Archivado en Comunicats

CCOO i ASEPEYO signen un Acord per a combatre l'assetjament laboral

La Federaci贸 de Serveis Financers i Administratius de CCOO (COMFIA) i ASEPEYO M煤tua d'Accidents Laborals i Malalties Professionals de la Seguretat Social, el 7 de novembre han signat un acord de col聲laboraci贸 pel qual s'estableix un procediment d'actuaci贸 intern per a abordar la problem脿tica de l'assetjament laboral.

L'acord es correspon amb el comprom铆s que CCOO hem adquirit per a fer front al conjunt de riscos psicosociales i en particular al 聯mobing聰.

L'acord signat inclou un PROTOCOL d'actuaci贸 que 茅s el resultat de la iniciativa de CCOO i marca un cam铆 a seguir per a afrontar aquesta problem脿tica en el sector i en el m贸n laboral en general.

Dintre de l'acord cap destacar:

1) Mes all脿 dels instruments legals existents, el Protocol obre una via de resoluci贸 m茅s r脿pida que incorpora elements de consens i protegeix de manera immediata i efica莽 a l'afectat.
2) El Protocol garanteix la confidencialitat de l'afectat.
3) Es crea una Comissi贸 de Riscos Psicosociales parit脿ria amb la participaci贸 dels sindicats, que garanteix la transpar猫ncia dels processos.
4) Es crea la figura del Mediador, amb un mandat de 4 anys, que 茅s triat per consens entre les parts. El Mediador 茅s un professional de les ci猫ncies de la salut que realitzar脿 una labor d'investigaci贸 t猫cnica del cas per a aportar els elements necessaris a la Comissi贸 perqu猫 aquesta determini l'exist猫ncia a no d'assetjament.
5) Entre les mesures d'actuaci贸 que es contemplen destaquen: el suport a la persona afectada, millora de l'organitzaci贸 del treball i/o mesures disciplin脿ries si procedeixen.