100145012016).

Este artículo se publicó originalmente en CATALUNYA (CCOO Serveis Catalunya) , GIRONA (Sindicat Intercomarcal de CCOO Serveis Comarques Gironines) , TARRAGONA (Serveis CCOO Tarragona) , LLEIDA (Serveis CCOO Terres de Lleida) , VOCC-CATC (Serveis CCOO Vallès Occidental - Catalunya Central) , VORMAROS (Serveis CCOO Vallès Oriental - Maresme - Osona) ,

Aquest conveni té com avenços més destacables Increments salarials El 2023 un 4,00%, 2024 3,00 % i 2025 3,00%.

S’incorpora una clàusula de revisió salarial que garanteix que s’abonarà cada l’any la diferència entre IPC i l'increment pactat, amb un límit de l'1%.

Compensació i absorció Impossibilitat d'absorbir ni compensar els increments en els salaris iguals o inferiors a 19.000 euros durant tota la vigència del Conveni.

Jornada laboral. S'introdueix l'Acord social per a l'obertura dels Establiments comercials en diumenges i festius a la zona turística del terme municipal de Barcelona.

S’unifica per totes les províncies els articles de vacances i gratificacions extraordinàries, agafant de referència el més beneficiós per les persones treballadores. I s’incorporen al text del conveni les modificacions i nous permisos retribuïts introduïts pel RD-Llei 5/2023